Turbo X

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
brammelo
Geregistreerd lid

Bericht door brammelo » di 11 sep, 2007 17:36

De Flok schreef:En over dit heerlijke kontje hebben we hier onze twijfels???
Ja, heel erg. SAAB associeer ik nog steeds met ingetogenheid en discretie. Neen, niet met saaiheid, ik heb respect voor de zuiverheid van de lijn in een SAAB-ontwerp (vooral bij de cabrio en de estate). Deze achterkant, meer specifiek de nep-diffusor en de uitlaatpartij, vind ik ronduit goedkoop. 't Is gewoon een hoop Sjonnie-plastiek. De auto zal wel lekker rijden, maar deze bijeengeklutste verzameling polymeren doet afbreuk aan een verder zeer goed gedetailleerde auto.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » di 11 sep, 2007 17:39

Maar als je van ingetogen en discretie houdt, dan heeft Saab toch nog de rest van range om een keuze uit te maken? Ieder z'n ding toch? Je hoeft niet elke Saab mooi te vinden, doe ik ook niet.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 11 sep, 2007 17:54

De Flok schreef:En over dit heerlijke kontje hebben we hier onze twijfels???

Afbeelding
Ik wel ja, vind de standaard 9-3 Aero XWD gewoon mooier!

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » di 11 sep, 2007 17:59

De achterzijde van de sedan vind ik niet mooi. Neigt een beetje naar Subaru Impreza WRC en dat vind ik persoonlijk een HEEL foute auto. Maar goed dat smaken verschillen, toch? Komt er ook een hatch van? Want ik ben nogal van de hatch....

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 11 sep, 2007 18:58

een impreza WRX is een heel begerenwaardige auto.

overigens was een 1e 900 T16S ook niet zo heel ingetogen destijds. (veel meer polymeren kunnen er haast niet op!).

brammelo
Geregistreerd lid

Bericht door brammelo » di 11 sep, 2007 19:46

De Flok schreef:Maar als je van ingetogen en discretie houdt, dan heeft Saab toch nog de rest van range om een keuze uit te maken? Ieder z'n ding toch? Je hoeft niet elke Saab mooi te vinden, doe ik ook niet.
Sluit als een bus. Ik vind ook maar enkele SAABs de moeite, en dat is niet eens de 9-3 SS waar ik zelf mee rijd. :lol:

marcel
Geregistreerd lid

Bericht door marcel » di 11 sep, 2007 20:03

Ik vind de turbo x errug gaaf vooral de sedan uitvoering. Maarja ik ben dan ook niet echt fan van de estate. Afgelopen zondag bij Terpstra in Nijmegen wezen kijken naar de nieuwe 9-3 in het echt. Heb ook mogen rijden met een aero, wat is dat toch gaaf zo'n 6 pitter. Helaas is dat een beetje boven mijn budget maar ik sluit niet uit dat er binnen een half jaar een nieuwe saab wordt aangeschaft.

DNZ
Geregistreerd lid

Bericht door DNZ » di 11 sep, 2007 20:10

Op geenstijlheeft iemand 'm vastgelegd op de IAA
Afbeelding

ervani
Geregistreerd lid

Bericht door ervani » di 11 sep, 2007 20:21

die neus is ook niet meer wat het geweest is.... zal de moderne tijd wel zijn waarbij iedereen te pas en te onpas een plastischeingreep ondergaat. Typisch een gevalletje Michael Jackson.. je kan ook te ver gaan in je jacht om er als een yank uit te zien. Bah!

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 11 sep, 2007 20:26

wat is hier nu yank aan?

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 11 sep, 2007 20:58

Ik vind de neus best geslaagd, eerlijk gezegd. De andere was discreter, maar deze is ook netjes. 8)

t464120
Geregistreerd lid

Bericht door t464120 » di 11 sep, 2007 22:39

Afbeelding
leuk detail dit :P

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » di 11 sep, 2007 23:46

Afbeelding

Saillant detail: de Classic GT die erbij staat, is van Peter Haaima.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 11 sep, 2007 23:48

dat was (voor mij) geen nieuwtje meer... :lol:

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » di 11 sep, 2007 23:52

jelger schreef:dat was (voor mij) geen nieuwtje meer... :lol:
Nee, hè hè ;)

Plaats reactie