Turbo X

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
Nightpanel
Geregistreerd lid

Turbo X

Bericht door Nightpanel » vr 10 aug, 2007 11:37

Beste mensen,

Leuk bericht net op http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=6994

Groeten,
Nightpanel

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » vr 10 aug, 2007 16:00

Gaaf!! Ben benieuwd naar het totaalbeeld van deze wagen.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 10 aug, 2007 16:07

Dit is de Black Arrow? Met 2.8 V6 Turbo XWD en Rechthoekige uitlaarsierstukken?

RG-64
Geregistreerd lid

Bericht door RG-64 » vr 10 aug, 2007 16:15

Henk-Jan schreef:Dit is de Black Arrow? Met 2.8 V6 Turbo XWD en Rechthoekige uitlaarsierstukken?
Klopt, zie ook www.trollhattansaab.net

Barre
Geregistreerd lid

Bericht door Barre » vr 10 aug, 2007 17:06

Ik ben benieuwd.

t464120
Geregistreerd lid

Bericht door t464120 » vr 10 aug, 2007 17:45

ik dacht dat het vermoge bove de 300 ging zijn maar blijkbaar toch hetzelfde als de gewone Aero 280, een kleine teleurstelling misschien :roll:

brammelo
Geregistreerd lid

Bericht door brammelo » vr 10 aug, 2007 19:42

t464120 schreef:ik dacht dat het vermoge bove de 300 ging zijn maar blijkbaar toch hetzelfde als de gewone Aero 280, een kleine teleurstelling misschien :roll:
Ach, ze maken er een ethanol model van en laten Hirsch er nog wat aan morrelen, dan komt het wel goed :wink:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 10 aug, 2007 19:56

Ik dacht dat het vermogen 290pk werd? :roll:

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » vr 10 aug, 2007 21:04

t464120 schreef:ik dacht dat het vermoge bove de 300 ging zijn maar blijkbaar toch hetzelfde als de gewone Aero 280, een kleine teleurstelling misschien :roll:
idd!! het mag na zo lang wachten toch wel een Bi-turbo 6 of 4 cilinder zijn, met zo'n 350 pk + XWD.

dit soort dingen zijn een beetje lafjes, met alleen een zwart grilletje kom je er niet.

t464120
Geregistreerd lid

Bericht door t464120 » vr 10 aug, 2007 22:33

Nu is het eigelijk een Aero met de Aero X bodykit en ik denk dat die kit niet zo ingrijpend gaat zijn. Saab had nu raak moeten schieten en idd een dikke 300pk derin proppen en dan de full XWD derop en je hebt een BMW killer. Ik blijf het raar vinden want ik geloof dat Jan-Ake Jonsson ooit gezegt heeft dat ie 300+ péékaas ging hebben zou hij weer de saabfans teleurstellen... En ja natuurlijk er is Hirsch, maptun,... maar wrm doen ze het gwn niet standaard...

loen
Geregistreerd lid

Bericht door loen » za 11 aug, 2007 9:34

t464120 schreef:maar wrm doen ze het gwn niet standaard...
even off-topic, maar kom

het antwoord is simpel:

1. fleet-market is geen performance market. Het is dus interessanter om een auto met gewone prestaties te hebben. In België bv. is meer dan de helft van de verkoop in dit segment voor de fleetmarkt
2. productiekost laag houden. Instapprijs is voor veel klanten erg belangrijk. Die extra pk's kosten (veel) geld.
3.betrouwbaarheid en garantieclaims. Als je 200 pk uit een 1.9D perst zal dat motortje niet zolang meegaan als wanneer ie er maar 120 heeft.
4. er wordt veel geld verdiend op die aftermarket montage, vaak zelfs meer dan aan een nieuwe auto. Zo heeft de dealer ook nog wat (want op een nieuwe auto heeft hij bijna niets meer, en de onderhousdintervalen zijn zo ruim dat er ook hier aan nieuwe auto's niet veel te verdienen valt)
5. euro-normen. Een getunede motor vervuilt meer (al zijn er hier geen cijfers over)
6. Aftermarket is een ideaal middel om je auto te customisen. Waarom zou je nog een aero willen als iedereen er een heeft?

jan16
Geregistreerd lid

Bericht door jan16 » za 11 aug, 2007 10:03

dit heb ik gevonden in belgische krant

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =GQ61FUDV5#

Svvvenska
Geregistreerd lid

Bericht door Svvvenska » za 11 aug, 2007 16:12

Ik heb de Turbo X in het echt gezien en ik kan jullie geruststellen: Hij is echt meer dan 'een Aero met zwart grilletje'.

Hij ziet er zeer extreem uit, mede dankzij de kleur: matzwart!!!!!!!!

Achterkant heeft idd rechthoekige uitlaten maar bijvoorbeeld ook een 'diffuser'. Side-skirts zijn duidelijk anders, voorbumper ook, interieur ook.

DE reden voor de Turbo X is om een knallende introductie te geven aan de nieuwe Aero en het nieuwe XWD systeem (mn. gezien de introductie in Duitsland)

Hij komt in een gelimiteerde oplage van 1000 stuks op de markt, daarna wordt het gewoon de Aero 280pk XWD.

Nog eeeven geduld: het is bijna 13 september...

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » za 11 aug, 2007 19:00

Goed, ik zie nu meerdere postjes waarin je allerlei leuke details over de nieuwe Saab's hebt. Doe es ff uit de doeken hoe je dat allemaal weet.... :D

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » za 11 aug, 2007 19:47

marq101 schreef:Goed, ik zie nu meerdere postjes waarin je allerlei leuke details over de nieuwe Saab's hebt. Doe es ff uit de doeken hoe je dat allemaal weet.... :D
klik

Plaats reactie