Gaat Saab het dan toch redden met ethanol in nederland?

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
edwardk
Geregistreerd lid

Gaat Saab het dan toch redden met ethanol in nederland?

Bericht door edwardk » do 09 feb, 2006 9:48

Zou mooi zijn als het lukt ethanol in Nederland van de grond te krijgen.Goed voor Saab en tevens een bijdragen leveren aan het milieu.Zo komt Saab tenminste weer eens positief in het nieuws.Hoe vaak gebeurd het dat een autofabrikant met een milieu oplossing komt, meestal is dit als direct gevolg van wetgeving.PLUIM voor Saab en als het lukt ook voor Krooymans, eindelijk eens iemand die met een goed idee komt en dan ook zelf het goede voorbeeld geeft. :lol:Als dan als laatste de nederlandse regering eens de mensen die een Saab biopower auto kopen een milieu bonus geven :idea: (korting op bpm)van 1000 euri dan heft dat gelijk het prijsverschil op met de benzine versie, dus lekker aantrekkelijk om een biopower aan te schaffen.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 09 feb, 2006 11:31

Van de site van Auto en Motortechniek http://www.amt.nl

Directie Kroymans in Saab 9-5 BioPower zakenauto's (07-02)

Directieleden van verschillende bedrijven van Kroymans Corporation stappen op korte termijn over op een Saab 9-5 BioPower als zakenauto.

Saab Nederland wil hiermee een duidelijk signaal af geven naar de overheid om nu serieus werk te maken van E85. Saab Nederland pleit voor een passende accijnsheffing voor E85. Wellicht dat de industrie dan ook daadkrachtig zal volgen met de implementatie van de infrastructuur. “Op korte termijn is ethanol een effectief middel om in onze energiebehoefte te voorzien”, verklaart Jan-Ake Jonsson, Managing Director van Saab Automobile. “Het is een eerste stap in de overgang van fossiele brandstoffen naar meer duurzame technologieën, zoals die in ontwikkeling zijn. In Zweden hebben wij al enorm veel succes geboekt met BioPower. Inmiddels is in Zweden 70% van de nieuwe Saab's 9-5 een BioPower uitvoering.” Naast directieleden van Kroymans Corporation en Saab Nederland zullen ook de buitendienstmedewerkers van Saab Nederland binnenkort overstappen op een Saab 9-5 BioPower. De meerprijs voor de Saab 9-5 BioPower bedraagt 1.000,- euro inclusief BPM/BTW. Daarmee wordt de Saab 9-5 2.0t BioPower Sport Sedan in Nederland leverbaar vanaf 39.990,- euro.

Publicatie datum: 7-2-2006
Auteur: Michel Buyvoets
Leuk toch

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 09 feb, 2006 12:01

marq101 schreef:Van de site van Auto en Motortechniek http://www.amt.nl

Directieleden van verschillende bedrijven van Kroymans Corporation stappen op korte termijn over op een Saab 9-5 BioPower als zakenauto.

Saab Nederland wil hiermee een duidelijk signaal af geven naar de overheid om nu serieus werk te maken van E85. Saab Nederland pleit voor een passende accijnsheffing voor E85. Wellicht dat de industrie dan ook daadkrachtig zal volgen met de implementatie van de infrastructuur. “Op korte termijn is ethanol een effectief middel om in onze energiebehoefte te voorzien”, verklaart Jan-Ake Jonsson, Managing Director van Saab Automobile. “Het is een eerste stap in de overgang van fossiele brandstoffen naar meer duurzame technologieën, zoals die in ontwikkeling zijn. In Zweden hebben wij al enorm veel succes geboekt met BioPower. Inmiddels is in Zweden 70% van de nieuwe Saab's 9-5 een BioPower uitvoering.” Naast directieleden van Kroymans Corporation en Saab Nederland zullen ook de buitendienstmedewerkers van Saab Nederland binnenkort overstappen op een Saab 9-5 BioPower. De meerprijs voor de Saab 9-5 BioPower bedraagt 1.000,- euro inclusief BPM/BTW. Daarmee wordt de Saab 9-5 2.0t BioPower Sport Sedan in Nederland leverbaar vanaf 39.990,- euro.
Leuk toch
Dat wel, maar ook wat naief....

