SAAB/NEVS

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: SAAB/NEVS

Bericht door ZSR » di 03 dec, 2013 1:52

Vond het ook een beetje een gemiste kans, dat is wel een probleem als saab nostalgies aan het roer staan.
Je vertegenwoordigd toch alle saabs? Mocht ik het mis hebben laat iemand dat me dan even weten. 8)

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » di 03 dec, 2013 4:36

NEV's pressrelease

http://www.swadeology.com/2013/12/press ... ar-monday/" onclick="window.open(this.href);return false;

and Swade's 2 cents, which make sense (IMHO)
http://www.swadeology.com/2013/12/2-cen ... ars-today/" onclick="window.open(this.href);return false;

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » di 03 dec, 2013 7:13

iluvsanela schreef:Je hebt de groupbuy net gemist, daar hebben een aantal forummers dit logo vandaan voor op de motorkap.
Da's nou ook wat. Die is me echt ontgaan. Stom. Iemand er nog een over?

evolver86
Geregistreerd lid

Bericht door evolver86 » di 03 dec, 2013 10:05

Theun49 schreef:Helaas nog geen uitsluitsel over andere landen dan Zweden en China, maar ik denk dat NL volgend jaar een erg goede kans maakt als EV proeftuin.
We staan fiscaal open voor ev's omdat alleen ev's nog maar met 0%-bijtelling te rijden zullen zijn. En NEVS zal het zeker niet ontgaan zijn dat er meer dan 10000 outlanders phev verkocht zijn uit de folder en dat 3 kwart van de V60phev productie naar nederland komt. Echt ongelooflijk.

Maar, alles hangt of staat met de prijs... Gaan ze een EV op de markt zetten in de Tesla prijsklasse? Of wordt de 93-EV een electrische auto met de prijs van luxe-segmenter? Dat maakt een heel verschil natuurlijk. En dat het tevens een compleet nieuw model zal worden (even ervanuitgaande dat het de Castriota 93 wordt) zal alleen maar meehelpen.

Nog even over de prijs, ik was de zweedse btw vergeten.
Als de 33000 incl zweedse btw is (25%), is de nettoprijs 26400
De BPM komt dan (afgaande op de gegevens en labels van de 2011 aero griffin) met het 2013 systeem op 7850
Btw 21% van 26400=5550
Totaal te voldoen= 39800

Edit, even een kleine wijziging. De laatste post op SU zegt dit:
The upcoming facelift is designed in-house in Trollhättan. No names were named, but Frank emphasized that they are doing this locally.
Dat zou betekenen een compleet nieuw model?
Sowieso afwachten dus

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » di 03 dec, 2013 10:13

sb153b schreef:Wat een zeperd weer zeg.
Gemiste kans van Dave, hoe veel representatiever en gedrevener was Nic(s).
Exact dat gevoel bekroop mij ook bij het aanzien van de beelden. Iedere Saabvezel in je lijf wordt toch blij met een nieuw gebouwde 9-3! Als het aan Hartsteen ligt moet Saab dus alleen maar classic cabrio's gaan bouwen. Vast wel markt voor, maar als serieuze autofabrikant moet je het van de massamodellen hebben en daar is gisteren de eerste steen weer voor gelegd. En als voorzitter van de Saabclub Nederland had je daar laaiend enthousiast over kunnen/moeten zijn!

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » di 03 dec, 2013 11:51

Jongens,
Doe eens reëel.
Dave Hartsteen is een onbetaalde vrijwilliger en met een draaiende camera voor z'n neus geeft hij een eerlijk antwoord.
Als je eerst uitgebreid zijn classic ziet is zijn antwoord een logisch vervolg.
Ik vond het een leuk item en Dave deed het prima. Zijn eerlijke uitspraak dat hij er zelf geen zou kopen geeft meer gewicht aan zijn oordeel dat het er uitziet als een echte SAAB.

Kopersbeslissingen hangen niet van zoiets af.

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » di 03 dec, 2013 11:56

Sorry hoor, maar van een kopman van Saabclub Nederland verwacht ik enthousiasme, blijheid en optimisme. Betaald of onbetaald, je staat voor iets of niet! En als voorzitter word je geacht iets verder te kijken dan de eigen oprit en je eigen specifieke voorkeur lang is...

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » di 03 dec, 2013 12:08

heren,

Deze 'op de man' welles / nietus discussie is IMHO geen toegevoegde waarde in dit draadje.
Vervolg de discussie lekker via PB's of start binnen SCN een separate discussie hierover.

just my 2 cents

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » di 03 dec, 2013 12:17

Ja hoor, in dit ellenlange topic dat helemaal nergens meer over gaat, meen je nu te moeten ingrijpen om, als het moment van de waarheid voor Saab daar is en wij teleurgesteld zijn over de weinig enthousiaste reactie van de voorzitter van Saabclub Nederland, ons te moeten wijzen op het gegeven dat we oneigenlijk bezig zijn. Goeie timing...

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » di 03 dec, 2013 13:42

evolver86 schreef: Edit, even een kleine wijziging. De laatste post op SU zegt dit:
The upcoming facelift is designed in-house in Trollhättan. No names were named, but Frank emphasized that they are doing this locally.
Dat zou betekenen een compleet nieuw model?
Sowieso afwachten dus
Volgens mij wordt hier toch nog een facelift van de huidige 9-3 bedoeld. Nu wordt tenslotte nog geproduceerd als was het 2011 met een aantal GM (stock) en een aantal non-GM onderdelen.
Als de eerste GM motoren op zijn zullen ze wel een eigen facelift en versie van deze auto presenteren. Wellicht daarnaast ook meteen een EV. Maar met het huidige model moet de band en dus ook de flow en inkomsten voorzichtig gaan rollen.

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » di 03 dec, 2013 14:00

Als de eerste GM motoren op zijn zullen ze wel een eigen facelift en versie van deze auto presenteren. Wellicht daarnaast ook meteen een EV.
volgens mij was dat de boodschap van de presentatie gistermiddag.

Eerst de sedan in huidige vorm
dan een update met ook de Estate en een keuze van ook elektrische motoren in 2014
dan een nieuw model.

groet
Marius

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » di 03 dec, 2013 15:32

En ook de Cabliolet toch?

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » di 03 dec, 2013 17:08

Vragen ze nu aan een tig aantal zweden (en honderden chinezen -boeien) om een auto te kopen die over een jaar als verouderd model rond rijdt???

De meesten zullen dan even de kat uit de boom kijken om te zien wat er straks uit komt rollen..(om dan als een dolle nog snel zo'n oud model te kopen als het schrikken wordt :mrgreen: )

Ik begrijp dit niet helemaal, of juist nu wel waarom 99% van deze auto's naar China gaan. Zie logica boven aan. Op een paar die hard fans na.

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » di 03 dec, 2013 18:00

En ook de Cabliolet toch?
o ja die was ik vergeten, ook nog in het rijtje van 2014, werd geen elektrisch bij genoemd.

groet
Marius

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » di 03 dec, 2013 21:19

ook de caab wordt electrisch, als ik het goed lees:

http://www.saabsunited.com/2013/12/nevs ... more-53233" onclick="window.open(this.href);return false;

Gesloten