Mooie 9-3 Viggen met 320 pk!
-
Savo 92
- Geregistreerd lid
Mooie 9-3 Viggen met 320 pk!
Ewoud vertelt over zijn bijzondere, bloedsnelle 9-3 Viggen.
https://www.autoreview.nl/tweedehands/i ... ste-vriend
https://www.autoreview.nl/tweedehands/i ... ste-vriend
-
gj900
- Donateur (9x)

Re: Mooie 9-3 Viggen met 320 pk!
"Niet wetende wat er allemaal aan de auto was gedaan, briesten leden van het Saab-forum in 2019 over de hoge vraagprijs, bovendien vond men dat de originaliteit te veel was aangetast."

-
Barboer
- Donateur (6x)

Dat is toch wel zo ongeveer de ultieme Viggen....
Kappertje voor Ewoud kan er niet meer af
Kappertje voor Ewoud kan er niet meer af
-
Super72
- Geregistreerd lid
Nee, man. Weet je wel hoe duur zo'n Viggen is? Het was of die, of een strak kapsel.Barboer schreef: ↑wo 28 feb, 2024 13:56Kappertje voor Ewoud kan er niet meer af
-
Super72
- Geregistreerd lid
Struikel per toeval hierover:
https://www.saabplanet.com/saab-9-3-vig ... horsepower
Een vrije bewerking van het artikel in Auto Review, zo te lezen. Bijzonder goed gedaan, eerlijk is eerlijk, en het internet is altijd goed voor gratis foto's. Ik heb er geen bezwaar tegen, maar vraag me wel af: wat is dit voor site? Iemand enig idee? De schrijver van het artikel moet in ieder geval het Nederlands machtig zijn.
https://www.saabplanet.com/saab-9-3-vig ... horsepower
Een vrije bewerking van het artikel in Auto Review, zo te lezen. Bijzonder goed gedaan, eerlijk is eerlijk, en het internet is altijd goed voor gratis foto's. Ik heb er geen bezwaar tegen, maar vraag me wel af: wat is dit voor site? Iemand enig idee? De schrijver van het artikel moet in ieder geval het Nederlands machtig zijn.
-
NeufegliseThierry
- Geregistreerd lid
Dit is een vrij actieve site, wanneer er bijzondere SAABS te koop staan schrijven ze daar ook vaak over. Ik heb dat zelf meegemaakt toen ik een low mileage exemplaar te koop had staan, dat leverde best veel publiciteit op. Maar ken de achtergrond zelf ook niet van deze partij.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Ik vraag me wel af wat ze in het artikel bedoelen met dat de 900ng veel kinderziektes had en dat de 9-3 was wat de 900ng had moeten zijn?…
En vraag me ook af wat voor compleet nieuw onderstel zn Viggen heeft tov een normale 9-3. Andere veren/dempers snap ik, maar wat is verder anders? Naar mijn weten niks. Subframe, draagarmen, veerpoten, motorsteunen zijn hetzelfde… wellicht een dikkere ARB.
Dat aflassen van het schutbord… heeft dat niet te maken dat juist LHD auto’s gescheurde schutborden hadden?
Wel dikke wagen met 300+ pk! En een mooie kleur.
En vraag me ook af wat voor compleet nieuw onderstel zn Viggen heeft tov een normale 9-3. Andere veren/dempers snap ik, maar wat is verder anders? Naar mijn weten niks. Subframe, draagarmen, veerpoten, motorsteunen zijn hetzelfde… wellicht een dikkere ARB.
Dat aflassen van het schutbord… heeft dat niet te maken dat juist LHD auto’s gescheurde schutborden hadden?
Wel dikke wagen met 300+ pk! En een mooie kleur.
-
Guido900T
- Donateur (3x)

de 900NG had maar één ster op de botsproeven geloof ik. In feite een onveilige auto
-
Super72
- Geregistreerd lid
Want jij weet dingen?Luthart schreef: ↑zo 23 jun, 2024 20:23Naar mijn weten niks.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Ja,omdat de 9-3 zij airbags had. Maar was dat al beschikbaar in 1994? In de basis exact dezelfde auto…Guido900T schreef: ↑zo 23 jun, 2024 21:08de 900NG had maar één ster op de botsproeven geloof ik. In feite een onveilige auto
Maar ook onveilig op het moment van toen?
-
Luthart
- Geregistreerd lid
Waarschijnlijk net zoveel als jijSuper72 schreef: ↑zo 23 jun, 2024 21:28Want jij weet dingen?
-
MVE
- Geregistreerd lid
Hahahaha! Je zet jezelf wel iets voor paal nu. Je hád het kunnen weten.
-
ReinO
- Donateur (2x)

De aandrijfassen van een Viggen zijn iets dikker en volgens mij daarom de wielnaven ook iets anders. De motoringang past wel.
Verlaging is aan de orde en natuurlijk het stickertje, bekleding, kleur enz
9-5 olie-koeler? Ach allemaal belangrijke bijzaken toch? Does lief.
Verlaging is aan de orde en natuurlijk het stickertje, bekleding, kleur enz
9-5 olie-koeler? Ach allemaal belangrijke bijzaken toch? Does lief.
-
Luthart
- Geregistreerd lid
[]Ah oke! Daar had ik nog niet eens aan gedacht.
Als je in EPC kijkt dan ziet het er niet wezenlijk anders uit, maar het zit hem dus in de details.
Was gewoon benieuwd…
Als je in EPC kijkt dan ziet het er niet wezenlijk anders uit, maar het zit hem dus in de details.
Was gewoon benieuwd…
Reden: Quote verwijderd