Meneer Saab (erik carlsson) heeft het 5 jarig bestaan onvergetelijk gemaakt door op de testbaan van Scania in Zwolle te crashen met een 9000 2.3 Turbo vol klanten die een lesje stuurmanskunst te zien kregen van de oude man, tot er een band klapte bij 160 en het saabje deed koprollen..au..
(was trouwens de auto die de test deed samen met de alfa 164 in de autovisie toen der tijd)
En raad eens wie er in die auto zat...
On topic nu:
Ik las het nieuws vanmorgen in de digitale versie van De Stentor. Ongelofelijk, zeg dat wel. Ik ken Ad Janse al vanaf de tijd dat hij nog Honda's verkocht op de Marslanden in Zwolle. In het begin had hij als Saab-dealer een goede klant aan Scania: de mensen daar reden allemaal zakelijk in een 99. Veel onderhoud, veel verdienen. Tot op enig moment Scania afzag van de 900 (meen ik me te herinneren). Ad is daar ook uitgekomen! Gezien zijn zakeninstinct, vermoed ik een doorstart!
En tja, ik heb nog een rekening van hem liggen voor een 50K onderhoudsbeurt aan mijn 9-3 vorige week; ruim 500 euro. Da's inclusief winterbanden (opnieuw) laten balanceren. Laat dat nou eens 40 euro zijn. Dan is een kleine(!) onderhoudsbeurt toch 460 euro. Da's ruim 1000 gulden in oud geld voor minder dan een ochtend werk en wat 'off-the-shelf' onderdelen! Dat zijn Mercedes-prijzen voor een auto die niet de naam heeft Mercedes-kwaliteit te zijn. (Hoewel ik daar in een ander topic mijn ervaringen nog wel eens over kenbaar wil maken).
Ik ben wel benieuwd aan wie ik dat geld nu ga overmaken!
Tot slot, aan alle betrokkenen: ik wens jullie en je gezin veel sterkte!
Menno