Sportwagen Saab

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
Speed4Life
Geregistreerd lid

Sportwagen Saab

Bericht door Speed4Life » di 14 feb, 2006 12:59

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4566&cache=no

Saab wil zich op de Autosalon van Genève flink in de kijker spelen. Wat de Zweden daarvoor gaan meebrengen is nog niet duidelijk, maar de geruchtenmachine draait op volle toeren. Volgens de laatste berichten laat Saab een sportwagen van het formaat Aston Martin DB9 zien.

Aanvankelijk werd gedacht dat Saab op de Autosalon van Genève een nieuwe Sonett zou laten zien. Dat zou een Saab-versie moeten zijn van de Pontiac Solstice, waarvan wij inmiddels het zustermodel Opel GT kennen. Saab heeft inmiddels bevestigd dat de showstopper op Genève zeker geen kleine sportauto is.
Volgens berichten in de Britse media, pakt Saab het rigoureuzer aan: op de stand van de Zweden zou een studie van serieuze sportwagen staan. Volgens de Engelse informatie gaat het om een auto van het formaat van de Aston Martin DB9 die is voorzien van een 400 pk sterke Biopower-motor. De basis van deze krachtbron is de inmiddels bekende 2,8-liter V6 die onder meer in de 9-3 zit. Daarnaast zal het studiemodel vierwielaandrijving hebben. De naam van het studiemodel doet al de ronde op verschillende Saab-fora op internet: Aero-X.

Ik ben heeeel benieuwd :D

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » di 14 feb, 2006 13:07

ik ook ! hopenlijk beter dan die 9-1 :?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 14 feb, 2006 13:07

ik ook.. maar ben de proefballonetjes zonder vervolg wel gewend langzamerhand... :?

en die 9-1.. dat is een losse pols actie van een gesjeesde tijdschrift illustrator.... meer niet.

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » di 14 feb, 2006 17:47

ow, gelukkig... :wink:

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » di 14 feb, 2006 18:05

Nou, VOL VERWACHTING KLOPT MIJN HART !!!,(wie de saab krijgt wie de smart) doe mij de saab dan maar Zou mooi zijn als men met iets spektaculairs zou komen. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Plaats reactie