SAAB/NEVS part II

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
Gebruikersavatar
ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door ZSR » wo 19 aug, 2015 10:14

@Dirk ik hoop echt dat je gelijk krijgt.
Wat die opel betreft, dan klopt het dus dat ik ze leuker ben gaan vinden, stukje Saab DNA :-P+ (De dieven)

ssuunneemm
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door ssuunneemm » wo 19 aug, 2015 10:16

Dong feng is just a partner (mostly for the chinese market) not the new owner, we have to wait until they reveal the secret owner for what to come out of this:
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.4223387- ... jalpa-nevs" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.4225073- ... -riktning-" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/nytt- ... an-3195684" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=6233960" onclick="window.open(this.href);return false;

dirk7942
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door dirk7942 » wo 19 aug, 2015 10:37

@ZSR: gewoon even geduld. Gewoon even rustig afwachten, het gaat allemaal best goed komen.

Gebruikersavatar
Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door Marius0404 » wo 19 aug, 2015 11:12

Klinkt goed
Ben benieuwd
Ik laat me graag verrassen

Gebruikersavatar
gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door gj900 » wo 19 aug, 2015 14:20

dirk7942 schreef:@ZSR: gewoon even geduld. Gewoon even rustig afwachten, het gaat allemaal best goed komen.
"even" geduld, "even" afwachten.... een rekbaar begrip in deze context. Voor velen duurt dat "even" simpelweg te lang.
De vraag voor mij is wat er allemaal best goed gaat komen. Of iets "goed komt" hangt sterk van de gekoesterde verwachting af.

dirk7942
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door dirk7942 » do 20 aug, 2015 0:16

inderdaad GJ wat voor de een goed en wenselijk niet hoeft dat niet voor de ander te zijn.........
De een wil graag op oude voet verder en de ander ziet graag vernieuwing. Voor dat "wat" zal voor een ieder persoonlijk misschien zelfs nog wat langer duren...... De discussie hier ging over het feit of het merk c.q. de fabriek dood is. Daar beloven ze binnenkort met meer nieuws te komen, Jij spreekt toch ook Zweeds? dan heb jij i.i.g. een lichte voorsprong t.o.v. degene hier die dat niet spreekt.

Gebruikersavatar
gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door gj900 » do 20 aug, 2015 8:22

dirk7942 schreef:Jij spreekt toch ook Zweeds? dan heb jij i.i.g. een lichte voorsprong t.o.v. degene hier die dat niet spreekt.
Klopt, soms krijg je op de lokale sites net even een andere nuance mee dan op de 1:1 vertaling op de engelse sites.

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door op » do 20 aug, 2015 9:59

Ik ben wel benieuwd naar wat ze daar doen, de fabriek ziet er van een afstand nog heel netjes uit, er staan auto's op het parkeerterrein en er schijnen toch een hoop mensen nog te werken.
Het ziet er totaal niet uit als een gesloten bedrijf in ieder geval.
Weet iemand er iets van?

Gebruikersavatar
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door busy » do 20 aug, 2015 10:50

Net op Saabblog verschenen bericht dat NEVS merknaam SAAB niet meer mag gebruiken. Tom omschrijft het goed en is doorgaans een betrouwbaardere bron dan de eerdere genoemde Nederlandse sites. http://saabblog.net/2015/08/20/saab-ab- ... kennamens/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door Jungleman » do 20 aug, 2015 12:36

SaabBlog... ook zo'n site waar je geen kritische (en dus in hun ogen negatieve) noot over Saab mag laten horen. Nevs wist al sinds medio 2014, toen ze in reconstructie gingen, dat ze (voor het geval ze uit de reconstructie zouden komen) geen gebruik meer mochten maken van merknaam en logo van Saab. het heeft dan volgens mij geen nut/zin meer om met Saab Aero AB om de tafel te gaan zitten poekelen over gebruik van merknaam en logo.

beetje krokodillentranen, dus.

Gebruikersavatar
ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door ZSR » do 20 aug, 2015 15:14

Kunnen we dan concluderen dat het afgelopen is met Saab personen auto's en dit draadje op slot kan.

Zoals gezegd, die fabriek hoe jammer en leuk ook, daar ben ik geen fan van. Wel de producten en het merk Saab. Aangezien ze die niet meer mogen maken is het dus over en uit.

Sufferds die een dikkerdje krijgen omdat uit de voormalige Saab fabriek een zakjapper met een Chinese badge op de kont rolt, waar geen oude onderdelen van Saab meer in zitten, zou ik willen voorstellen om een andere site te openen.

Iets met Fong Dong Nevs. Veel plezier daar.

Wel balen als je moet zeggen; told you so. :cry:

Maar misschien een nieuw ander draadje openen, Nevs is exit maar misschien iets van komt Saab ooit nog terug? Misschien dat Google of een andere pc fabrikant het wel lukt om de badge te pakken en deze gebruikt om de verpakking rond de rijdende pc een na te geven? Hoop doet leven.

Gebruikersavatar
gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door gj900 » do 20 aug, 2015 23:30

Misschien moeten we eens op bezoek gaan bij de jongens en meisjes van Saab Technology en ze warm maken voor de automobielbouw.... een leuke slogan zou zijn "born from jets" 8)

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door Jungleman » vr 21 aug, 2015 5:34

de automobielbouwer Saab is niet meer. het is nog niet eens een (merk-)naam.

wat staat er dan in THN? een fabriek waar auto's gebouwd kunnen worden.

't is niet anders.

dirk7942
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door dirk7942 » vr 21 aug, 2015 7:26

Bestaat de mogelijkheid dat je uit een topic dat je ooit zelf begonnen bent verwijderd kunt worden?
Ik ben een te optimistisch mens om in een negatieve golf van postings iedere morgen met dit topic te geconfronteerd te worden. ;-(+ ;-(+ ;-(+

Het aloude verhaal: voor sommige is het glas half vol en voor anderen half leeg, sommigen kijken zelfs van boven en menen dat er alleen een druppeltje op de bodem ligt. :wink:

De toekomst zal het leren en ik zou mijn laatste bedrage aan dit topic graag af willen sluiten met een beroemde historische uitspraak: Alles zal recht komen! Naar J.H. Brand 1823-1888 :thumbup2:

:wave:

Gebruikersavatar
levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door levensnevel » vr 21 aug, 2015 7:33

Dirk,
denk dat je het minstens net zo belangrijke 2e deel van wat toenmalig president van de vrijstaat toen gezegd heeft vergeten bent
qte..
Alles sal reg kom als elkeen sy plig doen.
...unqte

Gesloten