alles wat niet thuis hoort in het topic over de overname

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » zo 24 jan, 2010 20:25

Hopelijk niet :lol:

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » zo 24 jan, 2010 20:29

carlsson schreef:Even wat details inzaken die EIB-lening, dat schijnt ook goed te komen, dus die zeldzame aap hoeft nog niet verkocht te worden :lol:
Ik vond het wel een mooie grap trouwens.

Dat het financieel best tricky is, zal duidelijk zijn. Hoe dan ook, Griffin Up!... en hopelijk maakt Victor er wat moois van in combinatie met een markt die meer Saab gericht kan zijn door Saabige modellen. ;)

@Willeme: ik blijf wel kritisch hoor, maar te kritisch vind ik te makkelijk. Zolang er ruimte is voor positivisme, ga ik die gebruiken.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 24 jan, 2010 20:32

Sapphire schreef:leer je het nou nooit.. die 7 jaar garantie zit gewoon bij de prijs ingebakken ;)

You get what you pay for.
Overigens is die zeven jaar garantie enkel om motor en bak (bij motor dan ook echt alleen de motor, niet de randzaken), daarnaast tot en met maximaal 150000km. Overigens nog steeds een nette garantie, daar niet van, maar in mijn ogen geen reden om in zo'n grijs bakje te gaan rijden.

raycce
Geregistreerd lid

Bericht door raycce » ma 25 jan, 2010 15:14

VM heeft ook erg "close" connecties met Mcgregor.
Er bestaat een Spyker kleding collectie:
http://www.spykercollection.com/

Zal er nu ook een Saab collectie komen? 8)

Ben benieuwd.....
Tip voor VM als we naar Zeewolde gaan met het volgende convoy:
Spyker Saab petjes ipv die mooie saabmutsen :roll:

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » ma 25 jan, 2010 15:16

Ik heb nog een kortingskaart voor McGregor via mijn werkgever, binnenkort maar weer eens gebruiken 8)

En Willem, mijn tenen zijn niet zo lang hoor ;)

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » ma 25 jan, 2010 15:23

Heb uit vorige collecties wat dingen van Spyker, zijn wel leuke spullen. Nu ook te verklaren waarom ik het draag, had al zo'n voorgevoel :wink:

Maar dit moet ik dus hebben voor aan m'n Saabsleutel: http://www.spykercollection.com/?tabid= ... ccessories

raycce
Geregistreerd lid

Bericht door raycce » ma 25 jan, 2010 15:31

Ik heb ook al een jaar een Spyker petje in de cabrio liggen. 8)
Inderdaad misschien een voorgevoel.

Alhoewel ik die van een oud collega heb gekregen na ik mee heb mogen rijden in een Spyker (zijn huidige werkgever).

maikel_tiel
Geregistreerd lid

Bericht door maikel_tiel » za 30 jan, 2010 13:25

Ik ben in tranen....iedereen die geen uitnodiging krijgt mag niet komen...ondanks de toezegging van Willeme...
willeme 1 schreef:
maareh ben ik nou de enige die baalt dat ie een zuipfeest mist...ik hoor er namelijk nog maar bar weinig van....(ik drink zelf niet hoor
selectief per pb worden de uitnodigingen verstuurd

helaas hoor jij er niet bij
Ik weet niet meer wat ik nu moet doen...het leven is een drama...

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » za 30 jan, 2010 13:33

Eh ikke dan :?:

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » za 30 jan, 2010 15:52

In Zweedse bladen als DI stond weer dat GM door Zweden er via Amerikaanse veiligheidsdiensten er op was gewezen dat Antonov een witwasser van crimineel geld was, toen heeft GM op 18/12 er aanvankelijk een punt achter gezet. VM vertelt als een echte advocaat natuurlijk halve waarheden. GM maakte zich idd niet zo'n zorgen over de drain van techniek maar wel over het zaken doen met de Antonov's en hun dubieuze bankje. Obama is een felle bestrijder van witwassers en zo'n bedrijf als GM kan daar dan niet openlijk mee in zee gaan. Ik wil de feestvreugde niet bederven maar dat item kan bij de EU goedkeuring VM wel degelijk weer opbreken, dus daar moet hij inzage geven in de schaduw constructie rond Tenaci/Spyker of hij het nu wil of niet.
Is bij integriteitskwesties vaker een afweging van economische een morele belangen. Blijft dus nog ff spannend hoe dat af gaat lopen.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 30 jan, 2010 17:50

Lijkt me goed als je de overname van Saab een beetje aktueel blijft volgen.
Antonov is uitgekocht door Victor Muller, die daardoor meer dan 30% van Spyker Cars NV in handen heeft.

