gm

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
Den Silver Kulen
Geregistreerd lid

btt

Bericht door Den Silver Kulen » do 19 feb, 2009 10:30

ik geloof - terug naar topic - dat Saab en Volvo ruimschoots bewezen hebben dat ze qua technische innovatie zo weer bij zijn, of beter nog: voorlopen. De mensen zitten er nog wel en als de GM halsband weg is, ja dan vermoed ik dat er wel iets moois kan opbloeien. Zit in het Scandinavisch bloed. Maar of dat ook realistisch is in de zin van dat de wereld er op zit te wachten? Er is nogal een achterstand (20 jaar) in te halen.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » do 19 feb, 2009 10:37

Een achterstand van 20 jaar is nogal overdreven. Kruip eens voor een proefrit in een nieuwe 9-3 SS en je merkt dat je in een auto rijdt van deze tijd. Het is wel duidelijk dat de Saab niet meer voorop loopt, in die zin is er een achterstand in te halen. Maar aan de andere kant, je hoeft niet perse voorop te lopen. Als klein merk kun je niet zo innovatief zijn als een BMW of een Mercedes, gewoonweg omdat die merken veel meer te besteden hebben aan R&D.

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » do 19 feb, 2009 11:28

AlvarJens
Geregistreerd lid

Bericht door AlvarJens » do 19 feb, 2009 12:27

De Flok schreef:Een achterstand van 20 jaar is nogal overdreven. Kruip eens voor een proefrit in een nieuwe 9-3 SS en je merkt dat je in een auto rijdt van deze tijd. Het is wel duidelijk dat de Saab niet meer voorop loopt, in die zin is er een achterstand in te halen. Maar aan de andere kant, je hoeft niet perse voorop te lopen. Als klein merk kun je niet zo innovatief zijn als een BMW of een Mercedes, gewoonweg omdat die merken veel meer te besteden hebben aan R&D.
I agree! Er zitten wel degelijk mooie noviteiten in het verschiet. Hoeveel daarvan nu daadwerkelijk van Saab zelf zijn of gedeeld zijn met GM in de ontwikkelingskosten, is mij niet duidelijk. Ik ben wel benieuwd of de Saab-eigenaardigheden van vandaag de dag (BioPower icm trionic, meesturende achteras op de 9-3, verregaande kennis op gebied van turbotechniek, het gigantische kennispakket aan veiligheid) nog bij Saab blijven met de ontkoppeling van GM of dat die laatste die technieken lekker zelf inpikt.

Maargoed, niet om negatief te blijven... dit zijn belangrijke zaken, maar vooral ben ik aan het duimen voor de toekomst van dit schitterende merk in zijn totaliteit!

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » do 19 feb, 2009 17:17

Ik hoop echt dat Saab blijft bestaan. Zat vandaag even na te denken welke relatief betaalbare merken me nog meer echt aanspreken. Na lang nadenken kwam Lancia in me op(nieuwe Delta). Volvo heeft ook wel iets, maar is wel 130 keer saaier dan Saab.

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » do 19 feb, 2009 19:26

De Flok schreef:Ik hoop echt dat Saab blijft bestaan. Zat vandaag even na te denken welke relatief betaalbare merken me nog meer echt aanspreken. Na lang nadenken kwam Lancia in me op(nieuwe Delta). Volvo heeft ook wel iets, maar is wel 130 keer saaier dan Saab.
Ik weet echt niet wat moet gaan kopen over een paar jaar, als SAAB failliet is.

Misschien Volvo of BMW :roll: (335i Coupe)

Non-Turbo
Geregistreerd lid

Bericht door Non-Turbo » do 19 feb, 2009 19:34

Coenwagner schreef:
De Flok schreef:Ik hoop echt dat Saab blijft bestaan. Zat vandaag even na te denken welke relatief betaalbare merken me nog meer echt aanspreken. Na lang nadenken kwam Lancia in me op(nieuwe Delta). Volvo heeft ook wel iets, maar is wel 130 keer saaier dan Saab.
Ik weet echt niet wat moet gaan kopen over een paar jaar, als SAAB failliet is.

Misschien Volvo of BMW :roll: (335i Coupe)
Wellicht een Subaru, zo ongeveer het enige karaktermerk wat nog over is...Alleen wil ik eigenlijk geen Jap...

ThunderRobert
Geregistreerd lid

Bericht door ThunderRobert » do 19 feb, 2009 19:48

Ikzelf moet zeggen dat ik ook wel een beetje gecharmeerd van Citroën. (Of vloek ik nu hier :lol: ) Ik heb ook een Xantia gehad. Dit is echt een ondergewaardeerde wagen. Voor weinig geld wel lol gehad.

ivanzon
Geregistreerd lid

Bericht door ivanzon » do 19 feb, 2009 20:33

Opel zit nu ook in de zeik... en er zweven wat geruchten rond dat de waardering van de hele euro sectie in een last-minute actie erbij zijn geplakt zonder een serieuze blik te werpen op de boeken

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » do 19 feb, 2009 20:53

Ssang Yong failliet,
Opel in de problemen,

er zijn ook nog positieve berichten in autoland :wink:

groet

Marius

overigens, heel veel lol gehad met een Opel Corsa diesel: 1 op 25,6 in 1988!

ivanzon
Geregistreerd lid

Bericht door ivanzon » do 19 feb, 2009 21:00

als ssangyong falliet gaat heeft volvo ook een probleem erbij... SAIC is deels eigenaar van ssangyong (51%), en een mogelijke koper voor volvo

plafundum
Geregistreerd lid

Bericht door plafundum » do 19 feb, 2009 21:05

Iedereen moet nu dus een nieuwe Saab kopen. Zijn hartstikke veel waard over 10 jaar, want het is één van de aller-aller laatsten!

Hmm doet me meer dan ik dacht, het risico dat Saab zou kunnen ophouden te bestaan. Ik zeg het nog maar een keer: Samengaan met PSA, FIAT of samen met Opel in één bedrijf opgaan. Helemaal geen slecht plan eigenlijk.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » do 19 feb, 2009 21:20

Non-Turbo schreef: Wellicht een Subaru, zo ongeveer het enige karaktermerk wat nog over is...Alleen wil ik eigenlijk geen Jap...
Zag laatst een Subaru legacy station helemaal in het zwart. Geen gekke verschijning. Ik zou me er best in durven vertonen. Het lijnenspel is een beetje saai, maar de neus en vooral de kont zijn zeker niet onaardig.

paulzee
Geregistreerd lid

Bericht door paulzee » do 19 feb, 2009 21:25

Euh subaru .. maar bekijk er eens een uit 1990 naast een 900 uit 1990 bijvoorbeeld :roll:
Maar qua techniek zou het een mooie combi zijn, wel saab voor het uiterlijk graag

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » do 19 feb, 2009 21:29

paulc schreef:Euh subaru .. maar bekijk er eens een uit 1990 naast een 900 uit 1990 bijvoorbeeld :roll:
Maar qua techniek zou het een mooie combi zijn, wel saab voor het uiterlijk graag
Wie heeft het over oude barrels uit 1990? Kijk eens naar een subaru uit 2005 en een 9-3ss uit 2005. Ik denk dat de subaru er beter gelijnd bij staat... Maar daar gaat dit topic niet over.

Plaats reactie