in de rubriek "klokje rond" staat deze week in Autoweek een SAAB 9000CS 2.0i met 367000km van een klant van ons.
leuk om te lezen, dacht ik.
SAAB 9000 in autoweek bij de rubriek "klokje rond"
-
erwin mertens
- Geregistreerd lid
Re: SAAB 9000 in autoweek bij de rubriek "klokje rond&q
Mijn dealer heeft verschillende 9000's rond rijden als vervangwagen(10€/dag),allemaal turbo's van eind jaren 80 begin 90 en met meer dan 300000km,waaronder eentje met 650000km,ik heb die enkele dagen gehad en ik kan je verzekeren,een betere reklame is er niet,goedkoop ,leder,airco,power,noch piepen of kraken en zoveel km's,daar spreek je van...
Zijn uitleg is,voor hun zijn die wagens onverkoopbaar wegens nihil waarde en garantieverplichtingen en dure taxatie en een goedkope en speciale vervangwagen voor de klant .
Natuurlijk hebben ze daar ook recente wagens als vervangwagen voor degene die met zo'n oude niet gediend zijn.
Zijn uitleg is,voor hun zijn die wagens onverkoopbaar wegens nihil waarde en garantieverplichtingen en dure taxatie en een goedkope en speciale vervangwagen voor de klant .
Natuurlijk hebben ze daar ook recente wagens als vervangwagen voor degene die met zo'n oude niet gediend zijn.
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
De ervaring leert dat er inderdaad Saabs zijn die dat soort hoge kilometerstanden halen. De ervaring leert ook, dat je dan a.goed onderhoud moet (laten) plegen ($$$), en b.een Saab moet hebben van een goed bouwjaar, c.zuinig op je wagen moet zijn, tot slot: d.geluk moet hebben.
Saabs van sommige bouwjaren roesten als een ouderwetse Alfa. Berucht zijn de Saabs uit de periode 1975-1980, en ook de bouwjaren 1987-1990 verdenk ik er van niet zeer roestbestendig te zijn. Ook zijn er bij sommige modellen notoire problemen waar de fabriek ook na veel productiejaren nauwelijks iets aan gedaan heeft, en op enige coulance hoef je bij Saab meestal te rekenen.
In Autoweek stonden niet lang geleden artikeltjes over een rode 900GM en een witte classic die aantoonden dat je met een oude Saab flink wat pech en ellende kunt hebben.
Kortom: heb je een goeie, koester die dan maar, want je kunt er nog veel lol aan beleven. Heb je een slechte, doe 'em zo gauw mogelijk weg, want je loopt er lekker op leeg.
Moppersmurf
Saabs van sommige bouwjaren roesten als een ouderwetse Alfa. Berucht zijn de Saabs uit de periode 1975-1980, en ook de bouwjaren 1987-1990 verdenk ik er van niet zeer roestbestendig te zijn. Ook zijn er bij sommige modellen notoire problemen waar de fabriek ook na veel productiejaren nauwelijks iets aan gedaan heeft, en op enige coulance hoef je bij Saab meestal te rekenen.
In Autoweek stonden niet lang geleden artikeltjes over een rode 900GM en een witte classic die aantoonden dat je met een oude Saab flink wat pech en ellende kunt hebben.
Kortom: heb je een goeie, koester die dan maar, want je kunt er nog veel lol aan beleven. Heb je een slechte, doe 'em zo gauw mogelijk weg, want je loopt er lekker op leeg.
Moppersmurf
-
Ranja
- Geregistreerd lid
De 99 van mij heeft nu 329000 op de teller staan en wil nog goed.
En de roest is goed weg te werken. Je moet hem goed onderhouden dat is echt alles.
En de roest is goed weg te werken. Je moet hem goed onderhouden dat is echt alles.
-
kolst007
- Geregistreerd lid
Leuk artikel in de autoweek.
Goede zaak om te lezen dat Saab het maar weer heeft bewezen dat ze zonder al te veel problemen zo'n hoge kilometerstand halen en nog vele kilometers mee kunnen.
Zo rijdt ik mijn 9-5 uit '97 met nu 218k op de klok ook maar op denk ik.
En ik moet zeggen dat naarmate ze veel kilometers draaien ze steeds fijner gaan rijden.
Toch nog met automaat rijd ik er 1 op 11 mee.
Grote klasse!!!!!
Goede zaak om te lezen dat Saab het maar weer heeft bewezen dat ze zonder al te veel problemen zo'n hoge kilometerstand halen en nog vele kilometers mee kunnen.
Zo rijdt ik mijn 9-5 uit '97 met nu 218k op de klok ook maar op denk ik.
En ik moet zeggen dat naarmate ze veel kilometers draaien ze steeds fijner gaan rijden.
Toch nog met automaat rijd ik er 1 op 11 mee.
Grote klasse!!!!!
-
Garrett
- Lid van verdienste
Nou Ruud,
In februari gekocht met 275.000km...
En nu?? 316.000 km ..... Kom binnenkort weer eens binnenvallen. Ga Autoweek ook maar eens aanschrijven denk ik
In februari gekocht met 275.000km...
En nu?? 316.000 km ..... Kom binnenkort weer eens binnenvallen. Ga Autoweek ook maar eens aanschrijven denk ik