De saab 9-5 op klokje rond

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » do 02 aug, 2012 9:27

Hi,

Ik wil je graag attenderen op het volgende bericht op AutoWeek.nl: Klokje Rond - Saab 9-5 http://www.autoweek.nl/video/2986/klokje-rond-saab-9-5" onclick="window.open(this.href);return false;

carlsson
Geregistreerd lid

Re: De saab 9-5 op klokje rond

Bericht door carlsson » do 02 aug, 2012 15:44

Typische Saab-rijder van de oude stempel, dan blijft alles heel lang doorrijden, zeker op gas.
Dat gaat je met een 9.5NG niet meer lukken, die is toch wat minder degelijk uitgevoerd door kwaliteitsproblemen en steeds wisselende toeleveranciers.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 02 aug, 2012 21:56

rutgerreinier schreef:Ik wil je graag attenderen op ...
viewtopic.php?f=8&t=116004&p=1304907

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » do 02 aug, 2012 22:52

@carlsson;
In de looptijd van de 9-5ng zijn er schat ik maar weinig wisselingen van toeleveranciers geweest...

Kortom: vind dat je nogal snel concludeert.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » do 02 aug, 2012 23:02

Houten vensterbanken :!:

Wat n aparte uitsnede op de kofferbak zeg? Weet iemand hoe/wat?

"leuk" die bezuiniging op de airco... :nono:

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 02 aug, 2012 23:09

"Zo worden ze niet meer gemaakt."
Nee, de fabriek is dicht :(

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » do 02 aug, 2012 23:36

carlsson schreef:Typische Saab-rijder van de oude stempel, dan blijft alles heel lang doorrijden, zeker op gas.
Dat gaat je met een 9.5NG niet meer lukken, die is toch wat minder degelijk uitgevoerd door kwaliteitsproblemen en steeds wisselende toeleveranciers.
Waar baseer je dit op eigenlijk? Voor zover ik weet heb je er nooit een gehad. Zelf lijkt het me wel wat. BS zal de 9-5NG wel geen last van hebben.

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » vr 03 aug, 2012 5:57

Staat de motorkap nou niet helemaal lekker?

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 03 aug, 2012 9:13

Klopt Krizzie, geen lid van de Saabclub lees ik al ;)
N2024 schreef:BS zal de 9-5NG wel geen last van hebben.
Waar baseer je dit op eigenlijk? ;)
johnb52 schreef:Wat n aparte uitsnede op de kofferbak zeg? Weet iemand hoe/wat?
Als je doelt op dat randje, dat heeft de eigenaar er zelf opgeplakt.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 03 aug, 2012 14:08

@N2024,
Geen behoefte aan, te groot, te zwaar en en Saab stond al lang op omkiepen.
Zit er wel gelik uit, maar op het forum stonden toch wat vreemde klachten, heb je vaker met de eerste productie series.
Daarnaast had Saab wel degelijk problemen met toeleveranciers want sinds VM aan het roer stond is op brede de wanbetaling ingevoerd.
Een vaste truc in het repertoire van VM, veel geblaat maar weinig wol, zeer slechte betaler die iedereen voortdurend aan het lijntje houdt.
Als zakenman moet jij toch weten dat dat soort types zeer slecht zijn voor de business :wink:
Ik zou er uit principe geen zaken mee willen doen en er dus ook geen auto van willen kopen.

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » vr 03 aug, 2012 15:22

Morgen op IntSaab maar 's wat 9-5ng eigenaren vragen, ik had het idee dat de kwaliteit wel snor zat eigenlijk. Eind volgend jaar is mijn caab afgeschreven (fiscaal dan), dus :)

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 03 aug, 2012 16:56

Gaat waarschijnlijk meer om wat electronische instellingsperikelen. Normaliter wordt dat tijdens beurten meegenomen zonder dat je daar verder wat van hoort :wink:
Maar ik vraag mij af hoe het met de bijscholing van de Saabmonteurs zit, vroeger had Saab heel goede opleidingen in samenwerking met de importeur en de fabriek.
Die "nieuwe" 2.0 liter vierpitter benzine is trouwens een direct ingespoten variant, die is iets zuiniger en milieuvriendelijker.
Werd door Hirsch nog aardig opgevoerd, dus een V6 heb je eigenlijk niet nodig :O:

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » vr 03 aug, 2012 17:38

Ik zou hem dan toch bij de Opel dealer kunnen brengen (insignia lijkt er toch op)

gustav
Geregistreerd lid

Bericht door gustav » vr 03 aug, 2012 20:19

Hoi,

Carlsson,ik probeer niet op jou postings te reageren maar soms lukt me dat niet.
Hoe vaak heb je niet op de 9-5 og afgegeven en vooral op z'n motor dat die slecht was en noem maar op en nu is die in een keer beter dan de 9-5 ng.
Vaak heb je van de 9-5 ng gezegd dat die 4 cilinder niks was te klein voor zo'n grote auto en nu is het in een keer, je hebt die 6 cilinder niet nodig.
Kortom veel geblaat weinig wol.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 04 aug, 2012 0:27

Carlsson doet het allemaal puur om het trollen. VM doet/deed alles fout en hij weet allemaal hoe het gemoeten had (gek eigenlijk dat hij zelf geen CEO is geweest bij Saab, je zou bijna zeggen dat het dan allemaal perfect in kannen en kruiken was geweest). Een kinderhand is snel gevuld zullen we maar zeggen.

Groeten vanaf een geweldig begonnen IntSaab, allemaal gelukkige Saabrijders die genieten en niet alleen maar janken hoe slecht het allemaal geregeld is/was. Snap uberhaupt niet wat Mr. Carlsson hier nog te zoeken heeft, hij heeft niet eens een Saab meer...

Plaats reactie