gm
-
Asfaltrocker
- Geregistreerd lid
Re: Economische crisis en General Motors
in de jaren 50 ????
de cadilacs kon je volgens mij tellen op een hand.
ten opzichte van opel olympia,opel record p1 en de opel kapitan die van 1939 en 1970 een van top sigmenten befond van opel successen
In 1916 startte de Deen Jørgen Skafte Rasmussen (1878-1964) in Duitsland een fabriek voor stoommachines. Een van zijn projecten was het bouwen van een door stoom aangedreven auto, de Dampf-Kraft-Wagen. Toen dat project mislukte, bouwde hij een tweetaktmotor, Des Knaben Wunsch. Toen hij deze motor iin de auto union waar de dkw ook onder viel 1931/1942
In 1932 fuseerde DKW met Audi, Horch en Wanderer tot Auto Union. De merken bleven overigens bestaan. Bovendien kocht DKW in dat jaar de licentierechten van een uitvinding van Dr. Adolf Schnürle: de omkeerspoeling. Dit hield in dat het verse benzine/lucht-mengsel rechtstreeks uit de overstroompoorten omhoog ging en daardoor de uitlaatgassen verdreef. Dit was belangrijk omdat men hierdoor kon afstappen van het gebruik van kamzuigers.
Vanaf 1928 tot 1966 bouwde DKW auto's met tweetaktmotoren en pionierde men in voorwielaangedreven auto's. Meestal met twee cilinders, maar in 1939 werd een prototype gebouwd met drie cilinders. Pas na de oorlog werd dit prototype in productie genomen, als DKW in West-Duitsland, en als Industrieverband Fahrzeugbau (IFA), later Wartburg in Oost-Duitsland.
De DKW F102 was in 1963 de opvolger van de Auto Union modellen 1000 en 1000S. Het was het laatste DKW-model en was de basis voor de latere Audi F103. Deze auto sloot de DKW 2-takttechnologie af, veel klanten vonden 2-takt in de 60-er jaren van de 20e eeuw ouderwets. De auto had een moderne en zelfdragende carrosserie. Qua verkoop werd de auto geen succes en bracht Auto Union in zware financiële problemen. De wagen werd tot 1966 geproduceerd en de naam DKW werd opgeheven.waar audi in verder ging alleen.
dan hebben we het niet over de succsen van bmw ,ford,volkswagen.
ik denk dat bij carlson een gm fanatieling schuilt,alles wat niet amerikaans is deugt niet
de cadilacs kon je volgens mij tellen op een hand.
ten opzichte van opel olympia,opel record p1 en de opel kapitan die van 1939 en 1970 een van top sigmenten befond van opel successen
In 1916 startte de Deen Jørgen Skafte Rasmussen (1878-1964) in Duitsland een fabriek voor stoommachines. Een van zijn projecten was het bouwen van een door stoom aangedreven auto, de Dampf-Kraft-Wagen. Toen dat project mislukte, bouwde hij een tweetaktmotor, Des Knaben Wunsch. Toen hij deze motor iin de auto union waar de dkw ook onder viel 1931/1942
In 1932 fuseerde DKW met Audi, Horch en Wanderer tot Auto Union. De merken bleven overigens bestaan. Bovendien kocht DKW in dat jaar de licentierechten van een uitvinding van Dr. Adolf Schnürle: de omkeerspoeling. Dit hield in dat het verse benzine/lucht-mengsel rechtstreeks uit de overstroompoorten omhoog ging en daardoor de uitlaatgassen verdreef. Dit was belangrijk omdat men hierdoor kon afstappen van het gebruik van kamzuigers.
Vanaf 1928 tot 1966 bouwde DKW auto's met tweetaktmotoren en pionierde men in voorwielaangedreven auto's. Meestal met twee cilinders, maar in 1939 werd een prototype gebouwd met drie cilinders. Pas na de oorlog werd dit prototype in productie genomen, als DKW in West-Duitsland, en als Industrieverband Fahrzeugbau (IFA), later Wartburg in Oost-Duitsland.
