SAAB/NEVS
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS
De Saab 9.3 Sport Sedan 2.0 Turbo Griffin Aero Exklusiv kostte in 2011 € 45.465,- voor een handgeschakelde versie.
Bron: http://www.autoweek.nl/auto/61091/saab- ... o-exklusiv
Bron: http://www.autoweek.nl/auto/61091/saab- ... o-exklusiv
-
ZSR
- Donateur (3x)

Idd erg scherp en slim gepositioneerd!!
Vraag me alleen af wie zou dat gratis onderhoud hier in NL dan gaan doen? Als je hem dus naar Nederland krijgt..
Of moet je dan een (paar) keer per jaar naar Zweden?
Neem aan dat NEVS met die ene dealer een deal heeft gemaakt?
Vraag me alleen af wie zou dat gratis onderhoud hier in NL dan gaan doen? Als je hem dus naar Nederland krijgt..
Of moet je dan een (paar) keer per jaar naar Zweden?
Neem aan dat NEVS met die ene dealer een deal heeft gemaakt?
-
millerman
- Donateur (3x)

Gaat via de servicepunten van Orio (voormalig Saab Parts).
-
Tubbe
- Donateur (2x)

En die servicepunten zijn toch allemaal ex-dealers?millerman schreef:Gaat via de servicepunten van Orio (voormalig Saab Parts).
-
evolver86
- Geregistreerd lid
en officiele reparateursTubbe schreef:En die servicepunten zijn toch allemaal ex-dealers?millerman schreef:Gaat via de servicepunten van Orio (voormalig Saab Parts).
-
N2024
- Geregistreerd lid
Het valt me op dat ze bij NEVS heel erg veel kleuren aan bieden voor de nieuwe 9-3 
-
gudmundje
- Donateur

enkel voor de Zweden dus 
http://saabcars.com/sv/products/campaign/#orderSaab" onclick="window.open(this.href);return false;
http://saabcars.com/sv/products/campaign/#orderSaab" onclick="window.open(this.href);return false;
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Zal ook zijn om de kosten laag te houden...N2024 schreef:Het valt me op dat ze bij NEVS heel erg veel kleuren aan bieden voor de nieuwe 9-3
nog wat info van de zweedse site:
Ze hebben wel afspraken voor inruil met handelaren. In overleg kan de auto op een andere locatie afgeleverd worden.
Dus, wie gaat het doen...
Er zijn mensen geweest die een 9-5NG estate naar NL hebben gehaald... Dus dit is ook een mooie uitdaging ;P

Kleine set-back:
Zweedse persoonlijke identiteitsnummer of zakelijke registratienummer is nodig om de orde te krijgen van een auto.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Komt nog wel, eerst moet de boel wat opstarten... Maar de belangrijkste kleur, zwart, wat eigenlijk niet eens een kleur is, is er in elk gevalN2024 schreef:Het valt me op dat ze bij NEVS heel erg veel kleuren aan bieden voor de nieuwe 9-3
Doet u mij maar een zwarte met automaat, helaas geen Zweeds sofi nummer.
Ben wel benieuwd wat hij in NL gaat kosten. 289.000 kronen is ruim 32.000 euro, dus zal in Nederland -tegen de tijd dat ze daar leverbaar worden- wel rond de 80-90k euro gaan kosten dan met BPM en BTW erbij.
-
johnb52
- Donateur (7x)

Hoe kom je bij die prijs? Is dat zo uit de lucht gegrepen, of heb je daar een onderbouwing voor?
Gezien de vorige nieuwprijs, denk ik dat je 2x te hoog zit
Gezien de vorige nieuwprijs, denk ik dat je 2x te hoog zit
-
N2024
- Geregistreerd lid
BPM zit rond de 40%, de BTW in Zweden zal wel ongeveer hetzelfde zijn als NL. Ik denk dat de auto in NL dus evenveel kost als vroeger in NL.
-
sb129h
- Donateur (2x)

En dan komt met de auto ook nog een flinke brok service meegeleverd.
-
johnb52
- Donateur (7x)

Btw in zweden is 25 en hier 21.N2024 schreef:BPM zit rond de 40%, de BTW in Zweden zal wel ongeveer hetzelfde zijn als NL. Ik denk dat de auto in NL dus evenveel kost als vroeger in NL.
-
gfgf
- Donateur (2x)

BPM gaat op basis van CO2-uitstoot. Als je 220 g/km neemt, dan wordt dat 19.000. Dan zou je de Zweedse prijs zonder BTW moeten nemen (dus gedeeld door 1,25), daar de BPM bij en over die som weer de Nederlandse BTW. Dan kom je rond de € 54.000. Niet gratis dus. Is de uitstoot 200 g/km, dan scheelt dat al ruim € 9.000. Of reken ik verkeerd?