SAAB/NEVS part II
-
ZSR
- Donateur (3x)

Re: SAAB/NEVS part II
@dtroll helemaal met je eens, alleen waar zie ik dat dan terug in het geplaatste artikel over de opening van productie capaciteit in China? (Niet?)
-
Michel Annink
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
Laten we zeggen dat er verbeterpunten mogelijk zijn in de PR groep... In het kader van "herhaling is de kracht van de reclame" zou men een stuk meer impact kunnen maken door bij elk persbericht en/of interview te herhalen wat men ook weer als hoofdpunten in de strategie heeft, wat er tot nu toe is bereikt in die context en hoe het laatste nieuws past binnen het plaatje.ZSR schreef:@dtroll helemaal met je eens, alleen waar zie ik dat dan terug in het geplaatste artikel over de opening van productie capaciteit in China? (Niet?)
-
mennoherstel
- Donateur (3x)

Re: SAAB/NEVS part II
Wat ook wel een beetje gebruikelijk is in persberichten 
-
shearwater
- In memoriam †
Re: SAAB/NEVS part II
Misschien dat het nu tijd wordt om eens in Trollhattan een "lekje" te laten ontstaan zodat we een idee krijgen waar het heen gaat met de echte Saab-Saabs qua design. De ontwikkelafdeling bij Saab/NEVS heeft in de afgelopen tijd namelijk niet stil gezeten. Dat het elektrisch gaat worden is buiten kijf en m.i. goed. Nu andere merken steeds vaker met elektrische modellen komen en binnenkort Tesla de markt bestormt met een "middenklasser" (als die net zo mooi is als het huidige model, dan moet Saab van goeden huize komen) zou het voor potentiële elektrische Saabrijders leuk zijn om te weten of het de moeite waard is om nog geduld te hebben. Ik ben wel een beetje klaar met steeds weer een update, hoe mooi de vooruitzichten nu ook lijken, maar wil wel eens wat concreters zien. Een designstudie, prototype waarmee ook echt een richting zichtbaar wordt. De markt voor Saab zal toch weer een beetje opgewarmd moeten worden.
-
Theun49
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
Lightning fast is misschien wat overdreven, maar GM lijkt koploper te zijn als het gaat om concrete stappen voor een 300km EV.
Voor zover de publiciteit wordt gehaald of gezocht.
Er zijn al 55 van het 300km model Chevrolet Bolt in een proefserie van de band gerold:
http://www.insideevs.com/chevrolet-bolt ... les-range/
Voor zover de publiciteit wordt gehaald of gezocht.
Er zijn al 55 van het 300km model Chevrolet Bolt in een proefserie van de band gerold:
http://www.insideevs.com/chevrolet-bolt ... les-range/
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: SAAB/NEVS part II
@shearwater: helemaal eens.
Al is het maar een verwijzing welk design DNA ze na gaan streven en welke modellen als eerste uitkomen... gaan ze bijvoorbeeld weer terug naar Aero X achtige organische vormgeving van Anthony Lo... of het wat meer masculiene van Castriota. Indien Aero X dan ben ik vol vertrouwen
overigens... die Lo zit momenteel ook in de EV's... wellicht een mooie manier om weer bij Saab te komen
zie: http://www.greencardesign.com/site/inte ... anthony-lo" onclick="window.open(this.href);return false;
Al is het maar een verwijzing welk design DNA ze na gaan streven en welke modellen als eerste uitkomen... gaan ze bijvoorbeeld weer terug naar Aero X achtige organische vormgeving van Anthony Lo... of het wat meer masculiene van Castriota. Indien Aero X dan ben ik vol vertrouwen
overigens... die Lo zit momenteel ook in de EV's... wellicht een mooie manier om weer bij Saab te komen
zie: http://www.greencardesign.com/site/inte ... anthony-lo" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Theun49
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
Zoals ik het heb begrepen, heeft China prioriteit.
Enige haast is geboden, want mijn 9-3 is inmiddels sterk onderhevig aan desintegratie als gevolg van oxidatieve processen.
Nog investeren in een andere (Saab) ICE gaat me eigenlijk wat te ver.
Die Bolt ziet er niet slecht uit en mijn 9-3 is eigenlijk een GM ...
Enige haast is geboden, want mijn 9-3 is inmiddels sterk onderhevig aan desintegratie als gevolg van oxidatieve processen.
Nog investeren in een andere (Saab) ICE gaat me eigenlijk wat te ver.
Die Bolt ziet er niet slecht uit en mijn 9-3 is eigenlijk een GM ...
-
jonasewp124
- Donateur (3x)

