gm
-
AlexJ
- Donateur

Ik ben op wintersport geweest in een Subaru Outback. Geen kwaad woord over deze auto, integendeel: Hi-Lo gearing, 4wd, kwamen prima de berg op waar de meeste auto's (met winterbanden) toch last hadden. Startte zonder problemen na een week in -15 graden, zelfs de handrem zat niet vast gevroren. Best prima auto, maar toen ik in NL mijn eigen Saab in stapte om naar huis te rijden was dat toch een hele verademing! 
-
ArjenH
- Geregistreerd lid
BMW BMW BMWCoenwagner schreef:Ik weet echt niet wat moet gaan kopen over een paar jaar, als SAAB failliet is.De Flok schreef:Ik hoop echt dat Saab blijft bestaan. Zat vandaag even na te denken welke relatief betaalbare merken me nog meer echt aanspreken. Na lang nadenken kwam Lancia in me op(nieuwe Delta). Volvo heeft ook wel iets, maar is wel 130 keer saaier dan Saab.
Misschien Volvo of BMW(335i Coupe)
-
Den Silver Kulen
- Geregistreerd lid
wat kopen
gewoon Saab blijven kopen, is dan collectors item en net als de Dinky Toy goud waard
Overigens - beetje laat maar druk vandaag - wat ik bedoelde Flok met die 20 jaar achterstand was dat Saab in eigen beheer heel aardige creatieve en vernieuwende dingen liet zien. Het is niet zo dat de auto's mijlenver achterlopen maar de creatieve spirit is nou ook niet echt gestimuleerd de afgelopen 20 (deels) GM jaren. Terwijl ze daarvoor toch wel heel spannende dingen lieten zien. Het is niet slecht geworden, zeker niet, maar ik denk gewoon dat als je ze de vrije hand had gegeven er meer creatiefs was komen bovenborrelen.
Overigens - beetje laat maar druk vandaag - wat ik bedoelde Flok met die 20 jaar achterstand was dat Saab in eigen beheer heel aardige creatieve en vernieuwende dingen liet zien. Het is niet zo dat de auto's mijlenver achterlopen maar de creatieve spirit is nou ook niet echt gestimuleerd de afgelopen 20 (deels) GM jaren. Terwijl ze daarvoor toch wel heel spannende dingen lieten zien. Het is niet slecht geworden, zeker niet, maar ik denk gewoon dat als je ze de vrije hand had gegeven er meer creatiefs was komen bovenborrelen.
-
ivanzon
- Geregistreerd lid
saabsunited (ex-trolhattansaab) verwijst naar een reaktie bij automotorsport.se van iemand die op een of andere manier aan inside-info heeft weten te komen
er komt een persconferentie morgen 9:00 en er zou goed nieuws zijn...
Gaat om de reaktie van 21:10 vandaag
http://www.automotorsport.se/includes/l ... leId=17200
er komt een persconferentie morgen 9:00 en er zou goed nieuws zijn...
Gaat om de reaktie van 21:10 vandaag
http://www.automotorsport.se/includes/l ... leId=17200
-
sanderzwart
- Geregistreerd lid
Kunnen wij niet als Saab rijders de fabriek in Zweden overnemen........
30.000 personeelsleden, gemiddeld salaris € 3.000,= kosten werkgever, dat is € 90.000.000,= (90 miljoen!!!!!) per maand.
Stel dat er per Saab die uit de fabriek rolt € 6.000,= (eigenlijk geen idee) over blijft dan moet je er 16500 per maand
wegzetten...... De verkoop in januari 2009 was ca. 2500 st. in Europa.
30.000 personeelsleden, gemiddeld salaris € 3.000,= kosten werkgever, dat is € 90.000.000,= (90 miljoen!!!!!) per maand.
Stel dat er per Saab die uit de fabriek rolt € 6.000,= (eigenlijk geen idee) over blijft dan moet je er 16500 per maand
wegzetten...... De verkoop in januari 2009 was ca. 2500 st. in Europa.
-
gudmundje
- Donateur

-
Den Silver Kulen
- Geregistreerd lid
trollhattan
ik weet niet wat je bedoeld Gudmundje, ik ben diverse keren in Trollhattan geweest en heb daar ook met verschillende erg aardige en hartelijke mensen van Saab gesproken. Ik geloof niet dat er hier mensen zijn die niet stiekem ook denken aan de mensen daar. Je zult dus iig mij moeten uitleggen wat je bedoeld
-
ivanzon
- Geregistreerd lid
-
gudmundje
- Donateur

-
Den Silver Kulen
- Geregistreerd lid
bom
nou ja, tel uit. De problemen bij alleen al Saab affecteren rond de 30 000 mensen, naar schatting. En die hebben ook familieleden. Dan heb je nog Volvo. Nee, dit is echt flink drama daar (hoor ik trouwens ook van een paar zweden die ik van nogal nabij ken)
-
Den Silver Kulen
- Geregistreerd lid
trollhattan
ik weet niet wat je bedoeld Gudmundje, ik ben diverse keren in Trollhattan geweest en heb daar ook met verschillende erg aardige en hartelijke mensen van Saab gesproken. Ik geloof niet dat er hier mensen zijn die niet stiekem ook denken aan de mensen daar. Je zult dus iig mij moeten uitleggen wat je bedoeld
-
geert1
- Geregistreerd lid
-
Torino
- Geregistreerd lid