De DKW F102 was in 1963 de opvolger van de Auto Union modellen 1000 en 1000S. Het was het laatste DKW-model en was de basis voor de latere Audi F103. Deze auto sloot de DKW 2-takttechnologie af, veel klanten vonden 2-takt in de 60-er jaren van de 20e eeuw ouderwets. De auto had een moderne en zelfdragende carrosserie. Qua verkoop werd de auto geen succes en bracht Auto Union in zware financiële problemen. De wagen werd tot 1966 geproduceerd en de naam DKW werd opgeheven.waar audi in verder ging alleen.
dan hebben we het niet over de succsen van bmw ,ford,volkswagen.
ik denk dat bij carlson een gm fanatieling schuilt,alles wat niet amerikaans is deugt niet
-
Asfaltrocker
- Geregistreerd lid
je moet een naar amerika en dan met een deawo matiz of een kia picanto
moet je zien heveel amrikanen hun nek verdraaien bij het zien van deze 2.....
moet je zien heveel amrikanen hun nek verdraaien bij het zien van deze 2.....
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Nee, Koreanen dat vind ik niets, auto's bouwen dat kunnen we hier in Europa ook, dus rij ik het liefst in een echte Europeaan.
Als ze voor mij niets interessants in Trolhattan weten te maken, dan maar uit Wolfsburg, maakt mij niets uit.
Als ze voor mij niets interessants in Trolhattan weten te maken, dan maar uit Wolfsburg, maakt mij niets uit.
-
Asfaltrocker
- Geregistreerd lid
oke maar waar het dan wel omdraaid,
dat een 2e handsje om de jaar een apk dan is altijd de vraag komt hij er door.
bij een goedkope (korean. want zeg nou 7000 euro en je hebt een nieuwe 3 jaar geen omkijken naar apk
en voor de kleine inkomen toch een auto
en echtlelijk zijn ze ook niet meer.
maar de auto industrie kijkt naar het inkomen van de minima,en daar spelen ze op in
daar heeft saab het een beetje bij ingeschoten.
door de komst van diverse viggen's modellen probeerde saab de jongeren aan te trekken .
mijn zoon van 26 zegt ook al die 900 turbo of de carlson zijn de enige sportieve saab
maar over het algemeen zie je maar heel weinig iemand van 20 jaar in een saab die van hem zelf is
me andere zoon van 20 vind saab oudbollige is voor mensen boven de 40
de aero x zou wel de doel groep bereiken.
maar saab is nu eenmaal te duur,en saab hoeft niet dagelijks naar de garage te betrouwbaar
saab kan zich wel meten met mercedes e 200/300
en bmw 3 serie
en die koreanen hebben het spel mee gespeelt,
met oa de dewoo,gm dacht dat is het,dus niet
en china doet het echt niet verkeerd met de volvo's
dat een 2e handsje om de jaar een apk dan is altijd de vraag komt hij er door.
bij een goedkope (korean. want zeg nou 7000 euro en je hebt een nieuwe 3 jaar geen omkijken naar apk
en voor de kleine inkomen toch een auto
en echtlelijk zijn ze ook niet meer.
maar de auto industrie kijkt naar het inkomen van de minima,en daar spelen ze op in
daar heeft saab het een beetje bij ingeschoten.
door de komst van diverse viggen's modellen probeerde saab de jongeren aan te trekken .
mijn zoon van 26 zegt ook al die 900 turbo of de carlson zijn de enige sportieve saab
maar over het algemeen zie je maar heel weinig iemand van 20 jaar in een saab die van hem zelf is
me andere zoon van 20 vind saab oudbollige is voor mensen boven de 40
de aero x zou wel de doel groep bereiken.
maar saab is nu eenmaal te duur,en saab hoeft niet dagelijks naar de garage te betrouwbaar
saab kan zich wel meten met mercedes e 200/300
en bmw 3 serie
en die koreanen hebben het spel mee gespeelt,
met oa de dewoo,gm dacht dat is het,dus niet
en china doet het echt niet verkeerd met de volvo's
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Met andere woorden een echte Saabliefhebber... waarom zit je eigenlijk nog op dit forum? Om lekker ongenuanceerd te zeuren dat Saab waardeloos is?carlsson schreef:Als ze voor mij niets interessants in Trolhattan weten te maken, dan maar uit Wolfsburg, maakt mij niets uit.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Tja, als daar ooit nog wat interessants voor mij uit de mouw komt, mag het ook een Saab zijn.
Trouwens al 10 nieuwe en vrij jonge Saab's "versleten", daar was een leaseauto bij waarmee ik 150.000 km heb gereden, de rest die ging ver onder de 100.000 km al de deur uit. Want een auto heb ik om mee te rijden en niet om aan te sleutelen.
