9-3 4x4 V6
-
Ruud
- Geregistreerd lid
-
sb129h
- Donateur (2x)

-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Haha, touché!sb129h schreef:De eerste Saab met 4 wiel aandrijving? Dacht dat de Saab 9-2x ook al 4-wheeldrive was? Of telt-ie niet als Saab?
Ze leven zeker nog in de veronderstelling dat we hier niet weten wat ze in de USA op de markt brengen. Of het is inderdaad een sneer van de zweedse PR mensen naar het GM management, dat ze deze auto gewoon doodzwijgen... Dat laatste vind ik eigenlijk wel terecht. Corporate assholes van GM!
-
verde900
- Donateur

-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

Ben je alweer aan het shockeren?sjoerdk schreef:9-2X en 9-7X zijn beide geen echte Saab's, toch is die laatste best een leuk dingverde900 schreef:en een 9-7X? (dat is dan misschien geen echte SAAB, maar toch)sb129h schreef:De eerste Saab met 4 wiel aandrijving? Dacht dat de Saab 9-2x ook al 4-wheeldrive was? Of telt-ie niet als Saab?
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Ikke?verde900 schreef:Ben je alweer aan het shockeren?sjoerdk schreef:9-2X en 9-7X zijn beide geen echte Saab's, toch is die laatste best een leuk dingverde900 schreef:en een 9-7X? (dat is dan misschien geen echte SAAB, maar toch)
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Het benzineverbruik zou mij toch tegenhouden...sjoerdk schreef:Ikke?verde900 schreef:Ben je alweer aan het shockeren?sjoerdk schreef: 9-2X en 9-7X zijn beide geen echte Saab's, toch is die laatste best een leuk dingAch, de motor klinkt lekker, van een afstandje ziet 'ie er best leuk uit, je zit er goed in. Ik wil 'm later wel voor een schappelijk prijsje van iemand overnemen!
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Deze discussie in de kiem smoren jongens!davidjoost schreef:Het benzineverbruik zou mij toch tegenhouden...sjoerdk schreef:Ikke?verde900 schreef:Ben je alweer aan het shockeren?Ach, de motor klinkt lekker, van een afstandje ziet 'ie er best leuk uit, je zit er goed in. Ik wil 'm later wel voor een schappelijk prijsje van iemand overnemen!
Ik ben blij dat er echte XWD bij Saab komt, en het klinkt als een goed volwaardig systeem!
-
t464120
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

niet iedere Zweedse autobouwer ziet hetzelfde marktpotentieel, SAAB had in 1993 een AWD 9000 en meeende toen dat er geen markt voor was.... zo ontzettend dom van ze, ze hadden marktleider kunnen zijn ver voor Volvo op het idee gekomen was.nike schreef:Wat mij verbaasd is dat het de 9-3 in XWD wordt en niet de 9-5 (al of niet in de nieuwe vorm). Zit je in hetzelfde segment als de V70 en dat doet het al jaren goed.
-
verde900
- Donateur

-
verde900
- Donateur

Iets van een 850 Cross Country is mij onbekend, Volvo ontdekte in 1998 die markt van de opgeleukte AWD dan ook pas echt.nike schreef:Voor veel mensen wel, maar voor meer niet. T.o.v. de verkoopcijfers van Volvo in het 9000 segment kon Saab niet volgen, vanwege de extra ruimte die toen de 760-serie had. De 850 CrossCountry en V70XWD waren een logische tussenstap tussen 2WD en 4x4 SUV. Dat ontbreekt bij Saab tot nog toe.verde900 schreef:SAAB had toen nog helemaal geen combi nodig, die 5drs was (ooit) het ideale compromisnike schreef:Goed, maar van de 9000 was geen kombi
Volvo heeft trouwens ooit geprobeert middels dit "sorry excuse" een C900 te imiteren....

-
verde900
- Donateur

-
Style&Co
- Moderator + Donateur

ik help het je hopen maar ik vrees het ergste... Saab heeft de middelen al niet om de V6 motor in het vooronder van de 9-5 te plaatsen... laat staan dat ze het voor elkaar kunnen krijgen om er een awd aandrijflijn onder te plakkennike schreef:OOOOO... PUKEDit prototype had ik nog niet eerder gezien!
Die AWD=CrossCountry.
Van mij mag SAAB nog een laatste serie van de huidige 9-5 in XWD-uitvoering van de band laten rollen. Met een beetje marketing en leuke opties heeft de V70 er dan een leuke concurent bij. (Moeten ze in Trollättan nog wel iets doen aan die foeilelijke achterlichtpartij).