Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » di 09 jan, 2007 20:42
H.E.N.K.I.E schreef:Eeuwig in een Prius? Nee...
Maar mensen, eerst zitten wij (sorry, DJ) over diesels te praten, en nu over een Hybride-motor, én ook nog eens in combinatie met gas. Ik denk niet dat dit de bedoeling is geweest van dit topic (of DJ wil Biopower vergelijken met alternatieven).
Je hebt rare mensen op de wereld!
Ach, een topic neemt altijd een wending, ik vind het wel interessant en leerzaam om het ook eens over andere (alternatieve) brandstoffen te hebben!

-
De Flok
- Geregistreerd lid
Bericht
door De Flok » di 09 jan, 2007 20:43
Nou misschien gaf het originele onderwerp weinig aanleiding tot discussie, dus als we een goede inhoudelijke discussie kunnen voeren over milieu en alternatieve brandstoffen, lijkt mij dat persoonlijk onzin om af te haken.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » di 09 jan, 2007 20:44
De Flok schreef:Nou misschien gaf het originele onderwerp weinig aanleiding tot discussie, dus als we een goede inhoudelijke discussie kunnen voeren over milieu en alternatieve brandstoffen, lijkt mij dat persoonlijk onzin om af te haken.
Agree!
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » di 09 jan, 2007 20:44
Dat is waar, het is ook wel leuk en leerzaam, dat is zo, maar wij hebben het eigenlijk nog amper gehad over wat DJ ons wilde vertellen.
Trouwens ga ik leren, moet ook gebeuren.

-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » di 09 jan, 2007 20:45
H.E.N.K.I.E schreef:Dat is waar, het is ook wel leuk en leerzaam, dat is zo, maar wij hebben het eigenlijk nog amper gehad over wat DJ ons wilde vertellen.
Trouwens ga ik leren, moet ook gebeuren.

Ik denk dat dat wel duidelijk is uit de openingspost hoor, in iedergeval voor mij wel....
Succes met leren!
-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » di 09 jan, 2007 20:46
Tnx

-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » di 09 jan, 2007 20:48
Meen gisteren ergens te hebben gelezen dat het vervaardigen van een Prius incl. de brandstof die hij nodig heeft in zijn leven meer energie zou kosten als een Range Rover V8...
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Bericht
door sjoerdk » di 09 jan, 2007 20:49
verde900 schreef:Meen gisteren ergens te hebben gelezen dat het vervaardigen van een Prius incl. de brandstof die hij nodig heeft in zijn leven meer energie zou kosten als een Range Rover V8...
Nogal een opmerkelijk feit!

Poeh, aan de Prius rijders:
Koop een Range Rover V8!
Rij je ook een stuk meer in stijl dan in een Prius....
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Bericht
door jwaterink » di 09 jan, 2007 22:40
zullen ze nog wel een lastig systeem in moeten hebben zitten. Normaal moet je al inbreuk maken op het originele injectie systeem. Bij de Prius wordt deze ook nog om de haverklap afgezet en weer opnieuwe gestart.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » di 09 jan, 2007 22:44
het is ze blijkbaar toch gelukt.... maar wat me wel zorgen baart bij de Duitse lpg-inbouwers is dat zij niet de kennis hebben die een hoop Nederlandse inbouwers wel hebben aangaande de geschiktheid van de cilinderkop van bepaalde auto's voor het rijden op lpg....
in principe kun je íedere auto wel op lpg zetten, maar hoe hard het slijt en hoelang het goed gaat verschilt nogal per motor
davidjoost
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » di 09 jan, 2007 22:45
Even een klein citaatje van deze wonderlijk site:
Technische Daten Volvo V80:
Motor-Bauart: 5-Zylinder
Hubraum: 2922 ccm
Leistung: 150 kW (204 PS)
Baujahr: 1998
KM-Stand bei der Umrüstung: 175.982 km
Technische Daten Gasanlage:
Gasanlage: Prins VSI vollseqenzielle digitale Gasanlage.
Eingasungssystem: Inline-Eingasungstechnik
Tanksystem: 70 Liter Ersatzradmuldentank
Zusatzausstattung: Gastankdeckel lackiert
Met op het eerste gezicht toch echt 2 gastanks, 1 tegen de rugleuning en 1 ufotank (corrigeer me vooral als ik het fout heb) terwijl de vrijwel nergens correcte tekst van slechts 1 tank spreekt.
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Bericht
door De900C-GAS » di 09 jan, 2007 22:48
Als ik het goed heb is de motor een 2.9 6 cilinder, maar ik kan mij vergissen??
Kijk maar naar het inlaatspruitstuk.
Ik zie toch echt 6 aanzuigbuizen!!
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Bericht
door jwaterink » di 09 jan, 2007 22:49
ik vertrouw die idioten voor geen meter.
Allereerst is het een S80. Dat staat op de auto en op de TUV papieren en dat weet toch iedereen die met auto's werkt.
Inderdaad zie ik 2 tanks, 1 normale en 1 ringtank
En het is geen 5 pitter maar een 6 pitter als ik dat spruitstuk en het aantal injectoren tel.
-edit- De900C-GAS is mij net voor
-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » di 09 jan, 2007 22:50
De900C-GAS schreef:Als ik het goed heb is de motor een 2.9 6 cilinder, maar ik kan mij vergissen??
Kijk maar naar het inlaatspruitstuk.
Ik zie toch echt 6 aanzuigbuizen!!
Als dat soort simpele feiten al niet klopt neem ik de rest ook met een pak zout