SAAB/NEVS part II

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
dirk7942
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door dirk7942 » vr 03 jul, 2015 11:22

ZSR schreef:Wat hebben jullie toch met Nevs? Of zien jullie dat al als Saab?

Ok ze hebben de oude/geupgrade productie lijn opgestart en de restanten die er lagen opgewarmd en uitgeserveerd. Niets mis mee, en in mijn ogen nog echte Saabs.

Maar nu? Wat verwachten/hopen jullie als Saab enthousiastelingen nu eigenlijk van Nevs?

Nevs die Nevs in China gaat maken die misschien op een strijkijzer gaan lijken? Is dat nieuws voor ons Saab forum?

Het enige goede nieuws is toch een auto met Saab op de kont uit Trolhatten? Liefst een beetje vooruitstrevend model al dan niet electrisch met lijnen en features waar we als Saab fans trots (misplaatst?) op kunnen zijn?
Helemaal met Mathieu eens!

@ZSR: de heer Mattias Bergman heeft op het Saabfestival gezegd dat ze druk bezig zijn met het Phoenix platvorm waar in de toekomst nieuwe (meerdere!!!) modellen op gemaakt zullen gaan worden.
NEVS trof alleen 1 schamele productielijn met een 9-3 toen ze de boel overnamen. De 9-5 mocht niet meer van GM. Hun gifpil richting VM had gewerkt. Weer een potentiële concurrent om zeep. Verwacht je dat ze bij NEVS kunnen toveren en even iets anders uit de hoed kunnen schudden? Nee toch hoop ik! De nieuwe allianties maken een verdere verspoediging van dit streven mogelijk. Ik (en met mij velen denk ik) juichen dat toe want er is sinds 2012 eigenlijk bar weinig geproduceerd en uiteindelijk willen wij een nieuwe Saab. Met nieuw bedoel ik nieuw en vooruitstrevend zoals Tesla dat ook doet en Saab dat in het verleden met de Turbo ook was. Daar gaan we naar toe, leuk of niet. Lees mijn vorige posting nog even door. Waarom die angst richting China? Dat wordt de groeimarkt en terecht dat ze daar ook op inspelen net zoals ze dat op Europa gaan doen maar de uiteindelijke potentie voor de toekomst ligt in het Oosten. China en India en de daar omringende landen.

Ze zijn nu bezig met de ontwikkeling van een aantal nieuwe modellen die allemaal op hetzelfde platvorm gemaakt kunnen worden. Neem van mij echter maar aan dat het meer richting de Tesla zal zijn dan richting de oude benzine motoren. Zij hebben een lange termijn visie en die gaat meer richting elektriciteit en waterstof dan nog richting oude conventionele motoren. Misschien dat je het nu wat beter begrijpt. Ik spreek 100% namens mijzelf maar ik ben heel blij met deze ontwikkeling!

Gebruikersavatar
Funky Dude
In memoriam †

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door Funky Dude » zo 05 jul, 2015 16:39

NEVS heeft (ongeveer) vanaf het begin aangegeven dat het in de bedoeling lag ook te willen gaan produceren in China voor de thuis- en Aziatische markt.
Dat biedt een aantal logistieke en economische voordelen en spreidt de risico's, vandaar dat andere fabrikanten dit in China ook al gedaan hebben en het hebben van meerdere productielocaties in verschillende landen al decennialang gebruikelijk is.
Dat nu daadwerkelijk met de fabriek in China begonnen wordt is dus goed nieuws, er worden eindelijk plannen verwezenlijkt. Zeker na de langdurige onderhandelingen en financieel onzekere situatie lijkt mij dit toe te juichen.
Daarnaast zijn de laatste berichten over de ontwikkelingen in Trollhätten ook níet negatief en als daar geen vooruitgang zou zijn, zou je ook heel weinig redenen hebben om de fabriek in China te bouwen. M.a.w.: Er is in Zweden kennelijk iets wat naar verwachting productieklaar zal zijn rond de tijd dat in China geproduceerd kan gaan worden...
Na de problemen met de partijen waarmee NEVS het SAAB-avontuur begon zullen ze, mede gezien de lange onderhandelingen met de nieuwe partners, zich terdege hebben voorbereid om reëel perspectief op succes te hebben, lijkt me. Wie steekt er nou nog geld in een neerwaartse spiraal?
Velen zullen het zuur gevonden hebben dat SAAB uiteindelijk in Chinese handen is gekomen, maar hoe zouden die mensen zich nú voelen als toen de stekker was getrokken...?

