Suf

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Moppersmurf
Geregistreerd lid

Suf

Bericht door Moppersmurf » di 06 apr, 2004 19:06

Vreselijk, een Jeep van Chevrolet met een badge van Saab. Bah. Suv of zo. Erg fout. Heb net de foto's gezien op de Saabpagina en ongezouten commentaar geleverd. ;-|+ Ik kan er niet bij... Ik treur over het goeie ouwe Saab... Ik denk dat ik maar Honda ga rijden... :twisted:
Commentaar van de Telegraaf: 'De tweede kloon'. Zo gooi je je goede reputatie te grabbel in een hopeloze jacht naar snelle dollars. Gelukkig komt 'ie niet naar Europa, we hebben hier al genoeg rijdende telefooncellen om de bloemenkraam mee naar de markt te rijden :twisted:
Moppersmurf

Maarten
Lid van verdienste

Re: Suf

Bericht door Maarten » di 06 apr, 2004 19:28

De auto ziet er een stuk beter uit dan de tekeningen deden vermoeden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » di 06 apr, 2004 19:49

Yak!

Waarom......?

;-(+

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 06 apr, 2004 19:56

Ik vind hem niet echt lelijk (zo op het eerste gezicht) maar of ik nou op een V8 light truck SAAB zit te wachten?
Geen van deze SUV´s (XC90, X5, ML of wat er ook te koop is) spreekt me aan, loodzware, energieverslindende, maar ook minder veilige auto´s (een SUV hoeft niet aan personenwagencriteria te voldoen!) laat maar...

Niels
Geregistreerd lid

Bericht door Niels » di 06 apr, 2004 19:57

ielk, het ziet eruit als een puberende wagon R+ :shock:

Wat een dom vierkant ding zeg...

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 06 apr, 2004 20:00

zou er nu wereldwijd geen belangstelling zijn voor een klein serietje nieuwe Aero´s?

Vorticity
Geregistreerd lid

Bericht door Vorticity » di 06 apr, 2004 20:00

Wat is het verschil tussen een Porsche Cayenne en een Volkswagen Touareg?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 06 apr, 2004 20:01

de Skoda SUV afwachten :lol:

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » di 06 apr, 2004 20:24

En plots heb je een Cayenne met Skoda badge voor 1/3 van de prijs :lol:

Vind het in niks op een Saab lijken, ook de grille niet..... Commercieel slimme (moet nog uitblijken, maar denk het wel) zet. Saab brengt de 9-2 en 9-7 niet in EU op de markt omdat dit het imago té erg zou schaden. Ze zijn in ieder geval al goed op weg met de teneergang :roll:

Ford, BMW en Volkswagen weten wèl hoe ze een merk in stand moeten houden. Spijtig.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » di 06 apr, 2004 20:27

Afbeelding
Afbeelding
"General Motors gaat de Saab 9-7X in twee motorvarianten bouwen. De basisuitvoering krijgt een zes-in-lijn-motor onder de kap. Deze 4,2 liter zespitter is goed voor 275 pk. Daarnaast komt een V8-versie in het programma. Deze krachtbron meet 5,3 liter en levert 300 pk. Beide motoren zijn gekoppeld aan een viertrapsautomaat en zetten hun peekaas met hulp van vierwielaandrijving op het asfalt." (Bron: AutoWeek.nl)
6 in lijn en V8 icm 4wiel aandrijving :roll:

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » di 06 apr, 2004 20:30

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind hem ontzettend meevallen, met name de zwarte vind ik best een aardige verschijning ondanks het feit dat ik over het algemeen niet zo op dit type auto's val. Ik geloof graag dat dit voor de Amerikaanse markt een juiste zet is. Voor Europa geloof ik minder in dit soort klonen, maar daar wordt ook bewust van afgezien, al is inderdaad VW/Audi al jaren heer en meester als het gaat om klonen. Maar op de één of andere manier heeft er daar niemand moeite mee dat het aantal "common parts" tussen verschillende merken het gemiddelde ver overstijgt.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » di 06 apr, 2004 20:47

Hanm schreef: Maar op de één of andere manier heeft er daar niemand moeite mee dat het aantal "common parts" tussen verschillende merken het gemiddelde ver overstijgt.
Dit omdat een merk zijn eigen identiteit in practisch alle vormen behoudt (muv Skoda maar daar hoeven we niet rouwig om te zijn)

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 06 apr, 2004 20:52

heerlijk, (eindelijk) weer eens een nieuw modelletje om wat over te mopperen!!!! :lol:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 06 apr, 2004 20:57

leuk object om te laten ombouwen naar grijs kenteken, een hele nieuwe kopersgroep voor SAAB :shock:

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » di 06 apr, 2004 21:27

dan zal ik ook mijn mening maar eens geven....

Op zich een best goed ogende auto, en dat meen ik uit het zwarte van mijn hart. Heeft wel een beetje iets weg van de Range Rover, om maar te spreken over nog een SUV . Alleen ja de motoren zoals jullie vertelden vallen mij iets tegen. Sinds wanneer is Saab op de V8 toer? Waar is de ouwe 2,3 T gebleven. Die hadden ze toch ook iets kunnen kietelen...

Maar goed GM dat zal wel een hele dikke vinger in de pap hebben. en we kennen de Amerikanen.. die willen niets liever als een V8 voorin :evil: :twisted:

Plaats reactie