aero-X concept geneve

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
edwardk
Geregistreerd lid

aero-X concept geneve

Bericht door edwardk » za 11 feb, 2006 13:01

http://www.trollhattansaab.net

About The Author
About this site
Email The Author

Please note that this site is not affiliated with Saab Automobile AB, or General Motors in any way. The opinions expressed here are not the opinions of Saab or GM. They're my own.
-
If I've used content on this site that you claim is yours, whether it be either words or photographs, and I've either not linked to it properly, or you don't want me to use it, please email me and let me know. I'm a really nice guy, honest.
-
Regarding privacy, I will never pass on your email details to anyone, either private or corporate, without first having asked your express permission to do so. That's a promise.

The previous feature articles here at Trollhattan have included:

The "Saab Vs" Posters
Tell GM About It
February 11, 2006
Details emerging
Comments (4)

The first tidbits of information are starting to come out about the concept to be unveiled in Geneva on February 27. I can tell you, from a reliable source, that the concept has been named

Aero-X
Information is scant and there's no pictures, but I can tell you the following:

The Concept Car Saab Aero-X is going to be a real highlight. With the unveiling of the spectacular sportscar at the Geneva show, the following key values from Saab will be shown:

Saab's unique heritage as plane constructor
A clear design tradition with Scandinavian roots
progress and innovation

--------

That's all I've got at the moment, people - but it's a heck of a lot more than we had before.

Aero-X? Is there a hint of AWD in that name? The mind boggles! Bring on February 27!!

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » vr 24 feb, 2006 11:08

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Je kan hem mooi vinden of niet , maar het blijft een apart ding.Zeker de 2e foto met die 'deuren'.Hij lijkt als ik het goed zie ook een 'glazen'dak te hebben,met zonnecellen als de Ev-1?

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » vr 24 feb, 2006 11:26

stiekum vind ik hem wel erg vet ! 8)

RG-64
Geregistreerd lid

Bericht door RG-64 » vr 24 feb, 2006 12:13

De Aero-x mag natuurlijk best wat extra aandacht krijgen, maar dit topic hebben we al: viewtopic.php?t=11389

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » vr 24 feb, 2006 12:17

Ben hier ooit begonnen en ga hier maar gewoon verder nu , weet het :oops: Foto's waren al te zien maar deze afbeeldingen zijn groter voor evt details.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 25 feb, 2006 11:07

http://www.saabscene.com/saabforum/show ... 0#31595750
Afbeelding
Afbeelding
Zonder spiegel is't net een cockpit
Afbeelding
Afbeelding
ook weer eens wat anders die tellers.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Het oude model hoofdsteun weer('83 -900)
Afbeelding
da's lux die verlichting,en dat stuur.
Afbeelding
Afbeelding
T'is net de cockpit van een vliegtuig die open staat,Saab born from jet's?,goed gevonden!
Afbeelding

boxeruitzoetermeer
Geregistreerd lid

X-factor

Bericht door boxeruitzoetermeer » za 25 feb, 2006 11:37

Ik ga vast mijn buurman bellen. Daarna onze Batman & Robin pakjes aandoen.......

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » za 25 feb, 2006 11:40

Ja, het is wel een futuristisch ding :!: Saab zet met zo'n ding wel een aardige stap in de toekomst, maar of het ooit tot een productie model komt :?: :?: :?: misschien zullen we het ooit beleven. Hij is net zo futuristisch als de EV-1 in 1985 was met oa zonnepanelen in het glazen dak om in de zomer bij hoge temperaturen het interieur koel te houden. In het museum staat ook een 9-3 kombi met glazen dak. Dus men wil er wel iets mee zo te zien.

Bigivan
Geregistreerd lid

Bericht door Bigivan » za 25 feb, 2006 12:18

Prachtige wagen! Maar hadden ze niet beter een beetje meer energie gestoken in modellen die wel geld in het laatje brengen? Een volledig nieuwe 9-5 bijvoorbeeld? :roll:

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » za 25 feb, 2006 12:38

Ja,dat dacht ik dus ook :o Zo'n model kon dan ook wat later, eerst eens zien weer voet aan de grond te krijgen met wat meer gangbare modellen om eens wat euri's te verdienen en dan laten zien waar men toe in staat is. :wink:

tinus
Geregistreerd lid

Bericht door tinus » za 25 feb, 2006 14:03

hij lijkt ook wel een beetje op de sonnett :D
zou toch mooi zijn deze als tegenhanger van de bmw z4.. dan weet ik wel welke ik nemen zou

oh 500 pk.. dan bedoel ik 6serie :)

RG-64
Geregistreerd lid

Bericht door RG-64 » ma 27 feb, 2006 9:10

En ook nog een echte foto!

Afbeelding

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » ma 27 feb, 2006 19:45

Leuk artikeltje over de Aero X! Geeft wat meer informatie weg.
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4602&cache=no

Afbeelding

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » ma 27 feb, 2006 21:41

Kanniet anders zeggen dan dat Saab goed bezig is zo , hadden ze de dip dan nodig om tot dit te komen en verder, om wakker te schrikken :wink:

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » ma 27 feb, 2006 21:56

Bigivan schreef:Prachtige wagen! Maar hadden ze niet beter een beetje meer energie gestoken in modellen die wel geld in het laatje brengen? Een volledig nieuwe 9-5 bijvoorbeeld? :roll:
Ik weet het niet, volgens mij mag je deze zet best als een statement zien, van "wat nou GM op randje van de afgrond, Saab als eerste lozen, er wordt gewoon keihard aan de toekomst gewerkt en geinvesteerd"

Plaats reactie