Voorop lopen in technologische ontwikkelingen heeft een hoge prijs en voor een fabrikant in de zwarte cijfers is een partnerschap in ontwikkeling makkelijker te vinden, dat het bij NEVS/SAAB minder snel gaat dan de liefhebbers graag zouden zien is dan ook niet heel verwonderlijk.

Dit forum is bedoeld voor alle SAAB-liefhebbers, waarbij niet gekeken wordt naar de partners die SAAB door de jaren heeft gehad en voor alle era zijn er nou eenmaal liefhebbers en dit topic staat onder "Algemeen < Saab nieuws" en de huidige realiteit is nou eenmaal NEVS/SAAB. :wink: Leuker kunnen we het niet maken...

Gebruikersavatar
ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door ZSR » zo 05 jul, 2015 17:38

Nevs heeft "Saab" (nog) helemaal niet. Of heb ik nu echt Saab nieuws gemist??

Gebruikersavatar
wulf
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door wulf » ma 06 jul, 2015 5:54

ZSR schreef:Nevs heeft "Saab" (nog) helemaal niet. Of heb ik nu echt Saab nieuws gemist??
Maakt het uiteindelijk wat uit? Saab is slechts nog een merknaam, SAAB Automobile AB is niet meer. Als op die NEVS auto's SAAB komt te staan dan is het een Saab.

Gebruikersavatar
karl
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door karl » wo 08 jul, 2015 18:34

Afbeelding

Retep
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door Retep » wo 08 jul, 2015 18:44

En in het minder Zweeds?

Gebruikersavatar
Frans47
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door Frans47 » wo 08 jul, 2015 19:19

Er moet nog ca. 2 miljoen eurie bij volgens de curatoren...
Heeft nog te maken met het failliet van Saab, dus voor de NEVS periode...

Gebruikersavatar
Raggare
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door Raggare » wo 08 jul, 2015 19:52

Die advokaten willen (nog) meer geld voor hun werk......

ssuunneemm
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door ssuunneemm » vr 10 jul, 2015 10:13

Nevs industrial services and timeframe for the business plan:
http://saabblog.net/2015/07/09/nevs-ind ... -launches/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
karl
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door karl » ma 13 jul, 2015 9:56

T ziet er positief uit!

ssuunneemm
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door ssuunneemm » do 06 aug, 2015 10:31

More about nevs industrial ser.
http://www.saabplanet.com/nevs-now-offe ... d-parties/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
odin1899
Donateur
Donateur

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door odin1899 » do 06 aug, 2015 13:37

You have recieved this e-mail since you have activated a subscription for new jobs with National Electric Vehicle Sweden AB in MyNetwork.

Data/IT

New jobs the last week:
IT Network & IT-Security Manager, https://national-ev.mynetworkglobal.com ... /where:26/" onclick="window.open(this.href);return false;
Application Manager Teamcenter, https://national-ev.mynetworkglobal.com ... /where:26/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nait maal.

Gebruikersavatar
ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door ZSR » do 06 aug, 2015 14:35

Ging Google geen auto's bouwen? :mrgreen:

ssuunneemm
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door ssuunneemm » do 13 aug, 2015 12:26

No problem for Nevs in China but many killed!
http://m.ttela.se/ekonomi/saab/1.421350 ... -samtliga-" onclick="window.open(this.href);return false;

Saab is one of the safest car in the world:
http://www.saabplanet.com/saab-the-worlds-safest-car/" onclick="window.open(this.href);return false;

ssuunneemm
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door ssuunneemm » ma 17 aug, 2015 10:19

http://www.saabcars.com/sv/news/14D07B548C303E5E" onclick="window.open(this.href);return false;
http://saabblog.net/2015/08/17/nevs-ann ... e-partner/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gesloten