Helemaal met Mathieu eens!ZSR schreef:Wat hebben jullie toch met Nevs? Of zien jullie dat al als Saab?
Ok ze hebben de oude/geupgrade productie lijn opgestart en de restanten die er lagen opgewarmd en uitgeserveerd. Niets mis mee, en in mijn ogen nog echte Saabs.
Maar nu? Wat verwachten/hopen jullie als Saab enthousiastelingen nu eigenlijk van Nevs?
Nevs die Nevs in China gaat maken die misschien op een strijkijzer gaan lijken? Is dat nieuws voor ons Saab forum?
Het enige goede nieuws is toch een auto met Saab op de kont uit Trolhatten? Liefst een beetje vooruitstrevend model al dan niet electrisch met lijnen en features waar we als Saab fans trots (misplaatst?) op kunnen zijn?
@ZSR: de heer Mattias Bergman heeft op het Saabfestival gezegd dat ze druk bezig zijn met het Phoenix platvorm waar in de toekomst nieuwe (meerdere!!!) modellen op gemaakt zullen gaan worden.
NEVS trof alleen 1 schamele productielijn met een 9-3 toen ze de boel overnamen. De 9-5 mocht niet meer van GM. Hun gifpil richting VM had gewerkt. Weer een potentiële concurrent om zeep. Verwacht je dat ze bij NEVS kunnen toveren en even iets anders uit de hoed kunnen schudden? Nee toch hoop ik! De nieuwe allianties maken een verdere verspoediging van dit streven mogelijk. Ik (en met mij velen denk ik) juichen dat toe want er is sinds 2012 eigenlijk bar weinig geproduceerd en uiteindelijk willen wij een nieuwe Saab. Met nieuw bedoel ik nieuw en vooruitstrevend zoals Tesla dat ook doet en Saab dat in het verleden met de Turbo ook was. Daar gaan we naar toe, leuk of niet. Lees mijn vorige posting nog even door. Waarom die angst richting China? Dat wordt de groeimarkt en terecht dat ze daar ook op inspelen net zoals ze dat op Europa gaan doen maar de uiteindelijke potentie voor de toekomst ligt in het Oosten. China en India en de daar omringende landen.
Ze zijn nu bezig met de ontwikkeling van een aantal nieuwe modellen die allemaal op hetzelfde platvorm gemaakt kunnen worden. Neem van mij echter maar aan dat het meer richting de Tesla zal zijn dan richting de oude benzine motoren. Zij hebben een lange termijn visie en die gaat meer richting elektriciteit en waterstof dan nog richting oude conventionele motoren. Misschien dat je het nu wat beter begrijpt. Ik spreek 100% namens mijzelf maar ik ben heel blij met deze ontwikkeling!


