Samenwerking Renault-GM gaat niet door

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
De Flok
Geregistreerd lid

Samenwerking Renault-GM gaat niet door

Bericht door De Flok » do 05 okt, 2006 9:31

Bron: Autoweek

De mogelijke alliantie tussen General Motors en Renault-Nissan is definitief van de baan, meldt Renault vandaag. De standpunten van beide partijen liggen te ver uiteen.

GM-topman Rick Wagoner had aanvankelijk een hoge pet op van een mogelijke samenwerking tussen de twee giganten. Volgens Wagoner waren er mogelijkheden tot samenwerking, maar dat zou vooral ten goede komen aan Renault-Nissan. GM wilde bovendien dat Renault een premie zou neertellen voor een minderheidsbelang in de Amerikaanse onderneming. GM vroeg de Fransen een vergoeding als waarborg dat GM niet met andere autofabrikanten in zee zou gaan.
Dit deed voor Carlos Ghosn, de topman van Renaut-Nissan, de deur dicht. Hij zei dat deze gang van zaken “strijdig is met de geest van de alliantie”. Wagoner stelde nog voor om in losse projecten een samenwerking aan te gaan, maar ook daar had Ghosn geen oren naar.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 05 okt, 2006 10:23

Arrogante Yanks..............

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » do 05 okt, 2006 11:00

verde900 schreef:Arrogante Yanks..............
Inderdaad. Stommelingen, liever op eigen houtje de zaak te gronde richten dan een uitgestoken hand aanpakken, zeker als die uitgestoken hand uit Frankrijk komt. Als GM onderuit gaat, en er tienduizenden werkloze fabrieksarbeiders in en rond Detroit praktisch aan de bedelstaf geraken, zouden ze dan French Fries nog steeds Freedom Fries noemen?? :wink:

Wel, ik hoorde ook ergens dat er geruchten zijn dat Ford en GM een grote samenwerking (fusie??) overwegen... Hand in hand de afgrond in denk ik dan maar. :evil:

Jacco K.
Geregistreerd lid

Bericht door Jacco K. » do 05 okt, 2006 12:42

nelfrikandel schreef:
Inderdaad. Stommelingen, liever op eigen houtje de zaak te gronde richten dan een uitgestoken hand aanpakken, zeker als die uitgestoken hand uit Frankrijk komt. Als GM onderuit gaat, en er tienduizenden werkloze fabrieksarbeiders in en rond Detroit praktisch aan de bedelstaf geraken, zouden ze dan French nog Fries Freedom Fries noemen?? :wink:

Wel, ik hoorde ook ergens dat er geruchten zijn dat Ford en GM een grote samenwerking (fusie??) overwegen... Hand in hand de afgrond in denk ik dan maar. :evil:
Samenwerking met Ford betekent idd de afgrond in.
Klote Amerikanen.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 05 okt, 2006 14:37

Jacco K. schreef:Samenwerking met Ford betekent idd de afgrond in.
Klote Amerikanen.
Net lemmingen, dubieuze solidariteit op precies het verkeerde moment

jochemhuijbers
Geregistreerd lid

Bericht door jochemhuijbers » do 05 okt, 2006 21:11

Geen samenwerking tussen GM en Renault is GOED nieuws. Die Amerikanen weten niet wat ze aan het doen zijn. Misschien balen ze in Frankrijk. Een opening op de Amerikaanse markt is niet verder weg dan ze hopen. Wel is het afblazen van de samenwerking een zegen voor Renault op lange termijn. Kijk maar naar (bijna) alle merken waarmee de Mmerikanen samenwerken of overgenomen hebben gaat; nie eg goe he!!!!!

Renault als je echt wilt, koop gewoon de merken welke GM binnen een jaar gaat afstoten! They need cash fast.....

Rijder van een Senic Dynamique Luxe 1.9dci 2005 en Saab 9-5 2.0T 2000

sonett
Geregistreerd lid

Bericht door sonett » do 05 okt, 2006 23:44

nelfrikandel schreef:
Inderdaad. Stommelingen, liever op eigen houtje de zaak te gronde richten dan een uitgestoken hand aanpakken, zeker als die uitgestoken hand uit Frankrijk komt. Als GM onderuit gaat, en er tienduizenden werkloze fabrieksarbeiders in en rond Detroit praktisch aan de bedelstaf geraken, zouden ze dan French Fries nog steeds Freedom Fries noemen?? :wink:

Ik had begrepen dat Renault met ford zou willen gaan samen werken :roll:

Plaats reactie