Vliegles-actie bij Saab 9-5 verlengd

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
Nightpanel
Geregistreerd lid

Vliegles-actie bij Saab 9-5 verlengd

Bericht door Nightpanel » di 25 jul, 2006 11:07

Beste mensen,

Onderstaand bericht las ik op autorai.nl:

Opvallende 'Boarding Now' vliegles-actie van Saab verlengd

(7/25/2006)

De opvallende Boarding Now promotie campagne van Saab is door de importeur met een maand verlengd. Ook kopers van een nieuwe Saab 9-5 in de maand augustus krijgen nu een boarding kaart om onder leiding van een ervaren instructeur zelf het luchtruim te kiezen.

De kopers van een Saab 9-5 in de actieperiode mei-juli krijgen een vliegles aangeboden, een campagne die Saab Nederland samen met haar dealerorganisatie heeft opgezet. “De eerste Saab rijders hebben inmiddels dan ook hun vliegcertificaat gehaald,” licht Colin Ouwerling, Marketing Manager van Saab Nederland, de opvallende actie toe. “Maar ook voor de partner en of kinderen hebben wij een interessant programma toegevoegd, en de animo om ook een vlucht mee te maken heeft ons zeer verrast.” Het Saab Boarding Now programma is dus met een maand tot eind augustus verlengd.

Na een uitgebreide theoretische briefing door optimaal gekwalificeerde instructeurs van Wooning Aviation kiezen de Saab kopers aan de stuurknuppel van een Piper Warrior of een Cessna 172 het luchtruim, in veel gevallen dus met de eigen partner als passagier. Na de vliegles staat een lunch en een bezoek aan het Aviodrome op het programma.

Groeten,
NP

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » di 25 jul, 2006 14:21

Grappig actie. Zo'n proefles (heb ze zelf vaak gegeven) hoeft echter niet meer dan 140 euro te kosten. Dus je hoeft er niet perse een auto voor te kopen.
Na een uitgebreide theoretische briefing door optimaal gekwalificeerde instructeurs
Wat is een optimaal gekwalificeerde instructeur eigenlijk?

Cavallino
Geregistreerd lid

Bericht door Cavallino » di 25 jul, 2006 14:43

Ik heb wel hele goeie ervaringen met Wooning Aviation, op dit moment wel dé marktleider op dit gebied? Daar hoef je inderdaad geen Saab voor te kopen. Ik heb mijn familie op Texel een rondje aangeboden om mee te vliegen. Zelf een aantal keren met Sebastiaan Wooning zelf meegevlogen over de RDW baan in Lelystad om foto's te maken en wat relatiedagen met ze georganiseerd. Eén keer in onverwachts slecht weer teruggevlogen van Schiphol naar Lelystad. Dan ben je wel blij dat ze de weg kennen tussen de windmolens door 8)

Op de site van Wooning, zie je mij nog voorbij glijden in een Smart Roadster.

maartenair
Geregistreerd lid

Bericht door maartenair » di 25 jul, 2006 21:07

wel jammer dat Saab je in een 'simpele' warrior zet. Waarom niet gewoon de Safir? Die sponseren ze immers toch al.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » di 25 jul, 2006 22:09

Ik weet niet welke simpeler is. Die warrior of die safir.

Zou toch wel liever een keer met die safir vliegen.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » wo 26 jul, 2006 19:05

Onderstaande het persbericht van Saab Nederland hieromtrent welke ik maandag in mijn mailbox vond:
Saab Nederland schreef:Vianen, 24 juli 2006

Nog meer kopers van een Saab ‘airborn’
Opvallende 'Boarding Now' vliegles-actie van Saab verlengd!

De opvallende Boarding Now promotie campagne van Saab is door de importeur met een maand verlengd. Ook kopers van een nieuwe Saab 9-5 in de maand augustus krijgen nu een boarding kaart om onder leiding van een ervaren instructeur zelf het luchtruim te kiezen.

De kopers van een Saab 9-5 in de actieperiode mei-juli krijgen een vliegles aangeboden, een campagne die Saab Nederland samen met haar dealerorganisatie heeft opgezet. “De eerste Saab rijders hebben inmiddels dan ook hun vliegcertificaat gehaald,” licht Colin Ouwerling, Marketing Manager van Saab Nederland, de opvallende actie toe. “Maar ook voor de partner en of kinderen hebben wij een interessant programma toegevoegd, en de animo om ook een vlucht mee te maken heeft ons zeer verrast.” Het Saab Boarding Now programma is dus met een maand tot eind augustus verlengd.

Na een uitgebreide theoretische briefing door optimaal gekwalificeerde instructeurs van Wooning Aviation kiezen de Saab kopers aan de stuurknuppel van een Piper Warrior of een Cessna 172 het luchtruim, in veel gevallen dus met de eigen partner als passagier. Na de vliegles staat een lunch en een bezoek aan het Aviodrome op het programma.

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » wo 26 jul, 2006 20:28

Mijn ouders hebben een nieuwe 9-5 gekocht, maar bij de dealer hebben ze stijf hun mond gehouden over deze actie. Lijkt me sterk als dat een vergissing is.. :? Ik heb mijn ouders dit moeten vertellen en ze hadden het niet eerder gehoord.

robertw

Bericht door robertw » do 27 jul, 2006 9:03

ik denk dat de dealert zelf wil vliegen...?
/rw

Illu
Geregistreerd lid

Bericht door Illu » vr 28 jul, 2006 22:31

robertw schreef:ik denk dat de dealert zelf wil vliegen...?
/rw
of de dealer moet het betalen

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » di 03 okt, 2006 13:01

Wel een beetje overdreven hoor dat ze zo bezig zijn met de relatie Saab&luchtvaart. Saab auto`s en vliegtuigen worden door 2 verschillende firma`s gemaakt. Het heeft gewoon niets met elkaar te maken.

Het zou pas echt leuk zijn als ze echt dingen uit de luchtvaart over zouden nemen die praktisch waren voor in de auto. Bijvoorbeeld een soort glazen cockpit of zo met een systeem als Garmin G1000 (alles geïntegreerd in 1 scherm, bijvoorbeeld snelheid, toerenteller, navigatie, buiten + binnentemperatuur, motorgegevens, brandstof hoeveelheid etc.).

Afbeelding

Dus niet meer 10 verschillende meters maar alles op 1 groot breed scherm.

Een andere leuke optie zou bijvoorbeeld een Long Range tank zijn die in de vliegerij ook mogelijk is. Hoef je niet zo vaak te tanken. Een TCAS (Traffic Collission Avoidance System) hebben de dure merken natuurlijk al, maar Saab zou er natuurlijk zelf een kunnen uitvinden. Of deicing! Een electrisch verwarmde carosserie zodat ijs er vanzelf afgaat... Bevordert de aerodynamica, dat laatste is een beetje vergezocht natuurlijk.

Plaats reactie