Nieuws over die Chevrolet

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Nieuws over die Chevrolet

Bericht door Henk-Jan » vr 03 aug, 2007 16:16

Het moet toch niet gekker worden...

Een Zweedse SUV met Corvette C6-motor, het is niet de meest voor de hand liggende combinatie in autoland. Toch gooit Saab nu de knuppel in het hoenderhok met de 9-7X Aero.

Inderdaad, de Zweedse reus heeft dus een dikke 6,0-liter V8 onder de kap liggen, licht aangepast maar nog altijd goed voor 390 pk en een maximum koppel van 542 Nm. Door deze dikke krachtbron katapulteert de Saab zichzelf in de eredivisie van de SUV’s: de acceleratie van 0 tot 100 kilometer per uur kost minder dan 6 seconden, meldt de Zweedse fabrikant trots.
Hiermee is de Aero zelfs de krachtigste productie-Saab ooit. Het merk bezweert de oerkrachten in toom te houden met grotere remmen en een verlaagd onderstel, maar of dat genoeg is om zo’n krachtige 9-7X tot een bochtenridder te maken, is nog even de vraag. Het Zweedse merk meldt dat de 9-7X Aero in een beperkte oplage op de Amerikaanse markt komt, plannen om de auto naar Europa te halen zijn er niet.

Afbeelding

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » vr 03 aug, 2007 16:43

Holy smoke!!! :shock:

Dat is mij een beste XC90 V8 killer!! :lol:

Barre
Geregistreerd lid

Bericht door Barre » vr 03 aug, 2007 17:09

Maar hij blijft aan de goede kant van de plas :lol:

Pearl Aero
Geregistreerd lid

Bericht door Pearl Aero » vr 03 aug, 2007 17:17

Als je dan toch een kleine l*l hebt en je wilt een SUV, koop dan die Saab... Met die motor erin zal dat geen straf zijn om in te rijden!

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » vr 03 aug, 2007 17:28

Dit heeft naar mijn mening weinig meer met Saab te maken, maar ik vind het wel een leuke stunt. Verder heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat we deze auto gaan terugzien in de betere gangsta-rap clips, uiteraard met 22" chromen spinner rims met ingelegde Swarovsky kristallen..

JanWessel
Geregistreerd lid

Re: Nieuws over die Chevrolet

Bericht door JanWessel » vr 03 aug, 2007 17:42

H.E.N.K.I.E schreef:...de Zweedse fabrikant...
Denk maar niet dat dat ook maar iets te maken heeft met de fabriek in Trollhättan. ;)

Ik vind dit ten eerste nogal indruisen tegen het 'groene' imago dat Saab probeert te verwerven dmv. biopower en dergelijke. Maar goed, die SUV is toch al net zo SAAB als de 9-2x dat was.

Ten tweede: dit is het zoveelste bewijs van de 'me too'-strategie van GM, en SAAB in het algemeen. Jan Ake die verkondigt dat SAAB overal 'te laat' was, is precies een verwoording van die visie. Waarom mee willen doen en dan dus altijd achter de feiten aanlopen? Op deze manier wordt SAAB een beetje het mannetje dat altijd het laatste gekozen wordt met Gymles.

Elk 'premium'-merk heeft al een hyper-SUV, en daaar komt SAAB er nog eens achteraan kachelen. Sorry, maar ik vind dit eerder sneu dan opwindend.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » vr 03 aug, 2007 18:02

Van de andere kant is het wel leuk om een Cayenne snot voor de ogen te trekken (een keer)

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » vr 03 aug, 2007 18:10

nelfrikandel schreef:Van de andere kant is het wel leuk om een Cayenne snot voor de ogen te trekken (een keer)
Dat zou ik dan liever doen in een opgenaaide 99, dat verwachten ze ècht niet ;)

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » vr 03 aug, 2007 18:11

@ Waxle: wat ben je weer ontzettend negatief... dit verhaal heb ik al zovaak gelezen, verras ons eens een keer! :wink:

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » vr 03 aug, 2007 18:12

Geef me één reden om vrolijk te worden van zo'n prostaat-mobiel.
Wegligging? Verbruik? Imago?

Poging tot positief: dan liever een 9-5 Aero op LPG.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 03 aug, 2007 18:21

waxle schreef:
nelfrikandel schreef:Van de andere kant is het wel leuk om een Cayenne snot voor de ogen te trekken (een keer)
Dat zou ik dan liever doen in een opgenaaide 99, dat verwachten ze ècht niet ;)
zal ik binnenkort es doen dan (ach wat schattig, een oude 99... wat een k#tding... hij loopt bij me weg!)

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 03 aug, 2007 18:51

Waxle schreef:
[color=red]Henk-Jan[/color] > Autoweek schreef:... de Zweedseautofrabikant ...
:wink:

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » vr 03 aug, 2007 18:54

H.E.N.K.I.E schreef:
Waxle schreef:
[color=red]Henk-Jan[/color] > Autoweek schreef:... de Zweedseautofrabikant ...
:wink:
ja, okeee ;)

loen
Geregistreerd lid

Bericht door loen » vr 03 aug, 2007 23:14

en dan maar over kyoto en dergelijke spreken...

als 100 van die dingen simultaan gas geven staat heel Bangladesh onder water.

2 bedenkingen:

1.) wie zit hier nu op te wachten? Dit lijkt me een zoveelste poging tot oppoetsen van het imago van Saab in de States. En dit uitgerekend in de week waarin in het nieuws was dat de Amerikaanse auto-industrie verder terrein verliest door zijn slechte inschatting van veranderende klantenbehoeften (kwaliteit, zuinigheid, flexibele modellen, esthetiek). Het doet me trouwens denken aan het zieltogende Rover dat kort voor z'n faillissement nog een Chevy V8 in z'n 75 gooide. Leuk geprobeerd, alleen zit hier werkelijk niemand op te wachten. Als je power wil koop je nl een 9-5/9-3aero of voor een SUV een Range of een Cayenne ( :miniright: )

2.) Ik zie geregeld één van die 9-7 gevallen, en hij is in 't echt weliswaar minder lomp dan op de meeste foto's, zelfs mooi voor 'n SUV maar blijft ver weg van het raffinement van de classic 900, de oude 9-3, de 9-5 en de 9000. Verder heb ik mijn bedenkingen bij de bouwkwaliteit. Al eens de afwerking van zo'n Cayenne, Touareg, Range, RX300 en XC90 bekeken? Niet bepaald gelijk aan die van de 9-7x... En het slechtste nieuws voor GM is dat meer en meer Amerikanen dit ook door hebben en hun eigen trailblazer (of afgeleiden) links laten liggen.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » vr 03 aug, 2007 23:30

waxle schreef:Geef me één reden om vrolijk te worden van zo'n prostaat-mobiel.
Wegligging? Verbruik? Imago?

Poging tot positief: dan liever een 9-5 Aero op LPG.
waarom zou je daar vrolijk van moeten worden, suf zo'n suv toch ?

voor de (mensen)Saab-rijders met minderwaardigheidscomplex, (als die er zijn) NIET mijn ding.

Plaats reactie