Saab verzwijgt constructiefout
-
erwin mertens
- Geregistreerd lid
Re: Saab verzwijgt constructiefout
Vloeken,telefoneren,mailen,depressie,echtscheiding en pillen.
-
SimonA50
In Zweden krijgen die mensen hun schade vergoed tot op de laatste cent. 8 jaar garantie met terugwerkende kracht op juist dit, of het gevolg ervan, mankement sludge vorming.
marky schreef:Wat ik me afvraag... wat gebeurt er met de eigenaars welke pakweg een jaar geleden motorschade hebben gehad en alles uit eigen zak hebben mogen betalen?
-
Edjes
- Geregistreerd lid
Hmmmm.
Is het dan ook niet redelijk dat Saab de olieverversing vergoedt elke 10.000 km die niet onder de beurt valt? Normaliter zou je alleen om de 20.000 vervangen. Scheelt Saab weer een boel reparatiekosten.
Interessante discussie, dit alles.
Is het dan ook niet redelijk dat Saab de olieverversing vergoedt elke 10.000 km die niet onder de beurt valt? Normaliter zou je alleen om de 20.000 vervangen. Scheelt Saab weer een boel reparatiekosten.
Interessante discussie, dit alles.
-
mkaaden
- Geregistreerd lid
hmm.
ben erg benieuwd wat de verdict word, de motor van mijn 9-5 ongeveer 2 weken geleden om deze reden dus naar de knoppe gedraaid.
Als er een vorm van schadeloos stelling komt spring ik een gat in de lucht.
ben erg benieuwd wat de verdict word, de motor van mijn 9-5 ongeveer 2 weken geleden om deze reden dus naar de knoppe gedraaid.
Als er een vorm van schadeloos stelling komt spring ik een gat in de lucht.
-
Injectie
- Moderator
ALs ik het goed begrepenheb allemaal. Pin me d'r niet op vast hoor.
Schaf maar alvast een trampoline aan en begin te oefenen.
Schaf maar alvast een trampoline aan en begin te oefenen.
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Hoe weet ik nu of er al een modificatie heeft plaats gevonden aan mijn 9-5
Of moet ik even aan bij de dealer?
Kun je het onder de motorkap direct al zien, of de modificatie al is uitgevoerd?
EJ
Of moet ik even aan bij de dealer?
Kun je het onder de motorkap direct al zien, of de modificatie al is uitgevoerd?
EJ
-
Rik
- Geregistreerd lid
Dit is voor mij erg leuk. Ik heb 3 maanden geleden m'n turbo moeten vervangen van mijn 9-5 (2.3 uit 1998) ten gevolge van sludge. Een maand later ook mijn gasklephuis. Komt dat voort uit hetzelfde mankement? Dat alles 1 week nadat ik hem kocht.
Enfin, even wachten tot de importeur duidelijker wordt. M'n 9-5 rijdt trouwens nu als een speer. Ondanks alles, geen spijt!
Enfin, even wachten tot de importeur duidelijker wordt. M'n 9-5 rijdt trouwens nu als een speer. Ondanks alles, geen spijt!
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
Als de dealer een modificatie uitvoert wordt dat met een letter aangegeven op een metalen plaatje waarop meer gegevens van de wagen staan. Als het goed is (ahum). Je kunt ook Saab NL bellen. Als het goed is (ahum) houden zij van elke Saab bij wat de dealer eraan gedaan heeft.
Moppersmurf
Moppersmurf
-
Hanm
- Lid van verdienste
De garantiehistorie wordt inderdaad centraal bijgehouden, iedere dealer kan dit daardoor ook voor je verifiëren.Moppersmurf schreef:Als het goed is (ahum) houden zij van elke Saab bij wat de dealer eraan gedaan heeft.
-
Hanm
- Lid van verdienste
Dat gasklephuis staat hier zeker los van...Rik schreef:Dit is voor mij erg leuk. Ik heb 3 maanden geleden m'n turbo moeten vervangen van mijn 9-5 (2.3 uit 1998) ten gevolge van sludge. Een maand later ook mijn gasklephuis. Komt dat voort uit hetzelfde mankement?
-
verde900
- Donateur

Idd, nogal wat merken hebben last van defecte gasklephuizen (Volvo in ieder geval).Hanm schreef:Dat gasklephuis staat hier zeker los van...Rik schreef:Dit is voor mij erg leuk. Ik heb 3 maanden geleden m'n turbo moeten vervangen van mijn 9-5 (2.3 uit 1998) ten gevolge van sludge. Een maand later ook mijn gasklephuis. Komt dat voort uit hetzelfde mankement?