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 09 feb, 2006 12:10

verde900 schreef:Dat wel, maar ook wat naief....
Hoezooooooooooooooooooooooo

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 09 feb, 2006 12:11

verde900 schreef:
marq101 schreef:Van de site van Auto en Motortechniek http://www.amt.nl

Leuk toch
Dat wel, maar ook wat naief....
Ik bedoel dus, als de regering dan ook maar mee werkt door de MEERPRIJS van de bio ethanol versie voor de kopers als korting te geven voor het promoten van het rijden op milieuvriendelijke brandstof en het zo ook nog enigzins aantrekkelijk te houden om een biopower auto aan te schaffen, Saab zet de eerste stap, nu DEN Haag nog! OF ZIJN DIE WEER NIET THUIS, ZOALS ZO VAAK.Kroymans zou het kabinet een aanbieding moeten doen voor vervanging van de dienst auto's , dan geeft het kabinet het goede voorbeeld en Saab verkoopt weer wat plus de reclame!

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 09 feb, 2006 12:18

ik begin me zo zoetjes aan te ergeren aan het aangrijpen van bijna elk onderwerp om er een Den Haag-Bash punt in te zoeken - en vooral ook de nadruk er elke keer op te leggen. uiteindelijk is het de burgerij zelf die 9 van de 10 misstanden zelf cre-eert. en zelf blind de ogen sluit om er zelf mee om te gaan zonder te wachten op wat den haag wel of niet gaat doen.

als het je niet bevalt, richt een partij op (voor een ware revolutie), of ga emigreren.

maar ja, dan is 99% van de bashers opeens niet meer thuis.. hoezo staan voor wat je zegt??

verder lijkt het me een positieve ontwikkeling vanuit het bedrijfsleven, en als ze hun lobbykanalen maar goed gebruiken komt er vast wel wat los vanuit een of ander orgaan.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 09 feb, 2006 12:22

In dat geval wil ik het niet naief noemen. Het is gewoon het promoten van de mogelijkheid. Je moet ergens beginnen en dat kan meestal alleen bij jezelf.

Natuurlijk is dit een dood geboren kind als je een domme regereing hebt die het niet actief ondersteunt (zie Zweden waar dit wel gebeurt). Het leuke is wel dat Krotmans zeer serieus is. Sterker ze hebben zelfs ideeen om zelf ethanolpompen op te zetten als anderen dat niet doen. Krotmans is een vermogend bedrijf en je kan ze er niet betichten dat ze vechten tegen windmolens

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » do 09 feb, 2006 12:32

jelger schreef:ik begin me zo zoetjes aan te ergeren aan het aangrijpen van bijna elk onderwerp om er een Den Haag-Bash punt in te zoeken - en vooral ook de nadruk er elke keer op te leggen. uiteindelijk is het de burgerij zelf die 9 van de 10 misstanden zelf cre-eert. en zelf blind de ogen sluit om er zelf mee om te gaan zonder te wachten op wat den haag wel of niet gaat doen.

als het je niet bevalt, richt een partij op (voor een ware revolutie), of ga emigreren.

maar ja, dan is 99% van de bashers opeens niet meer thuis.. hoezo staan voor wat je zegt??

verder lijkt het me een positieve ontwikkeling vanuit het bedrijfsleven, en als ze hun lobbykanalen maar goed gebruiken komt er vast wel wat los vanuit een of ander orgaan.
Kan er niets aan doen maar dit zijn ALLEMAAL aan de politiek gerelateerde onderwerpen, komt oa omdat de politiek zich overal mee bemoeid!!!!!!!!Willen overal beter van worden en overal een vinger in de pap hebben. PS je hoeft hier niet op te reageren. :wink:

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 09 feb, 2006 12:44

Ik ben het eens met Jelger. De beste stuurlui blijken altijd weer aan wal te staan en het is natuurlijk ook makkelijk schreeuwen als je zelf niet verantwoordelijk hoeft te zijn voor het beleid. Ellende met dit soort wetgevingen is gewoon dat het een lange tijd duurt voordat alle belanghebbenden op 1 lijn zitten. De politieke wil zal er best zijn (de hoge olieprijs is op de lange termijn funest voor de economie, en het ziet er naar uit dat deze echt niet zal zakken) maar ik denk dat je het eerder moet zoeken in de sterke lobby van de aardoliemaatschappijen en dan met name die van marktleider Shell (toevallig een semi-Nederlands bedrijf).
Deze zal van een introductie van Ethanol of Biodiesel niet minder willen worden, als het even kan. Daarnaast is het introduceren van een nieuwe brandstof een enorm aangrijpende aangelegenheid waar in Zweden domweg meer ruimte en noodzaak voor is dan in Nederland.

