SAAB/NEVS

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
Roger
Geregistreerd lid

Bericht door Roger » di 02 feb, 2010 14:33

[]dat is precies wat ik bedoelde. Je kunt rijk worden met olie en gas, maar dan moet je er eerst eigenaar van worden, en daarvoor heb je dan toch een paar roebels (of wapens) nodig.

Casper
Geregistreerd lid

Bericht door Casper » di 02 feb, 2010 14:51

Hier het intervieuw met VM van RTL Z.
http://www.rtl.nl/components/financien/ ... _plain.xml

Gr Edwin

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 02 feb, 2010 15:01

Vele zogenaamde oligarchen in Rusland zijn zo rijk geworden doordat ze ten tijde van Jeltsin grote ondernemingen voor een symbolische roebel meekregen. [even kort door de bocht gezegd komt het daar op neer]

Hoe je daar verder over denkt, er is na die gift via nepotisme verder wel gewoon doorgewerkt. ook wel op corrupte wijze. Wat dat aangaat is men in Nederland een beetje schizofreen, want we zijn oh zo trots op ons verleden, en opgebouwde economische rijkdom, maar wie denkt dat die rijkdom ethisch en moreel volledig zuiver tot stand is gekomen heeft dik plaatstaal voor de ogen waar zelfs Hoogovens nog geen raad mee weet.

Wat de toko rondom Sberbank/Antonov etc betreft, zo lang het niet door het Kremlin op geopolitieke wijze misbruikt wordt, zou ik zeggen, let it be.. het gaat om het economische belang verder, discussie wat dat aangaat een beetje pragmatisch schoon houden.

mijn 2 centen

portengen
Geregistreerd lid

Bericht door portengen » di 02 feb, 2010 15:06

Ach, nuNederland zelfs maar overweegt om een gestolen CD-rom met klantgegevens te kopen... laten we nu niet hypocriet zijn

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » di 02 feb, 2010 16:11

carlsson schreef: Dat hij zich maar niet te veel met het design gaat bemoeien want daar heeft hij weinig kaas van gegeten.
Het is misschien niet ieders smaak, maar dat is wat anders dan slecht design. Op het moment dat je je durft te onderscheiden van de massa zullen er altijd personen zijn die daarover hun afkeuring zullen uitspreken.
Een Spyker heeft een duidelijk herkenbaar gezicht. Met name het interieur is uniek. Doordat het zo uitgesproken is in bepaalde stijlelementen zal het een groep kopers afschrikken. Aan de andere kant zal het een groep kopers aantrekken die op zoek zijn naar een auto die anders is dan de rest. Hierin zit ook de grote overeenkomst met SAAB. Hate it or love it, but you can't ignore it.

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » di 02 feb, 2010 16:52

[]Kan mij toch voorstellen dat weinigen hun afkeuring uitspreken over de modellen t/m pakweg de 900 Classic en misschien ook nog de 900 NG/9-3 - 'hate it or love it' lijkt mij dan meer van toepassing op de m.i meer uitgesproken en minder tijdloze nieuwere 9-3 en 9-5 met hun fashionable stijlelementen als de imho agressieve-re neuzen die je ook op veel andere auto's ziet - voor mij biedt de 9-X Air weer hoop met het nieuwe 'concept en 'eigen' design- al vind ikzelf die cockpit dan weer 3x niks. Waar we hoop ik wel van afstappen is marketing a la "de handgreep om het extra bagagevak toegankelijk te maken heeft zelfs de vorm van een vliegtuig"; wat een BS; laten ze het ook nog verkeerd-om opengaan. Still, at the end of the day - there's no accounting for taste(s).

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 02 feb, 2010 16:58

Dat is wel wat kort door de bocht. Ik vind de 900 een leuke wagentje, maar wel in zijn tijdsbeeld. Het design is verouderd en te hoekig naar huidige maatstaven. Dat kan ik niet tijdloos noemen. De vormen die de 9000 en de huidige 9-3 en 9-5 hebben zijn volgens mij een stuk tijdlozer, maar dat zal de toekomst uitwijzen.

Ik weet ook dat ik niet de enige ben die de 900 niet boeiend vindt of de 9-5 een stuk mooier vindt. Ieder zijn ding toch? De 900 was een verkoopsucces, maar wel in zijn tijd.

jeroentje 9-3
Geregistreerd lid

Bericht door jeroentje 9-3 » di 02 feb, 2010 18:44

kan mij niet aan de indruk onttrekken dat"carlsson
" wat tegen heeft op VM of saab of VM en saab, is natuurlijk zijn goed recht, begrijp mij niet verkeerd, maar als je op alles tegen bent en negatief, behalve op een paar verouderde types, dan vraag ik mij af, zit je dan wel op het goede forum?

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 02 feb, 2010 19:20

@jeroentje 9-3,
Niets tegen VM, heeft Saab bijna en voorlopig gered, dat is een handige actie die vooral heel leuk is voor Tenaci en Helvetia, ergo VM en zijn deels Russische vrienden of de rest van de wereld er nog van gaat profiteren zal de toekomst wel aantonen. Die interne Tanaci leningen hangen alvast als een molensteen om de nek van Saab.

Uiteraard helemaal niets tegen Saab, maar of Saab nu beter af is zonder zware GM donaties, die gedurende al bijna 20 jaar noodzakelijk waren, blijft ook de vraag. Voor dat soort financiële injectie heeft heeft VM ook geen geld, want die aankoop is met heel veel kunst en vliegwerk tot standgekomen.

baas99.9000
Oudlid

Bericht door baas99.9000 » di 02 feb, 2010 19:51

grippen
Geregistreerd lid

Bericht door grippen » di 02 feb, 2010 19:53

dit soort nieuws moet eerst eens door de zeef. en kijk dan maar eens wat er over blijft.. er word zo veel gezecht.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 02 feb, 2010 19:57

zoals andrei nekrasov zondag avond in de q&a na de europese premiere van zijn laatste docu-film zei : cynisme is het ware gif in een maatschappij.

Robert Toet
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Toet » di 02 feb, 2010 20:08

De vormen die de 9000 en de huidige 9-3 en 9-5 hebben zijn volgens mij een stuk tijdlozer, maar dat zal de toekomst uitwijzen.
Als je de 900 al hoekig vond en daardoor niet tijdloos dan ben ik bang dat de 9000 deze classificatie ook niet echt gaat krijgen :wink:

Tijdloos is volgens mij meer dat iets destijds mooi gevonden werd en dertig jaar later nog steeds als aantrekkelijk beschouwd wordt. Dit komt voornamelijk als je de lijnen eenvoudig houd en niet teveel tierelantijnen gebruikt. Dat hebben ze, vind ik, bij de 900 best goed voor elkaar. Een eenvoudige strakke lijn, welliswaar hoekige koets maar dat geeft niet. De lijn is zuiver.

jelleiden
Geregistreerd lid

Bericht door jelleiden » di 02 feb, 2010 20:14

Casper schreef:Hier het intervieuw met VM van RTL Z.
http://www.rtl.nl/components/financien/ ... _plain.xml

Gr Edwin

In de uitzending van 17.30 een samenvatting van dat interview met vanaf 3:33 een mooi shot van het SSC!
http://www.rtl.nl/components/financien/ ... _video.xml

Boterbloem
Geregistreerd lid

Bericht door Boterbloem » di 02 feb, 2010 20:58

Is er trouwens al een definitief logo voor het nieuwe concern?

Gesloten