De Vereniging van Effectenbezitters heeft daar zelfs alweer vragen over gesteld.
Want als je zo'n belang verwerft ben je verplicht om ook een bod uit te brengen op alle aandelen Spyker Cars NV.

Dus: de feestvreugde kan op dit punt niet meer verstoord worden.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » za 30 jan, 2010 22:06

Ik heb het niet over oude informatie maar "nieuwe" berichten van DI, dus van heden over hoe de Antonov's een item waren geworden voor GM. De vraag is of ze dat nog niet gewoon gebleven zijn, want ze gaan door de Spyker voordeur naar buiten, maar komen door de Tenaci achterdeur weer naar binnen. Defacto wordt er dus nog steeds deelgenomen door een witwasser. Maakt mij geen bal uit, maar overheidsinstanties en de EU misschien wel.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 06 feb, 2010 18:38

carlsson schreef:Ik heb het niet over oude informatie maar "nieuwe" berichten van DI, dus van heden over hoe de Antonov's een item waren geworden voor GM. De vraag is of ze dat nog niet gewoon gebleven zijn, want ze gaan door de Spyker voordeur naar buiten, maar komen door de Tenaci achterdeur weer naar binnen. Defacto wordt er dus nog steeds deelgenomen door een witwasser. Maakt mij geen bal uit, maar overheidsinstanties en de EU misschien wel.
Je hebt een rijke fantasie. Maar laten we op deze site voor de echte Saab-liefhebbers nou even niet meedoen met al die "het zal wel zo zijn dat..." theorieën en gewoon bij de realiteit blijven.

Tenaci is een nieuw opgerichte BV van Victor Muller. Hij heeft al aangegeven dat Antonov is (of wordt) uitgekocht in Spyker NV. Dat heeft alles te maken met de reputatie van deze Russische familie. Die vormt een belemmering voor de overname, ook als ze "via de achterdeur weer naar binnenkomen".

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » za 06 feb, 2010 19:11

@RoelantV,
Just wait and see, het is nog geen 15 februari en die EIB lening daar heb ik maar een printje van op het verse item Saab/Spyker gezet, dan kunnen mensen eens zelf lezen welke voorwaarden daar aan vast zatten toen GM/Saab al een goedkeuring van de EIB had.
Als er iemand een rijke financiële fantasie heeft is dat VM :lol:
Je moet eens naar die rentevoeten kijken van die interne Tenaci leningen, het is de vraag waar Saab, dat nog behoorlijk moet investeren, dat van gaat betalen.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 06 feb, 2010 20:14

carlsson schreef:@RoelantV,
Just wait and see, het is nog geen 15 februari en die EIB lening daar heb ik maar een printje van op het verse item Saab/Spyker gezet, dan kunnen mensen eens zelf lezen welke voorwaarden daar aan vast zatten toen GM/Saab al een goedkeuring van de EIB had.
Als er iemand een rijke financiële fantasie heeft is dat VM :lol:
Je moet eens naar die rentevoeten kijken van die interne Tenaci leningen, het is de vraag waar Saab, dat nog behoorlijk moet investeren, dat van gaat betalen.
De rendementen die Saab moet opbrengen voor de verschillende financieringsvormen zijn inderdaad een punt van zorg. GM wil bijv. vanaf 2012 een rendement van 12% op de cumpref-aandelen in Saab Spyker NV.
Als Saab Spyker dit in een bepaald jaar niet kan opbrengen wordt die verplichting gewoon opgeteld bij die van het volgende jaar. Dat is een flinke last op je schouders.

Toch geloof ik wel in een goede toekomst van Saab. De Zweedse dealers hebben het businessplan van VM gelezen en zijn zo enthousiast dat ze maar liefst 17 miljoen euro willen meefinancieren. Dat doen ze niet zomaar, denk ik dan. Maar goed: ik volg jouw voorstel, we wachten even af wat er gaat gebeuren.

Plaats reactie