-
robbie
- Geregistreerd lid
Tja, allemaal prachtig wat Saab vooralsnog belooft.
En als je je netjes aan de voorgeschreven onderhoudsinterval houdt bij een officiële dealer en hij gaat vervolgens net kapot als je op vakantie in het buitenland bent, vergoeden ze dan ook alle bijkomende kosten zoals huurauto, hotelovernachtingen, repatriëering etc?!
Bij een kennis van me begaf de turbo van zijn 9.5 het dus halverwege de reis naar oostenrijk 4 weken geleden.....
Al met al is er een gerede kans dat je met een tijdbom rondrijdt.
Saab wacht af er repareert alles wat defect gaat. Datgene wat heel blijft is vooralsnog voor hun verdiend. Repressieve actie dus.
Wel een onprettig gevoel dat je netjes investeert in het voorgeschreven onderhoud en je er in je achterhoofd toch rekening mee moet houden dat de kans bestaat dat je geliefde bolide er op het meest ongunstige moment de brui aan kan geven (ver weg van huis en net als je van je rust wilt genieten, zonder stress....)
Een preventieve actie zou mij en wellicht velen met mij meer vertrouwen geven.
Ik ben benieuwd hoe Saab dat gevoel gaat wegnemen......

En als je je netjes aan de voorgeschreven onderhoudsinterval houdt bij een officiële dealer en hij gaat vervolgens net kapot als je op vakantie in het buitenland bent, vergoeden ze dan ook alle bijkomende kosten zoals huurauto, hotelovernachtingen, repatriëering etc?!
Bij een kennis van me begaf de turbo van zijn 9.5 het dus halverwege de reis naar oostenrijk 4 weken geleden.....
Al met al is er een gerede kans dat je met een tijdbom rondrijdt.
Saab wacht af er repareert alles wat defect gaat. Datgene wat heel blijft is vooralsnog voor hun verdiend. Repressieve actie dus.
Wel een onprettig gevoel dat je netjes investeert in het voorgeschreven onderhoud en je er in je achterhoofd toch rekening mee moet houden dat de kans bestaat dat je geliefde bolide er op het meest ongunstige moment de brui aan kan geven (ver weg van huis en net als je van je rust wilt genieten, zonder stress....)
Een preventieve actie zou mij en wellicht velen met mij meer vertrouwen geven.
Ik ben benieuwd hoe Saab dat gevoel gaat wegnemen......
-
Hanm
- Lid van verdienste
Dat is met iedere auto zo, het blijft techniek en dat gaat nou eenmaal kapot. De kans is in dit geval maar amper groter, het komt verhoudingsgewijs maar heel weinig voor (zeker in de gevallen van stipt onderhoud). Deze actie van Saab is louter het gevolg van een stuk verantwoordelijkheid nemen, dit specifieke probleem had door een ander ontwerp helemaal voorkomen kunnen worden.Al met al is er een gerede kans dat je met een tijdbom rondrijdt.
Dat is gewoon terecht. Dat Saab zich überhaupt zo bekommert over 8 jaar wagenpark is uniek in autoland!!Saab wacht af er repareert alles wat defect gaat. Datgene wat heel blijft is vooralsnog voor hun verdiend. Repressieve actie dus.
Nogmaals, daar moet je altijd rekening mee houden, ik geef toe het gevoel wordt er met deze actie niet beter op, maar dat is echt onterecht. Als je overigens helemaal voor safe wilt gaan wat dit probleem betreft (maar dan blijft er de kans bestaan dat je langs de kant van de weg komt te staan, al is het maar als gevolg van een klapband of ongeluk) dan kun je het carter eronder weg laten draaien en kijken hoe het met de motorolievervuiling gesteld is...Wel een onprettig gevoel dat je netjes investeert in het voorgeschreven onderhoud en je er in je achterhoofd toch rekening mee moet houden dat de kans bestaat dat je geliefde bolide er op het meest ongunstige moment de brui aan kan geven (ver weg van huis en net als je van je rust wilt genieten, zonder stress....)
-
Marc
- Lid van verdienste
Pech kan je altijd hebben, daarvoor bestaan bijstandsverzekeringenrobbie schreef:Tja, allemaal prachtig wat Saab vooralsnog belooft.
Het is ook helemaal niet zeker of die turbo het begeven heeft door het probleem wat hier aan de orde is.
-
Jelmer
- Geregistreerd lid
Het is toch ook niet zo dat je door de black sludge op het ene moment 'niks aan het handje hebt' en vervolgens een kapotte turbo?