gm
-
Den Silver Kulen
- Geregistreerd lid
btt
ik geloof - terug naar topic - dat Saab en Volvo ruimschoots bewezen hebben dat ze qua technische innovatie zo weer bij zijn, of beter nog: voorlopen. De mensen zitten er nog wel en als de GM halsband weg is, ja dan vermoed ik dat er wel iets moois kan opbloeien. Zit in het Scandinavisch bloed. Maar of dat ook realistisch is in de zin van dat de wereld er op zit te wachten? Er is nogal een achterstand (20 jaar) in te halen.
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Een achterstand van 20 jaar is nogal overdreven. Kruip eens voor een proefrit in een nieuwe 9-3 SS en je merkt dat je in een auto rijdt van deze tijd. Het is wel duidelijk dat de Saab niet meer voorop loopt, in die zin is er een achterstand in te halen. Maar aan de andere kant, je hoeft niet perse voorop te lopen. Als klein merk kun je niet zo innovatief zijn als een BMW of een Mercedes, gewoonweg omdat die merken veel meer te besteden hebben aan R&D.
-
AlvarJens
- Geregistreerd lid
I agree! Er zitten wel degelijk mooie noviteiten in het verschiet. Hoeveel daarvan nu daadwerkelijk van Saab zelf zijn of gedeeld zijn met GM in de ontwikkelingskosten, is mij niet duidelijk. Ik ben wel benieuwd of de Saab-eigenaardigheden van vandaag de dag (BioPower icm trionic, meesturende achteras op de 9-3, verregaande kennis op gebied van turbotechniek, het gigantische kennispakket aan veiligheid) nog bij Saab blijven met de ontkoppeling van GM of dat die laatste die technieken lekker zelf inpikt.De Flok schreef:Een achterstand van 20 jaar is nogal overdreven. Kruip eens voor een proefrit in een nieuwe 9-3 SS en je merkt dat je in een auto rijdt van deze tijd. Het is wel duidelijk dat de Saab niet meer voorop loopt, in die zin is er een achterstand in te halen. Maar aan de andere kant, je hoeft niet perse voorop te lopen. Als klein merk kun je niet zo innovatief zijn als een BMW of een Mercedes, gewoonweg omdat die merken veel meer te besteden hebben aan R&D.
Maargoed, niet om negatief te blijven... dit zijn belangrijke zaken, maar vooral ben ik aan het duimen voor de toekomst van dit schitterende merk in zijn totaliteit!
-
De Flok
- Geregistreerd lid
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
Ik weet echt niet wat moet gaan kopen over een paar jaar, als SAAB failliet is.De Flok schreef:Ik hoop echt dat Saab blijft bestaan. Zat vandaag even na te denken welke relatief betaalbare merken me nog meer echt aanspreken. Na lang nadenken kwam Lancia in me op(nieuwe Delta). Volvo heeft ook wel iets, maar is wel 130 keer saaier dan Saab.
Misschien Volvo of BMW
-
Non-Turbo
- Geregistreerd lid
Wellicht een Subaru, zo ongeveer het enige karaktermerk wat nog over is...Alleen wil ik eigenlijk geen Jap...Coenwagner schreef:Ik weet echt niet wat moet gaan kopen over een paar jaar, als SAAB failliet is.De Flok schreef:Ik hoop echt dat Saab blijft bestaan. Zat vandaag even na te denken welke relatief betaalbare merken me nog meer echt aanspreken. Na lang nadenken kwam Lancia in me op(nieuwe Delta). Volvo heeft ook wel iets, maar is wel 130 keer saaier dan Saab.
Misschien Volvo of BMW(335i Coupe)
-
ThunderRobert
- Geregistreerd lid
-
ivanzon
- Geregistreerd lid
-
Marius0404
- Donateur (7x)

-
ivanzon
- Geregistreerd lid
-
plafundum
- Geregistreerd lid
Iedereen moet nu dus een nieuwe Saab kopen. Zijn hartstikke veel waard over 10 jaar, want het is één van de aller-aller laatsten!
Hmm doet me meer dan ik dacht, het risico dat Saab zou kunnen ophouden te bestaan. Ik zeg het nog maar een keer: Samengaan met PSA, FIAT of samen met Opel in één bedrijf opgaan. Helemaal geen slecht plan eigenlijk.
Hmm doet me meer dan ik dacht, het risico dat Saab zou kunnen ophouden te bestaan. Ik zeg het nog maar een keer: Samengaan met PSA, FIAT of samen met Opel in één bedrijf opgaan. Helemaal geen slecht plan eigenlijk.
-
Oosthoek
- Donateur

Zag laatst een Subaru legacy station helemaal in het zwart. Geen gekke verschijning. Ik zou me er best in durven vertonen. Het lijnenspel is een beetje saai, maar de neus en vooral de kont zijn zeker niet onaardig.Non-Turbo schreef: Wellicht een Subaru, zo ongeveer het enige karaktermerk wat nog over is...Alleen wil ik eigenlijk geen Jap...
-
paulzee
- Geregistreerd lid
-
Oosthoek
- Donateur

Wie heeft het over oude barrels uit 1990? Kijk eens naar een subaru uit 2005 en een 9-3ss uit 2005. Ik denk dat de subaru er beter gelijnd bij staat... Maar daar gaat dit topic niet over.paulc schreef:Euh subaru .. maar bekijk er eens een uit 1990 naast een 900 uit 1990 bijvoorbeeld![]()
Maar qua techniek zou het een mooie combi zijn, wel saab voor het uiterlijk graag