Autofilosofietje n.a.v. de Suf

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
Moppersmurf
Geregistreerd lid

Autofilosofietje n.a.v. de Suf

Bericht door Moppersmurf » wo 07 apr, 2004 11:33

De echte vraag n.a.v. de Saab klonen (9.2 en 9.7) is m.i. deze: wat maakt een Saab tot een Saab? Wat is dat: Saab? Je kunt de suf mooi vinden of niet. Dat is en blijft persoonlijk. Ik heb niks met zo'n telefooncel en ik vind ze in ons land redelijk belachelijk - maar jij hebt misschien een patatkraam die elke dag naar de markt moet.
Mooi of niet mooi, is het een Saab?? Waarom wel, waarom niet?
Ik geloof er trouwens geen barst van dat Saab het met de klonen verdiende geld in authentieke Saabs gaat steken. Zo werkt en werkte GM niet. GM heeft altijd merken versleten en opgericht.

Ruud
Geregistreerd lid

Re: Autofilosofietje n.a.v. de Suf

Bericht door Ruud » do 08 apr, 2004 10:26

aha :?

Ik vind de Saab 9.7 totaal geen suffe wagen, het is gewoon een mooi ding waar ook duidelijk een Saab in te zien is.
Soms vind ik het juist wel jammer dat Saab af en toe een beetje te bang is om met zijn imago te spelen.
Nou vind ik het wel jammer dat ze Saab en Subaru een beetje te duidelijk hebben gemixt, omdat ik Subaru lelijk vind (sorry).
Als de Saab 9.7 wordt gelanseerd is het waarschijnlijk een goeie concurrent voor de BMW X5.

Maar ik wil wel graag natuurlijk dat Saab z'n eigen auto's blijft maken en blijft innoveren. Zodat er altijd echte blijven bestaan. Maar hier en daar af en toe samen werken is gewoon nodig om te blijven bestaan denk ik.

diesel
Geregistreerd lid

Re: Autofilosofietje n.a.v. de Suf

Bericht door diesel » do 08 apr, 2004 15:13

Tja dat is nou het mooie van smaak, de ene vind een BMW X5 een waanzinnige auto en de andere gaat helemaal voor een Saab 9.7. Persoonlijk vind ik ze geen van tweeen de moeite waard, ze zullen best goed zijn maar het blijven gedrochten. Maar er zal ongetwijfeld een markt voor zijn en ik hoop voor Saab dat dit in positieve zin zal bijdragen.

Plaats reactie