een minder leuke gedachtegang

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » zo 11 dec, 2005 0:01

AeroJelmer schreef:wanneer is GM in het spel gekomen ?
anti whiples systemenen is nl. al een aantal jaren geleden bij opel.. en hoeveel andere merken hebben het wel niet..
Saab heeft het als eerste geintroduceerd 1996 (als ik me niet vergis), en heeft er direct een aantal prijzen mee gewonnen. En vanaf MY98 zijn Saab's standaard uitgerust met SAHR (saab active head restraint). Andere merken hebben het nog maar 3 jaar in hun productie o.a Nissan was redelijk vlot mee.
edwardkommeren schreef:Maar de populariteit van de opel modellen door het gebruik van turbo's dan, dat heeft het wat truttige suffe imago van opel toch wel verbeterd. Nu halen de opel's met standard motoren de 240 km/u in....sec. , en dat zal best voor een goede opleving van het merk zorgen.
volgens mij ben je niet echt op de hoogte van de historie van opel :wink:`

@ Edward K
zou je zo vriendelijk willen zijn, om in je profiel BB code gebruik op JA te zetten. dat leest wat makkelijker als jij iemand quote in je posting.

Dirkson
Geregistreerd lid

Bericht door Dirkson » ma 12 dec, 2005 13:28

Ik wil even reageren op de opmerkingen van Edwardkommeren en Maarten. Zij menen dat GM alleen maar profiteert van de technische kennis van Saab, meer in het bijzonder op het terrein van turbo's. Ik vind dat toch wat wrang te moeten lezen, in aanmerking genomen dat ik mijn 9-5 met iets dan een ton op de klok aan mijn 5e turbo bezig ben. Waar is die technische kennis dan?

Uiteraard kan er altijd een 'foute' turbo afgeleverd worden in een auto. Maar wat dan als noch de dealers, noch de importeur het probleem van een hele reeks foute turbo's kan oplossen?? Of niet kunnen of willen aangeven waarom mijn motorblok de turbo niet accepteert??

Wat dan als de technische man van de importeur een spreekverbod krijgt van zijn werkgever? En de klant non-verbaal te verstaan krijgt dat hij moet oprotten en een ander merk moet gaan rijden??

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » ma 12 dec, 2005 13:45

T-Terminator schreef:Ik wil even reageren op de opmerkingen van Edwardkommeren en Maarten. Zij menen dat GM alleen maar profiteert van de technische kennis van Saab, meer in het bijzonder op het terrein van turbo's.
Dan ben ik helaas niet duidelijk geweest in mijn opmerking. Het was de bedoeling om aan te geven dat beide partijen er voordeel van hadden.

:offtopic: Je vijfde turbo? :shock: Dat is veel. Waren het elke keer dezelfde problemen met de turbo? Is iedere keer een Garrett GT17 gemonteerd of hebben ze ook een Mitsubishi TD04 geprobeerd?

Dirkson
Geregistreerd lid

Bericht door Dirkson » ma 12 dec, 2005 14:42

Voor zover ik weet steeds een Garret. Dat is vzv ik weet ook de standaardturbo, ook in de eenvoudigste hirsch configuratie (210 pk/310 nm).

Misschien is dat ook een nadeel van trouw aan de dealers: je krijgt de standaardspullen. Inmiddels weet ik ook wel dat de mitsubishi superieur is (so much for the premium brand Saab).

Maar het lijkt me volstrekt onaannemelijk dat het hier (uitsluitend) aan de turbo's gelegen heeft. Vervuiling vanuit het blok - van welke aard dan ook - moet een rol gespeeld hebben. We zullen het nooit weten, want Saab Nederland houdt stijf de lippen op elkaar. En de dealers weten het niet of houden hun mond uit angst voor de lange arm van Kroymans.

Plaats reactie