Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
-
Swedish_90
- Geregistreerd lid
Bericht
door Swedish_90 » wo 06 jul, 2005 16:37
Autovisie schreef:Op een aantal internetfora circuleren deze foto's van de nieuwe Saab 9-5. Saab Nederland heeft de authenticiteit ervan inmiddels bevestigd. De foto’s zijn een jaar geleden genomen en waren bedoeld voor intern gebruik. Wat ons betreft geldt dat niet alleen voor de foto’s. De voorkant van de nieuwe 9-5 ziet eruit alsof de auto gaat figureren in een futuristische film: de koplampen zijn omlijst als waren ze de grille. Het doet wat denken aan het front van de 9-2: de Subaru Impreza die in Amerika als kleine Saab wordt verkocht. De achterkant verraadt dat we hier waarschijnlijk te maken hebben met een nieuwe Aero. Maar ondanks de dikke uitlaatpijpen oogt de kont van de 9-5 wat ielig. De nieuwe lichtmetalen wielen zijn wél mooi, maar horen weer niet bij de 9-5: ze zijn afkomstig van de 9-3 en werden alleen voor de foto onder het Zweedse vlaggenschip gemonteerd. De gefacelifte Saab 9-5 debuteert 15 september op de IAA in Frankfurt.
Goed nieuws! Alleen één ding vind ik vreemd: waarom rijden er in Trollhättan auto's rond met andere achterlichten?
Autovisie
-
RG-64
- Geregistreerd lid
Bericht
door RG-64 » wo 06 jul, 2005 16:43
Als die foto een jaar geleden werd genomen kunnen ze natuurlijk de achterlichten in die tijd weer hebben gewijzigd. Ik vind deze achterlichten echter veel mooier dan die met stikkers gecamoufleerden!
Die chromen omrandig aan de voorkant vind ik maar deels geslaagd. Die dikke rand tussen hoofdlicht-unit en knipperlicht hadden ze beter aan de andere kant bij de luchtinlaat kunnen plaatsen, dan was het karakteristieke SAAB-front meer in ere gehouden......
Rob
-
RG-64
- Geregistreerd lid
Bericht
door RG-64 » do 07 jul, 2005 16:39
-
baastiaan
- Geregistreerd lid
Bericht
door baastiaan » do 07 jul, 2005 17:09
Ik denk dat de eerste scoops die geplaatst zijn het meest realistisch zijn.
-
Niels
- Geregistreerd lid
Bericht
door Niels » do 07 jul, 2005 17:13
Zonder stootstrips, of iets wat er op lijkt, is vooral de achterkant vrij kaal en groot... niet echt aantrekkelijk te noemen.
-
RG-64
- Geregistreerd lid
Bericht
door RG-64 » do 07 jul, 2005 17:33
Van die eerste scoops uit de fabriek bevalt de voorkant mij in ieder geval beter. Daar is de achterkant echter tamelijk mislukt
Volgens de Autotelegraaf is SAAB niet blij met die spyshots omdat de auto in werkelijkheid veel dikker zou ogen. Ben benieuwd dan......
-
Oosthoek
- Donateur

Bericht
door Oosthoek » do 07 jul, 2005 20:44
Ik wacht wel tot 15 september voor ik mij ergens druk om ga maken.
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Bericht
door Ruud » do 07 jul, 2005 22:11
Oosthoek schreef:Ik wacht wel tot 15 september voor ik mij ergens druk om ga maken.
Precies, hiervoor weet je toch nix zeker, deze fotos zijn ook al weer een jaar oud... Kan het een en ander veranderd zijn.
-
baastiaan
- Geregistreerd lid
Bericht
door baastiaan » vr 08 jul, 2005 13:13
Saab baalt enorm dat de foto’s zijn uitgelekt, te meer omdat het beeldmateriaal niet van een superieure kwaliteit zijn. De auto oogt in werkelijk veel dikker dan op deze plaatjes. Bovendien staat de sedan op te kleine wielen, die naar verluidt op het productiemodel niet zullen verschijnen.
uit
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=36625
-
baastiaan
- Geregistreerd lid
Bericht
door baastiaan » vr 08 jul, 2005 13:14
Zoals sommige hier al zeiden, gewoon afwachten tot 15 september.
-
Pearl Aero
- Geregistreerd lid
Bericht
door Pearl Aero » vr 08 jul, 2005 16:04
De discussie is wat doodgebloed geloof ik...
-
Niels
- Geregistreerd lid
Bericht
door Niels » vr 08 jul, 2005 16:18
iedereen wacht liever af kennelijk

-
Injectie
- Moderator
Bericht
door Injectie » vr 08 jul, 2005 17:12
Mijn baas heeft de auto afgelopen dinsdag in het echt gezien. Zoals ie is op de laatste foto's zo wordt ie.
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Bericht
door trollspeed » vr 08 jul, 2005 18:33
Bijna........................................................................

-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Bericht
door Style&Co » vr 08 jul, 2005 20:41
geloof dat de laatste 2 foto's mij wel kunnen bekoren