Grootste veranderingen MY07: 9-5 & 9-3
-
Swedish_90
- Geregistreerd lid
Grootste veranderingen MY07: 9-5 & 9-3
9-3:
* Interieurfacelift
* ACC standaard
* Bose-stereo als optie (alleen Sport Sedan)
* Bluetooth handsfree als optie
* BioPower uitvoering (ergens in MY07)
9-5:
* 2.3t BioPower vervangt 2.3t en 2.3T
* 2.3t BP heeft 185/210pk
* Begin kalenderjaar 2007 Jubileum model
Beide modellen:
* Steel grey en Arbor Green vervallen
* Nieuwe kleur: Titangrey
* Alleen 9-3 CV: Electric Blue, Arctic White, Smoke Beige
* Interieurfacelift
* ACC standaard
* Bose-stereo als optie (alleen Sport Sedan)
* Bluetooth handsfree als optie
* BioPower uitvoering (ergens in MY07)
9-5:
* 2.3t BP heeft 185/210pk
Beide modellen:
* Alleen 9-3 CV: Electric Blue, Arctic White, Smoke Beige
-
B235R
- Lid van verdienste
Re: Grootste veranderingen MY07: 9-5 & 9-3
Ben benieuwd naar die nieuwe kleur, aangezien steel grey redelijk is verkocht (vanaf MY2001) zou het meer muisgrijsachtig worden, beetje wat bij BMW wel goed wordt verkocht?Swedish_90 schreef:9-3:
Beide modellen:
arbor heeft volgens mij maar 1 seizoen gedraait ?, maar die heb ik deze week pas voor het eerst zien rijden.
-
Bigivan
- Geregistreerd lid
Er staat bij de Saabdealer in Knokke een Arbor green 9-3 Sport-hatch en ik vind hem echt niet mooi.B235R schreef:Ben benieuwd naar die nieuwe kleur, aangezien steel grey redelijk is verkocht (vanaf MY2001) zou het meer muisgrijsachtig worden, beetje wat bij BMW wel goed wordt verkocht?Swedish_90 schreef:9-3:
Beide modellen:
arbor heeft volgens mij maar 1 seizoen gedraait ?, maar die heb ik deze week pas voor het eerst zien rijden.
Doet me denken aan een soort vergif.
-
B235R
- Lid van verdienste
het vergiftigd een saab iddBigivan schreef: Er staat bij de Saabdealer in Knokke een Arbor green 9-3 Sport-hatch en ik vind hem echt niet mooi.
Doet me denken aan een soort vergif.
-
edwardk
- Geregistreerd lid
saab 9-3: acc standard on all models
interior as the leaked pictures
almost same price (maybe only in sweden?)
bose-stereo optional
saab 9-5:
new engine 2.3t biopower 210bhp
2.3t and 2.3T no longer available
both models:
steel grey and arbor green no longer available. new color is titan grey
MEER Saab HIER

interior as the leaked pictures
almost same price (maybe only in sweden?)
bose-stereo optional
saab 9-5:
new engine 2.3t biopower 210bhp
2.3t and 2.3T no longer available
both models:
steel grey and arbor green no longer available. new color is titan grey
MEER Saab HIER

-
jvhecke
- Geregistreerd lid
-
Swedish_90
- Geregistreerd lid
-
rafv
- Geregistreerd lid
Een van de koetswerkkleuren die erbijkomen (voor alle versies) bij de 9-3 cabrio MY2007 is electric blue, daar waar die voor MY2006 alleen en specifiek beschikbaar was op het 20th anniversary model (limited edition).
Met andere woorden, klanten die een MY2006 20th anniversary hebben gekocht in electric blue, met als bedoeling een exclusieve kleur te hebben, zijn er ook aan voor de moeite. Het is maar een detail, maar ik vind dit toch niet kunnen. Ik heb nog serieus getwijfeld aan een electric blue cabrio way back in maart, maar had ik die kleur toen gekozen, ik zou me nu bekocht voelen.
Met andere woorden, klanten die een MY2006 20th anniversary hebben gekocht in electric blue, met als bedoeling een exclusieve kleur te hebben, zijn er ook aan voor de moeite. Het is maar een detail, maar ik vind dit toch niet kunnen. Ik heb nog serieus getwijfeld aan een electric blue cabrio way back in maart, maar had ik die kleur toen gekozen, ik zou me nu bekocht voelen.
-
Swedish_90
- Geregistreerd lid
Dit heeft Saab wel vaker gedaan. (bijvoorbeeld met de Spring Edition/Jet Black kleur) Volgens mij is ook nooit gezegd dat de kleur niet in het normale leveringsprogramma is opgenomen.rafv schreef:Een van de koetswerkkleuren die erbijkomen (voor alle versies) bij de 9-3 cabrio MY2007 is electric blue, daar waar die voor MY2006 alleen en specifiek beschikbaar was op het 20th anniversary model (limited edition).
P.S.: heb het overzicht even aangepast...
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Vind ik ook; electric blue hadden ze moeten voorbehouden aan de 20th Anniversary Cabrio... dit zou het unieke van deze speciale versie onderstreekt hebben, en er later een mooie Collector's Car van gemaakt hebben. Het zal wel nog altijd zo zijn, maar is toch zeer jammer; en zeker voor eigenaars van een "echte" 20th Anniversary Cab.rafv schreef:Een van de koetswerkkleuren die erbijkomen (voor alle versies) bij de 9-3 cabrio MY2007 is electric blue, daar waar die voor MY2006 alleen en specifiek beschikbaar was op het 20th anniversary model (limited edition).
Zelfde verhaal met Monte Carlo geel destijds op de Classic.
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Ik neem aan dat onze immer-slapende overheid (da's wat anders als een nachtwakerstaat) nog geen stimulerende maatregel heeft bedacht om de biopower aantrekkelijker te maken, wel?Swedish_90 schreef:9-3:
9-5:
Zoals vrijstelling van BPM of een speciaal tarief wegenbelasting?
Zalwelweerniet.
-
sodec
- Geregistreerd lid
Hey,Swedish_90 schreef:9-5:
Klopt dit dat er een jubileum model komt begin 2007, want toen ik dit aan de dealer vroeg wist hij te zeggen dat er geen plannen waren voor een jubileum model.
Ik rij nu met een Saab 9000 CSE 2.0 lpt anniversary. bouwjaar 1997. en zou deze willen verkopen om een 9-5 aan te kopen maar als er een jubileum model komt begin volgend jaar dan zou ik beter nog een paar maandjes wachten.
Groetjes,sodec
-
RG-64
- Geregistreerd lid
Ze zouden dat Monte Carlo geel weer eens op de nieuwe cabrio moeten gaan spuiten. Chiq met zwart leren interieur. Ik vind op lime yellow, electric blue en rood na de kleuren een beetje saai worden.GRIFFIN schreef:Vind ik ook; electric blue hadden ze moeten voorbehouden aan de 20th Anniversary Cabrio... dit zou het unieke van deze speciale versie onderstreekt hebben, en er later een mooie Collector's Car van gemaakt hebben. Het zal wel nog altijd zo zijn, maar is toch zeer jammer; en zeker voor eigenaars van een "echte" 20th Anniversary Cab.rafv schreef:Een van de koetswerkkleuren die erbijkomen (voor alle versies) bij de 9-3 cabrio MY2007 is electric blue, daar waar die voor MY2006 alleen en specifiek beschikbaar was op het 20th anniversary model (limited edition).
Zelfde verhaal met Monte Carlo geel destijds op de Classic.