gm

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » do 19 feb, 2009 21:46

Ik ben op wintersport geweest in een Subaru Outback. Geen kwaad woord over deze auto, integendeel: Hi-Lo gearing, 4wd, kwamen prima de berg op waar de meeste auto's (met winterbanden) toch last hadden. Startte zonder problemen na een week in -15 graden, zelfs de handrem zat niet vast gevroren. Best prima auto, maar toen ik in NL mijn eigen Saab in stapte om naar huis te rijden was dat toch een hele verademing! 8)

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » do 19 feb, 2009 22:09

Coenwagner schreef:
De Flok schreef:Ik hoop echt dat Saab blijft bestaan. Zat vandaag even na te denken welke relatief betaalbare merken me nog meer echt aanspreken. Na lang nadenken kwam Lancia in me op(nieuwe Delta). Volvo heeft ook wel iets, maar is wel 130 keer saaier dan Saab.
Ik weet echt niet wat moet gaan kopen over een paar jaar, als SAAB failliet is.

Misschien Volvo of BMW :roll: (335i Coupe)
BMW BMW BMW ;-)

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » do 19 feb, 2009 22:19

Bmw leeft van fleet...zal het ook wel moeilijk krijgen nu...

Den Silver Kulen
Geregistreerd lid

wat kopen

Bericht door Den Silver Kulen » do 19 feb, 2009 22:53

gewoon Saab blijven kopen, is dan collectors item en net als de Dinky Toy goud waard :)

Overigens - beetje laat maar druk vandaag - wat ik bedoelde Flok met die 20 jaar achterstand was dat Saab in eigen beheer heel aardige creatieve en vernieuwende dingen liet zien. Het is niet zo dat de auto's mijlenver achterlopen maar de creatieve spirit is nou ook niet echt gestimuleerd de afgelopen 20 (deels) GM jaren. Terwijl ze daarvoor toch wel heel spannende dingen lieten zien. Het is niet slecht geworden, zeker niet, maar ik denk gewoon dat als je ze de vrije hand had gegeven er meer creatiefs was komen bovenborrelen.

ivanzon
Geregistreerd lid

Bericht door ivanzon » do 19 feb, 2009 23:13

saabsunited (ex-trolhattansaab) verwijst naar een reaktie bij automotorsport.se van iemand die op een of andere manier aan inside-info heeft weten te komen

er komt een persconferentie morgen 9:00 en er zou goed nieuws zijn...

Gaat om de reaktie van 21:10 vandaag
http://www.automotorsport.se/includes/l ... leId=17200

sanderzwart
Geregistreerd lid

Bericht door sanderzwart » do 19 feb, 2009 23:13

Kunnen wij niet als Saab rijders de fabriek in Zweden overnemen........

30.000 personeelsleden, gemiddeld salaris € 3.000,= kosten werkgever, dat is € 90.000.000,= (90 miljoen!!!!!) per maand.

Stel dat er per Saab die uit de fabriek rolt € 6.000,= (eigenlijk geen idee) over blijft dan moet je er 16500 per maand
wegzetten...... De verkoop in januari 2009 was ca. 2500 st. in Europa.

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » do 19 feb, 2009 23:25

Hoop dat iedereen hier ook eens denkt aan de mensen in Trollhattan

Zij die er ooit geweest zijn begrijpen me wel :wink:

Den Silver Kulen
Geregistreerd lid

trollhattan

Bericht door Den Silver Kulen » do 19 feb, 2009 23:31

ik weet niet wat je bedoeld Gudmundje, ik ben diverse keren in Trollhattan geweest en heb daar ook met verschillende erg aardige en hartelijke mensen van Saab gesproken. Ik geloof niet dat er hier mensen zijn die niet stiekem ook denken aan de mensen daar. Je zult dus iig mij moeten uitleggen wat je bedoeld

ivanzon
Geregistreerd lid

Bericht door ivanzon » do 19 feb, 2009 23:36

Vriendin van mij heeft familie daar in de buurt wonen. Geen idee wat voor werk hij daar doet, maar de invloed van dit alles zal in de hele omgeving voelbaar zijn, dat is wel duidelijk

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » do 19 feb, 2009 23:39

ik bedoelde dat het met Saab vroeg of laat toch terug goed komt... alleen, en da's dan misschien persoonlijk,...koop ik liever een nieuwe Saab die in Trollhattan gebouwd is.

Den Silver Kulen
Geregistreerd lid

bom

Bericht door Den Silver Kulen » do 19 feb, 2009 23:40

nou ja, tel uit. De problemen bij alleen al Saab affecteren rond de 30 000 mensen, naar schatting. En die hebben ook familieleden. Dan heb je nog Volvo. Nee, dit is echt flink drama daar (hoor ik trouwens ook van een paar zweden die ik van nogal nabij ken)

Den Silver Kulen
Geregistreerd lid

trollhattan

Bericht door Den Silver Kulen » do 19 feb, 2009 23:41

ik weet niet wat je bedoeld Gudmundje, ik ben diverse keren in Trollhattan geweest en heb daar ook met verschillende erg aardige en hartelijke mensen van Saab gesproken. Ik geloof niet dat er hier mensen zijn die niet stiekem ook denken aan de mensen daar. Je zult dus iig mij moeten uitleggen wat je bedoeld

geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » vr 20 feb, 2009 0:04

wordt het misschien niet tijd met een heleboel Saabs naar Den Haag te sjeesen en voor de Zweedse ambassade te staan en laten weten dat buiten zweden ook mensen met Saab meeleven (is ook weer free publicity voor ons geliefde merkje)

Torino
Geregistreerd lid

Bericht door Torino » vr 20 feb, 2009 0:15

geert1 schreef:wordt het misschien niet tijd met een heleboel Saabs naar Den Haag te sjeesen en voor de Zweedse ambassade te staan en laten weten dat buiten zweden ook mensen met Saab meeleven (is ook weer free publicity voor ons geliefde merkje)
Goed idee!

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 20 feb, 2009 0:19

Leuk!

Plaats reactie