Pers info voor de nieuwe 9-3

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
wulf
Geregistreerd lid

Pers info voor de nieuwe 9-3

Bericht door wulf » ma 11 jun, 2007 23:15

Hier is alle informatie en foto's van de nieuwe 9-3.

Sedan en Estate
http://saabmedia.net/models/9-3/pressin ... index.html

Cabriolet
http://saabmedia.net/models/9-3/pressin ... index.html

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sporthatch
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Sporthatch » di 12 jun, 2007 18:00

Zet hem maar op mijn oprit!!!!!!!

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » di 12 jun, 2007 23:07

Ik snap niet dat alleen de cabrio nog deurstrips heeft. Jullie wel :?:

Illu
Geregistreerd lid

Bericht door Illu » di 12 jun, 2007 23:23

Oosthoek schreef:Ik snap niet dat alleen de cabrio nog deurstrips heeft. Jullie wel :?:
te duur om nieuwe persvormen voor de deuren te maken...

Timo9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Timo9-5 » di 12 jun, 2007 23:27

Oosthoek schreef:Ik snap niet dat alleen de cabrio nog deurstrips heeft. Jullie wel :?:
Grotere portieren, dus die slaan eerder ergens tegenaan. Een andere reden kan ik niet bedenken

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 13 jun, 2007 7:51

De deuren van de Cabrio zijn nog gelijk aan de pro-facelift.

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » wo 13 jun, 2007 10:04

Dat lijkt me echt geen dure aanpassing om de pers ipv gaatjes plus stript te laten monteren gewoon glad te strijken. Denk dat dit eerder duurder is.
Maar een strakke deur lijkt me eigenlijk ook mooier...

Het is natuurlijk wel een praktische oplossing om de deuren te beschermen.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 13 jun, 2007 11:28

Dit lijkt me wel een bestseller in wording. Mooi ding!

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » wo 13 jun, 2007 12:55

H.E.N.K.I.E schreef:De deuren van de Cabrio zijn nog gelijk aan de pro-facelift.
Pre-facelift wellicht? :wink: Gelukkig zijn de 'oude' handgrepen bewaard gebleven bij de cabrio, die BLS-dingen zien er niet uit...

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 13 jun, 2007 12:57

Wellicht telt mee wat de cabrio betreft (stootstrips) dat ie in een andere fabriek wordt gemaakt.

Nightpanel
Geregistreerd lid

Bericht door Nightpanel » wo 13 jun, 2007 13:10

gj9000 schreef:
H.E.N.K.I.E schreef:De deuren van de Cabrio zijn nog gelijk aan de pro-facelift.
Pre-facelift wellicht? :wink: Gelukkig zijn de 'oude' handgrepen bewaard gebleven bij de cabrio, die BLS-dingen zien er niet uit...
Ik vind die oude handgrepen ook mooier dan die nieuwe. Maar wel vreemd inderdaad dat ook die nog wel op de cabrio zitten... :?:

Groeten,
Np

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 13 jun, 2007 15:05

Dat is gewoon een centenkwestie. De sedan en estate worden in grotere oplagen geproduceerd dan de cabrio. Daar hebben ze de nieuwe mallen er op enig moment weer uit, terwijl dat bij de cabrio waarschijnlijk niet gaat lukken.

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » wo 13 jun, 2007 17:34

Ik denk dat de vorm van de onderkant van de deuren van de sedan en station gelijk zijn aan die van de BLS:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus nu kunnen ze één "mal" gebruiken voor 3 modellen; de 9-3 in sedan en station en de BLS. Aangezien de cabrio totaal andere deuren heeft zouden de kosten voor het aanpassen niet opwegen tegen het voordeel dat uit de grotere series wordt gehaald, zeker omdat er van de cabrio veel minder exemplaren verkocht worden.

Afbeelding

Tenslotte is het bij de sedan en station enkel een kwestie van de deuren veranderen, bij de cabrio zouden ook de zijschermen aangepast moeten worden.

Zou dit een logische verklaring kunnen zijn?

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 13 jun, 2007 17:36

Dat lijkt mij een hele logische verklaring. Overigens vind ik de nieuwe deurgrepen zeker niet storend, lekker strak!

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » wo 13 jun, 2007 17:39

Dat lijkt mij een hele logische verklaring. Overigens vind ik de nieuwe deurgrepen zeker niet storend, lekker strak!
Inderdaad, nu is het meer in lijn met de neus. Anders blijft het "en profil" toch een oudere auto, maar dan met een (te) moderne neus. Kortom, goede zet van Saab! :bluethumb:

Plaats reactie