Notabene President Bush sprak in zijn State Of The Union onlangs nog over de noodzaak van de zoektocht naar alternatieve brandstoffen vanuit politiek en milieu-oogpunt, en dat zegt wat!

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 09 feb, 2006 12:47

Ik denk dat BioPower, of welk alternatief dan ook, gewoon onontkoombaar is. taxvoordeeltjes? doen ze in de VS ook niet aan en toch gaan de mensen in de Bay Area (oh ja.. allemaal foute linkse rakkers) uit zichzelf hybride rijden...

maar ja.. de nederlander moet weer een taxvoordeeltje hebben om hun gebrek aan politieke en maatschappelijke verantwoordelijkheid aan te tonen, en ondertussen den haag de schuld van alles te geven...

je hoeft je niet te schamen voor een beetje maatschappelijke verantwoordelijkheid.

ik ben danook blij met dit initiatief van Kroymans
PS je hoeft hier niet op te reageren
is dat een verkapte vorm om te zeggen dat het je niet bevalt dat ik tegen je in ga?
komt oa omdat de politiek zich overal mee bemoeid!!!!!!!!Willen overal beter van worden en overal een vinger in de pap hebben.
het hele leven zit vol politiek man - zelfs in je relatie....

de 'politiek' die jij bedoelt overal beter van worden? hahahahaha
ik weet niet hoor, maar 80 uur per week werken, en dan dat hongerloontje vergeleken met een beetje industrial baas?

"ze" willen overal hun vinger in de pap hebben? mm ik zie alleen maar een terugtrekkende overheid, en hoe toevallig is het dat dat samenvalt met een algemene maatschappelijke verloedering??

overigens is een 'afzettende' (of moet ik puberale zeggen?) houding zelden constructief om het tij te keren...

het nederlandse polderjongetje is veel te lang verwend door papa staat en staat nu te bleren in de polder dat ie het een keer wat moeilijker heeft..

puberaler kan je het je niet voorstellen.

verwende nesten die een tik op de neus/vinger nodig hebben.

PS je hoeft hier niet op te regeren.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 09 feb, 2006 12:51

jelger schreef:ik begin me zo zoetjes aan te ergeren aan het aangrijpen van bijna elk onderwerp om er een Den Haag-Bash punt in te zoeken - en vooral ook de nadruk er elke keer op te leggen. uiteindelijk is het de burgerij zelf die 9 van de 10 misstanden zelf cre-eert. en zelf blind de ogen sluit om er zelf mee om te gaan zonder te wachten op wat den haag wel of niet gaat doen.

Nou, laten we wel zijn Jelger. Deze regering blinkt niet uit in het stimuleren van goede milieu initiatieven. Erger, ze houden zich vreselijk van de domme omdat ze heel veel geld verdienen aan de bestaande brandstoffen.

Projecten op zo'n schaal kunnen niet zonder de medewerking/stimulering van een regering. En het is oorverdovend stil vanuit den haag.

Ik heb niet de ambitie om een partij te beginnen. Ik hoef die ook niet te hebben om toch kritiek te kunnen leveren. Ik mag best zeggen dat ik het niet eens ben met een regering. En ik kan me heel goed voorstellen dat je toon negatief wordt als je merkt dat je niet gehoord wordt of dat een regering coute que coute een beleid doorduwt waarvan heel duidelijk is dat het niet wordt gewenst is onder het mom van wij weten wat goed is voor het volk, het is dit of de afgrond. Die arrogantie is hemeltergend.

:wink: dit is gewoon een discussie hoor en geen Jelger bashing :wink:

Ik hou wel van een potje verbaal sparren

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 09 feb, 2006 12:57

Om eventjes in te gaan op Marq101:
Klikt u even HIER
Even scrollen naar:
Aanpak CO2 en andere broeikasgassen

* Het kabinet wil in 2006 starten met het gebruik van biobrandstoffen. Deze worden onder meer geproduceerd uit landbouwproducten en afval en ze veroorzaken 50% minder CO2-uitstoot dan fossiele brandstoffen.
De intentie was er al in 2004, dus.