Re: SAAB/NEVS part II
Hoe goed je ikea-spullen in elkaar zitten heb je volgens mij zelf in de hand. Heherutgerreinier schreef:Hopelijk gaan saabs langer mee en zitten ze beter in elkaar.
En dat het een beetje kraakt is normaal een Saab kraakt ook hier en daar heb ik ondertussen ondervonden.
-
ssuunneemm
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
The hq, production and development of new cars will remain in Trollhättan, the cars made in China will only be sold there and together develop new infotainment system, so Trollhättan will build for Europe and the rest of the world.
in swedish
http://teknikensvarld.se/nevs-nya-fabri ... ag-187666/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://saabblog.net/2015/06/24/nevs-is- ... d-tianjin/" onclick="window.open(this.href);return false;
in swedish
http://teknikensvarld.se/nevs-nya-fabri ... ag-187666/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://saabblog.net/2015/06/24/nevs-is- ... d-tianjin/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
shearwater
- In memoriam †
Re: SAAB/NEVS part II
Pardon? Een soort Kia Venga kloon als je het mij vraagt.Theun49 schreef:Die Bolt ziet er niet slecht uit en mijn 9-3 is eigenlijk een GM ...


-
rutgerreinier
- Donateur

Re: SAAB/NEVS part II

Zal dan wel een (Sl)Opel worden, aangezien chevrolet geen wagens meer levert in NL
-
Theun49
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
Ach, een andere badge op een iets gemodificeerde Opel Vectra heeft in het verleden wonderen gedaan voor een autofabriek in Zweden.
Waarom zou een EV label niet hetzelfde kunnen bewerkstelligen voor de juiste doelgroep in een ander segment?
Trouwens, de Opel Insignia spreekt mij meer aan dan de gemodificeerde met de blauwe badge (NG).
Om nog op korte termijn over te kunnen op elektrisch is er realistisch gezien geen andere optie dan zonder Saab badge rijden.
Waarom zou een EV label niet hetzelfde kunnen bewerkstelligen voor de juiste doelgroep in een ander segment?
Trouwens, de Opel Insignia spreekt mij meer aan dan de gemodificeerde met de blauwe badge (NG).
Om nog op korte termijn over te kunnen op elektrisch is er realistisch gezien geen andere optie dan zonder Saab badge rijden.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
Ik kwam vanavond al speurend dit prototype van Saab (F9 Prototype) tegen uit 1939.
Zou een mooie bron van inspiratie kunnen zijn voor een nieuwe compacte Saab:

Bron: http://www.thetruthaboutcars.com/2011/1 ... he-eulogy/
Zou een mooie bron van inspiratie kunnen zijn voor een nieuwe compacte Saab:

Bron: http://www.thetruthaboutcars.com/2011/1 ... he-eulogy/
-
Theun49
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
Het blijft moeilijk om afscheid te nemen. Zeker als het gaat om het vertrouwde ICE geluid en de bijbehorende carrosserie lijnen en styling.
Een korte neus past helemaal in het EV tijdperk. Compact model, maar de lijnen zijn niet slecht voor een EV in 2015.
Misschien dat de model III andere lijnen krijgt? Zal wel van de resultaten van een marktonderzoek naar de acceptatie afhangen.
Een korte neus past helemaal in het EV tijdperk. Compact model, maar de lijnen zijn niet slecht voor een EV in 2015.
Tesla houdt het tot nu toe nog bij de vertrouwde styling en gebruikt de lange neus als kofferbak.
Misschien dat de model III andere lijnen krijgt? Zal wel van de resultaten van een marktonderzoek naar de acceptatie afhangen.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
Dit heet natuurlijk gewon trollen.Theun49 schreef:Ach, een andere badge op een iets gemodificeerde Opel Vectra heeft in het verleden wonderen gedaan voor een autofabriek in Zweden..