Nou loop ik al wat langer op deze aardbol rond, en heb ik vaker meegemaakt dat er een nieuw model van Saab uitkwam (joh, echt? ja, echt...) en elke keer weer was de discussie wat er nu wel of niet Saab aan het nieuwe model was.
De komst van de 99 was een heel mooi voorbeeld, men geloofde niet dat die auto het goed zou doen omdat ie zo anders was dan de 96.
In de loop der tijd is Saab steeds verder opgeschoven richting het hogere segment, en is men afgestapt van kleinere auto's.
Deze concept (vergeet dat niet, 't ding is een pure teaser bedoeld om rumoer te genereren wat ie dus erg goed doet...) geeft de indruk dat er behoorlijk gewerkt wordt aan de hoognodige vernieuwing van het modellenpalet.
Ik heb beide filmpjes bekeken, en de geluiden die ik hoor stemmen me vrolijk... ga maar na: hybride, android internet, onder andere een hatchback, de nieuwe neus zoals getoond op deze Phoenix maar verder wel ingetogener, details als het vliegtuiglogo en de vleugeltjes... als je het nou hebt over "form follows function" dan zijn die vleugels wel een mooi voorbeeld!
Niet alles was vroeger beter, sommigen onder ons vergeten dat het "out of the box" denken al vaker mooie produkten heeft opgeleverd (denk eens aan de turbo...).
Alleen mag dat stuur van mij meteen de prullebak in.
Zoals Saab zelf zegt: move your mind...
Jan