Trouwens al 10 nieuwe en vrij jonge Saab's "versleten", daar was een leaseauto bij waarmee ik 150.000 km heb gereden, de rest die ging ver onder de 100.000 km al de deur uit. Want een auto heb ik om mee te rijden en niet om aan te sleutelen.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

En andere merken hoef je natuurlijk niet te onderhouden en daaraan gaat nooit wat stuk...
Gelukkig ieder z'n ding... ik heb de meeste auto's wel om te sleutelen en maar 1 om dagelijks mee te rijden
Gelukkig doet die het ondanks de km stand van >>100.000 km altijd perfect en ben ik een van de weinigen in mijn kennissenkring (erg veel van die zogenaamd betrouwbare VAG auto's
) die nog nooit met panne heeft gestaan...
Gelukkig ieder z'n ding... ik heb de meeste auto's wel om te sleutelen en maar 1 om dagelijks mee te rijden
-
Stef cabrio
- Geregistreerd lid
Ik wist zelfs niet dat men in Wolfsburg iets interessant produceert, misschien wel doordeweekse dingen, maar interessant is nog iets anders voor mij.carlsson schreef:Nee, Koreanen dat vind ik niets, auto's bouwen dat kunnen we hier in Europa ook, dus rij ik het liefst in een echte Europeaan.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Tja zelfs VM gaat waarschijnlijk weer een door de weekse Audi S8 rijden als hij zijn bedrijfs Saab moet inleveren 
-
djairo
- Geregistreerd lid
Zullen waarschijnlijk de meeste ex-werknemers van Saab en toeleveransiers zich niet kunnen permiteren......snellejelle schreef:Tijdens een vijftien minuten durende chat met Autovisie heeft Victor Muller zich laten ontvallen dat hij zijn eigen Saab 9-5 misschien inruilt voor een Audi S8.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... 160387.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Eerlijk gezegd, wat een arrogantie om dit na een faling openbaar te zeggen.
-
Asfaltrocker
- Geregistreerd lid
Ik kan me enigzins voor stellen,dat ,als je een auto hebt gebouwd dat je dan het gevoel krijgt dat je iedereen in de steek laat.
en bij failisement elke dag opnieuw wordt herdacht dat het je nooit is gelukt om saab te redden.
dan is dat gevoel ook al een straf ,maar die straf ken je weg doen.
dus ik zeg ja ik snap het
en bij failisement elke dag opnieuw wordt herdacht dat het je nooit is gelukt om saab te redden.
dan is dat gevoel ook al een straf ,maar die straf ken je weg doen.
dus ik zeg ja ik snap het
-
Robbert
- Donateur (6x)

Tijdens een vijftien minuten durende chat met Autovisie heeft Victor Muller zich laten ontvallen dat hij zijn eigen Saab 9-5 misschien inruilt voor een Audi S8.
Geeft wel een beetje aan hoe diep de liefde gaat.
-
Asfaltrocker
- Geregistreerd lid
@Carlson
je spreekt je eigen tegen.je zegt
dan zeg je lease auto...aan een leas auto mag je niet eens aan sleutelen.de ondhoud wordt gedaan.
daar heeft het lease bedrijf zelf een bedrijf voor die dat doet,of je moet een dealer hebben die ook least,
maar als je zelf onderhoud aan doet ,,is een soort contract breuk.
je spreekt je eigen tegen.je zegt
Dus de saab liep 150.000km dan zeg jeTrouwens al 10 nieuwe en vrij jonge Saab's "versleten", daar was een leaseauto bij waarmee ik 150.000 km heb gereden
Dus die anderen waren niet zo goed want die gingen maar 100.000 meede rest die ging ver onder de 100.000 km al de deur uit. Want een auto heb ik om mee te rijden en niet om aan te sleutelen.
dan zeg je lease auto...aan een leas auto mag je niet eens aan sleutelen.de ondhoud wordt gedaan.
daar heeft het lease bedrijf zelf een bedrijf voor die dat doet,of je moet een dealer hebben die ook least,
maar als je zelf onderhoud aan doet ,,is een soort contract breuk.
-
Asfaltrocker
- Geregistreerd lid
ik snap het waarom hij hem weg doetRobbert schreef:Tijdens een vijftien minuten durende chat met Autovisie heeft Victor Muller zich laten ontvallen dat hij zijn eigen Saab 9-5 misschien inruilt voor een Audi S8.
die liefde ging diep bij hem
of bedoel je van hij doet hem weg dus hij had geen liefde voor saab.
je kunt het van 2 kanten bekijken.