manga schreef:Moppersmurf schreef:En dan te bedenken dat ik wel eens wordt uitgemaakt voor Saab-fundamentalist. Als Autoweek de Honda prefereert, deugt het blad niet....?! Kom nou, de Honda is minder duur, completer uitgerust, en de dieselmotor is state of the art. Bij Saab moet je voor een cd-spelertje meer betalen dan bij de audiobuur voor een puike radio/cd-combinatie. ACC niet standaard... De interieurruimte in de Saab 9.3ss houdt ook niet over, de afwerking is hier en daar matig (kofferruimte!), de stoelen zijn niet wat je van een Saab verwacht, en de audio is peperduur en onvoorstelbaar beroerd van klank. 5 Sterren in veiligheidstest worden tegenwoordig ook door Honda gehaald, en de reputatie van Honda op het gebied van duurzaamheid en betrouwbaarheid staat buiten kijf.
Helaas, Saab is Saab niet meer, en Honda bouwt nog steeds auto's met een eigen stijl en gezicht die een erg goede reputatie hebben en steeds goed gestest worden.
GM gooit de reputatie van Saab te grabbel met opgeleukte producten van volumemerken. En bij Saab in Zweden is het blijkbaar ook tobben, getuige de weinig hoopgevende berichtgeving over een grote terugroepactie.
Jammer jongens, maar Saab kwijnt weg, en Honda doet het goed. GM babbelt al jaaaren over uitbreiding van het gamma van Saab, maar ik heb bij de dealer nog niks gezien.
Als ik nu een opvolger voor mijn 9.3 zou kopen gaf ik ook de voorkeur aan de Honda Accord. Bovendien kun je daarvan een wagon kopen, terwijl Saab nu al tijden lang leurt met oud nieuws over de 9.3 wagon die-je-nog-niet-op-de-Rai-kunt-zien.
Maar: mijn 900 classic houd ik!
En dus blijf ik jullie lastig vallen.![]()
Moppersmurf
Saab word voor het eerst mooi gevonden door een mooi publiek(aantallen), de nieuwe 9-3 sport sedan en cabrio... scoren echt goed qua optiek en vallen zelfs in trek bij mensen die nog nooit naar een saab gekeken hebben. Of een echt saab liefhebber dit leuk moet vinden?? tsja.. het is wel de nieuwe tijd, nieuwe economie.... en voor echte uitzondering is er geen plaats meer.....
saab versus honda
-
manga
- Geregistreerd lid
Re: saab versus honda
-
manga
- Geregistreerd lid
Hahahahaha dat is nou een mooie saab, of is het nou echt een honda?
-
tinus
- Geregistreerd lid
maar jongens.. Saab is gewoon MOOI
en ik heb de enige echte honda; een c50 uit 1973

en ik heb de enige echte honda; een c50 uit 1973
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
Waarover ging dit ook alweer??
Moppersmurf
Moppersmurf
-
Robbert
- Donateur (6x)

Ik heb zowel een Saab als een Honda en met beide ben ik tevreden!!
-
MXL
- Geregistreerd lid
Ik ook, een Saab 9-3 en een Honda ST1100, de combinatie kan niet beter.Robberts schreef:Ik heb zowel een Saab als een Honda en met beide ben ik tevreden!!
-
Superwox
- Geregistreerd lid
Zeg Marky.... wil jij hiermee aangeven dat de 2 liter 8 kleps H motoren vanaf de 900 begin jaren 80 t/m de 2,3 liter in onze 9000 niet door Saab ontworpen zijn?marky schreef:Wil je hierop doelen dat de motor uit je heilige koe een Saab motor is? Saab heeft nooit een motor helemaal zelf ontwikkeld, niet nu, maar ook niet vroegerMoppersmurf schreef:...ja, maar niet door Saab zelf ontwikkeld....Honda doet het zelf, en goed, erg goed. Petje af. Dat soort innovatie was ooit het handelsmerk van Saab. Was....
Moppersmurf(triumpf, ford, isuzu, gm...)
-
900T-R
- Geregistreerd lid
Ja, het zijn allebei 45 graden gekantelde lijnmotoren met een bovenliggende nokkenas... maar verder? Er is niet één onderdeel uit die eerste B20 die vanaf eind 1972 in Zweden werd gebouwd, dat uitwisselbaar is met het in Engeland gebouwde blok dat Triumph en Saab in de jaren zestig samen (!) door Ricardo lieten ontwikkelen. Wie de betrouwbaarheid en duurzaamheid van een Saab-motor uit de jaren zeventig vergelijkt met die van het Triumph-blok uit diezelfde tijd (Dolomite, TR7) moet toch vaststellen dat ze wel héél erg weinig gemeen hebben...
Wat mij betreft kan de lijn van B20 t/m B235R als '100% Saab' worden aangemerkt: geheel ontwikkeld én gebouwd in Zweden...
Wat mij betreft kan de lijn van B20 t/m B235R als '100% Saab' worden aangemerkt: geheel ontwikkeld én gebouwd in Zweden...
-
Robbert
- Donateur (6x)

Bij mij een 900c en een Civic.MXL schreef:Ik ook, een Saab 9-3 en een Honda ST1100, de combinatie kan niet beter.Robberts schreef:Ik heb zowel een Saab als een Honda en met beide ben ik tevreden!!
-
Superwox
- Geregistreerd lid
Dat doet mij deugd ! Welke andere motor kun je na 350.000 nog de 6000 toeren injagen met een heftige kast en ander opvoerspul....Wat mij betreft kan de lijn van B20 t/m B235R als '100% Saab' worden aangemerkt: geheel ontwikkeld én gebouwd in Zweden...
(en het blijft nog heel ook!)
-
Robbert
- Donateur (6x)

Hoewel natuurlijk ook Saab motoren stuk kunnen.Superwox schreef:Dat doet mij deugd ! Welke andere motor kun je na 350.000 nog de 6000 toeren injagen met een heftige kast en ander opvoerspul....Wat mij betreft kan de lijn van B20 t/m B235R als '100% Saab' worden aangemerkt: geheel ontwikkeld én gebouwd in Zweden...
-
Superwox
- Geregistreerd lid
Tuuuuuuuuuurlijk.... alles kan !Robberts schreef:Hoewel natuurlijk ook Saab motoren stuk kunnen.Superwox schreef:Dat doet mij deugd ! Welke andere motor kun je na 350.000 nog de 6000 toeren injagen met een heftige kast en ander opvoerspul....Wat mij betreft kan de lijn van B20 t/m B235R als '100% Saab' worden aangemerkt: geheel ontwikkeld én gebouwd in Zweden...
(Behalve Wim, want Wim Kan Kon)
-
Robbert
- Donateur (6x)

Ik snap het grapje over Wim Kan niet.Superwox schreef:Tuuuuuuuuuurlijk.... alles kan !Robberts schreef:Hoewel natuurlijk ook Saab motoren stuk kunnen.Superwox schreef: Dat doet mij deugd ! Welke andere motor kun je na 350.000 nog de 6000 toeren injagen met een heftige kast en ander opvoerspul....
(Behalve Wim, want Wim Kan Kon)