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » do 09 feb, 2006 13:04

Jelger, als je mijn eerste reactie leest heb ik het er alleen over dat het een goed initiatief is van Kroymans en heb ik het HELEMAAL niet over politiek. Ik zeg alleen dat het mooi zou zijn als er voor de meerprijs een compensatie zou komen om het te bevorderen.JIJ bent het die komt met"ik begin me te ergeren aan"...........Dat is het gezegde van de balk in je eigen oog en de splinter in die van die ander. :idea: :shock: Wat marq101 zegt : Projecten op zo'n schaal kunnen niet zonder de medewerking/stimulering van een regering. En het is oorverdovend stil vanuit den haag. En dat is wat ik wil zeggen en niet meer dan dat.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 09 feb, 2006 13:08

Vanuit het bedrijfsleven is er CNG (aardgas) geintroduceert voor auto's, dat is door heel Nederland goed te verkrijgen, ook alle gasbedrijven hebben een (of meer) auto(s) die erop rijdt/rijden.
Toch mist er vanuit de overheid draagvlak om dat voordeel uit te nutten, de politiek is wel degelijk belangrijk om zoiets van de grond te krijgen, in o.a. Frankrijk, Duitsland en Zweden heeft "de politiek" wel gekozen voor CNG en andere "milieuvriendelijke" alternatieven.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 09 feb, 2006 13:10

marq101 schreef:Nou, laten we wel zijn Jelger. Deze regering blinkt niet uit in het stimuleren van goede milieu initiatieven. Erger, ze houden zich vreselijk van de domme omdat ze heel veel geld verdienen aan de bestaande brandstoffen.
dat is waar. maar is het niet datzelfde (anti-linkse, anti-paarse) volk dat nou juist deze regering wilde??

het 1 volgt uit het ander. milieu was (en is??) uit.
:roll:
Projecten op zo'n schaal kunnen niet zonder de medewerking/stimulering van een regering. En het is oorverdovend stil vanuit den haag.
tja.. dan moet er een machtsgreep komen van links - want van het cda / vvd komt het niet. die zijn alleen maar met of immigratie misstanden of "normen en waarden" of tegenwerken van 3e wereld boeren bezig.

ik krijg niet de indruk dat hier individuen die hun gal spuien nu zo snel op GL zouden stemmen.. of op de zweefclub D66 waar mijn stem regelmatig naar uit gaat (de andere regelmaat is de 'andere' liberale patij)
Ik mag best zeggen dat ik het niet eens ben met een regering.
dat mag, met argumenten.
dat is wat anders dan consequent tegen 'den haag' te ageren op een heel algemene manier waarbij eigenlijk alleen losse flodders de lucht in worden geschoten. die eigenlijk alles op de automatische piloot verwerpt. afgeven op ''de politie' heeft niks met 'de regering' te maken. omdat je te maken hebt met lokaal beleid.
En ik kan me heel goed voorstellen dat je toon negatief wordt als je merkt dat je niet gehoord wordt
helaas voor de "bashers"" gebeuren er ook heeel veel goede dingen die wel gewenst zijn. daar schijnt een blinde vlek voor te bestaan. en men doet dat af zo van "ik weet het niet wat er goed gedaan is de laatste tijd - zoek jij het maar op" - echt zoooo makkelijk. dat negativisme in dit land van met name de burgerij komt me de strot uit. en eerlijk is eerlijk, ik heb mijn poging gewaagd om er even tussen uit te zijn. het begint weer te jeuken.
of dat een regering coute que coute een beleid doorduwt waarvan heel duidelijk is dat het niet wordt gewenst is onder het mom van wij weten wat goed is voor het volk, het is dit of de afgrond. Die arrogantie is hemeltergend.
dat was altijd al zo, dat zal altijd zo blijven.

uiteindelijk kiest het volk expliciet NIET voor de zwevende pragmatische partij, maar voor onzin kreten.
:wink: dit is gewoon een discussie hoor en geen Jelger bashing :wink:

Ik hou wel van een potje verbaal sparren
en ik geef lekker repliek.. of het nu serieus is of niet...

maar de burgertrutterij .. daar mogen we wel vanaf... :P

Plaats reactie