De teloorgang van Saab, leve Saab!

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
jermar
Geregistreerd lid

saab

Bericht door jermar » zo 11 jan, 2009 15:42

laten we zeggen saab is saab en of je nu classic rijder bent of de nieuwere versies, en de classics waren echt niet beter hoor, roest vage engelse motoren.... maargoed, iedereen speculeert wel over de toekomst, maar volgens mijn berichten heeft de zweedse overheid half december rond de 17 miljard aan het gm beloofd/ betaald voor het behoud van saab, of heeft iedereen dit bericht gemist?

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » zo 11 jan, 2009 16:33

De Zweedse overheid 2,6 miljard.... Toch?

geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » zo 11 jan, 2009 17:10

ooit wel eens een classic gehad Jermar :?:

GHIA
Geregistreerd lid

Re: saab

Bericht door GHIA » zo 11 jan, 2009 17:53

jermar schreef:laten we zeggen saab is saab en of je nu classic rijder bent of de nieuwere versies, en de classics waren echt niet beter hoor, roest vage engelse motoren....
Nou..., Saab is niet altijd Saab, maar de kwaliteit heeft wel altijd hoog in het vaandel gestaan.

Engelse motoren :? Die plaatst Saab al sinds 1972 niet meer!!!

geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » zo 11 jan, 2009 18:11

ja Jermar en de classics die roest hebben, hebben al een heel leven achter de rug, vraag mij ten sterkste af of de huidige Saabs die leeftijden gaan halen

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » zo 11 jan, 2009 18:13

sjoerdk schreef:want wat er aan komt is écht top!
Laten we dat hopen, maar wanneer nu eens een keer? Juni 2007 was ik met regio Noordholland bij een presentatie van de Biopower bij Saab Uitgeest en de presentator (Martin van Tintelen) riep toen dat Audi wel kon inpakken als de nieuwe 9-5 zou komen. We zijn nu anderhalf jaar verder. Hoe actueel is het ontwerp nog anno begin 2009 en op welke terreinen is hetgene dat er aankomt zo top? Iedereen graait tegenwoordig toch in dezelfde bak met onderdelen van de toeleveranciers? Ik ben misschien een azijnzeikerd maar ik zie in de huidige modellen in technische zin niets dat Saab van de rest onderscheid, in tegenstelling tot de auto's uit de jaren '70 en '80. Ik hoop dus maar dat ze de afgelopen tijd flink hun best hebben gedaan want mijn 9000 heeft tenslotte ook niet het eeuwige leven :wink: .

Alex

geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » zo 11 jan, 2009 18:15

kijk Alex snapt het :wink:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 11 jan, 2009 18:16

De nieuwe 9-5 wordt tijdens de IAA van Frankfurt aanstaande september gepresenteerd. Wees maar niet bang dat het ontwerp verouderd zal zijn, helemaal bij de tijd en modern. :wink:

geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » zo 11 jan, 2009 18:18

mooi, ook in combi coupe? en geen opel onderdelen erin aub

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 11 jan, 2009 18:22

Niet als Combi Coupé, enkel als Sedan en Estate. Meer zal ik maar niet verklappen. :oops:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 11 jan, 2009 18:24

Zou jij niet eens snel het ACC-systeem uit jouw 9000 halen (ervan uitgaande dat jij AC hebt):

Afbeelding

Zie je dat? O-o! Lancia/Fiat-knopjes in jouw SAAB.

sjoerdk schreef:Niet als Combi Coupé, enkel als Sedan en Estate. Meer zal ik maar niet verklappen. :oops:
Hij zou er toch als hatchback/liftback komen?

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » zo 11 jan, 2009 18:25

geert1 schreef:en geen opel onderdelen erin aub
Gaan we weer :roll:

Wat boeit het of een, ik noem maar wat, een draagarm gemaakt wordt door Opel of Saab? En zo is het met meer onderdelen. Who cares? Met die Saabs is niets mis, ik denk(nouja weet wel zeker) dat het tussen je oren zit.

geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » zo 11 jan, 2009 18:25

waarom niet als CC? en is het geen verbouwde Insignia?

geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » zo 11 jan, 2009 18:26

daar zit wel degelijk verschil in Flok

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 11 jan, 2009 18:26

De Flok schreef:Wat boeit het of een, ik noem maar wat, een draagarm gemaakt wordt door Opel of Saab? En zo is het met meer onderdelen. Who cares? Met die Saabs is niets mis, ik denk(nouja weet wel zeker) dat het tussen je oren zit.
En dan te bedenken dat een 9000 niet eens het contactslot tussen de voorstoelen heeft zitten. Tss...

Plaats reactie