En dan komt de 9-1 er ook nog schijnbaar

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » ma 05 okt, 2009 13:31

It ain't gonna happen

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » ma 05 okt, 2009 13:49

Nee dat lijkt mij ook niet, maar weet u meer?

Afbeelding

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 05 okt, 2009 13:55

ah... je postte dat alleen maar om te vissen? :lol:

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » ma 05 okt, 2009 13:57

Ja met pieren is het goed vangen, en jij gaat zeker ook mee doen met die haarlemmer :lol:

grippen
Geregistreerd lid

Bericht door grippen » ma 05 okt, 2009 19:28

ik heb iets beter aars

Afbeelding

Yellow_Fender
Geregistreerd lid

Bericht door Yellow_Fender » ma 05 okt, 2009 21:09

Een tikje langer en je hebt de perfecte opvolger van de huidige 9-3. Back to the roots als het ware...

EHE
Geregistreerd lid

Bericht door EHE » vr 09 okt, 2009 9:57

We horen al jaaaaren verhalen over een kleine Saab die het programma naar onderen toe zou moeten aanvullen. De markt vraagt er ook om, iedereen is aan het downsizen. Ondanks de beschikbaarheid van talloze GM/Opel componenten hebben we niks gezien op dit gebied in de afgelopen jaren, tenzij je die mislukte 9.2 serieus wilt nemen. Stel dat Saab binnenkort begint met de ontwikkeling van een 9.1, wanneer zal die in de verkoop gaan? Over 5 jaar? En wat krijgen we dan: een Astra met een badge en een grille van Saab? Dank u beleefd.
De nieuwe 9.5 had jaren eerder moeten komen, net als de 4wd. Saab loopt achter, en niets concreets wijst erop dat dat de komende 5 jaar gaat veranderen. Te klein, te weinig budget, verkeerde keuzes (maar wellicht onontkoombaar) waarmee de reputatie van het merk te gronde gericht werd, en teveel afhankelijk van bulkfabrikant GM.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » vr 09 okt, 2009 10:37

EHE schreef:En wat krijgen we dan: een Astra met een badge en een grille van Saab? Dank u beleefd[...]
Joehoe, heb je een paar maanden de actualiteit rondom SAAB gemist? GM no more. Dus vrees niet, er komt geen 9-1 <=> Astra rebadge job, maar een eigen ontwikkeld product. En die ontwikkeling moet niet nu pas beginnen, die is al 3/4 klaar.

EHE
Geregistreerd lid

Bericht door EHE » vr 09 okt, 2009 12:13

Nou, Saab blijft gelieerd aan GM. En wat we mogen verwachten is, voor zover bekend, de 9.4. Een kloon van Cadillac. Dat was in de afgelopen jaren een daverend succes, dat Cadillac... :?
Ik reken er voorlopig niet op dat Saab zelf nieuwe modellen gaat ontwikkelen. Het lukt amper om de doorstart te financieren.....reken maar op de bekende aanpassingen van de nog bekendere GM producten.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 09 okt, 2009 12:19

... weggelaten. [flapuit wat vaker houden]

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » vr 09 okt, 2009 15:42

Weet je wat EHE? Dan koop jij toch gewoon een andere auto en blijf je het zwartgallig inzien, wat er ook gebeurt. Saab gaat lekker opgefrist worden!

Mikey
Lid van verdienste

Bericht door Mikey » vr 09 okt, 2009 17:29

Ik zou net zeggen... ; Budget probleem is niet meer zo groot als een jaar geleden hoor... :?

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » za 10 okt, 2009 22:58

Ja, de 9-1 komt er, bestaat al in prototypes en is verdomde "lekker". Slimme turbo motoren a la Saab downsized (maar dat doet Saab al jaaaaren). Kortom, zoals ik al eerder aangaf, lijkt van 1.2 tot 1.6 twin turbo in een lekker 3 deurs jasje. en verder hou ik mijn hoofd maar weer....

Maar goed, ik zie in eerdere reacties dat saab geen eigen modellen aan het ontwikkelen is/was. Dan heb ik in Januari behoorlijk lopen dromen ;-)

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » zo 11 okt, 2009 6:33

Geen vermoedelijke ETA bekend?

gripen 9-3
Geregistreerd lid

Bericht door gripen 9-3 » zo 11 okt, 2009 10:37

De enige die hier waarheidsgetrouw inzicht geeft in de nieuwe modellen en toekomst van Saab is Nics. Naar andere speculaasjes luisteren/kijken heeft niet zoveel zin lijkt het.

Plaats reactie