Turbo X
-
Henk-Jan
- Donateur

-
RG-64
- Geregistreerd lid
Klopt, zie ook www.trollhattansaab.netHenk-Jan schreef:Dit is de Black Arrow? Met 2.8 V6 Turbo XWD en Rechthoekige uitlaarsierstukken?
-
t464120
- Geregistreerd lid
-
brammelo
- Geregistreerd lid
-
B235R
- Lid van verdienste
idd!! het mag na zo lang wachten toch wel een Bi-turbo 6 of 4 cilinder zijn, met zo'n 350 pk + XWD.t464120 schreef:ik dacht dat het vermoge bove de 300 ging zijn maar blijkbaar toch hetzelfde als de gewone Aero 280, een kleine teleurstelling misschien
dit soort dingen zijn een beetje lafjes, met alleen een zwart grilletje kom je er niet.
-
t464120
- Geregistreerd lid
Nu is het eigelijk een Aero met de Aero X bodykit en ik denk dat die kit niet zo ingrijpend gaat zijn. Saab had nu raak moeten schieten en idd een dikke 300pk derin proppen en dan de full XWD derop en je hebt een BMW killer. Ik blijf het raar vinden want ik geloof dat Jan-Ake Jonsson ooit gezegt heeft dat ie 300+ péékaas ging hebben zou hij weer de saabfans teleurstellen... En ja natuurlijk er is Hirsch, maptun,... maar wrm doen ze het gwn niet standaard...
-
loen
- Geregistreerd lid
even off-topic, maar komt464120 schreef:maar wrm doen ze het gwn niet standaard...
het antwoord is simpel:
1. fleet-market is geen performance market. Het is dus interessanter om een auto met gewone prestaties te hebben. In België bv. is meer dan de helft van de verkoop in dit segment voor de fleetmarkt
2. productiekost laag houden. Instapprijs is voor veel klanten erg belangrijk. Die extra pk's kosten (veel) geld.
3.betrouwbaarheid en garantieclaims. Als je 200 pk uit een 1.9D perst zal dat motortje niet zolang meegaan als wanneer ie er maar 120 heeft.
4. er wordt veel geld verdiend op die aftermarket montage, vaak zelfs meer dan aan een nieuwe auto. Zo heeft de dealer ook nog wat (want op een nieuwe auto heeft hij bijna niets meer, en de onderhousdintervalen zijn zo ruim dat er ook hier aan nieuwe auto's niet veel te verdienen valt)
5. euro-normen. Een getunede motor vervuilt meer (al zijn er hier geen cijfers over)
6. Aftermarket is een ideaal middel om je auto te customisen. Waarom zou je nog een aero willen als iedereen er een heeft?
-
Svvvenska
- Geregistreerd lid
Ik heb de Turbo X in het echt gezien en ik kan jullie geruststellen: Hij is echt meer dan 'een Aero met zwart grilletje'.
Hij ziet er zeer extreem uit, mede dankzij de kleur: matzwart!!!!!!!!
Achterkant heeft idd rechthoekige uitlaten maar bijvoorbeeld ook een 'diffuser'. Side-skirts zijn duidelijk anders, voorbumper ook, interieur ook.
DE reden voor de Turbo X is om een knallende introductie te geven aan de nieuwe Aero en het nieuwe XWD systeem (mn. gezien de introductie in Duitsland)
Hij komt in een gelimiteerde oplage van 1000 stuks op de markt, daarna wordt het gewoon de Aero 280pk XWD.
Nog eeeven geduld: het is bijna 13 september...
Hij ziet er zeer extreem uit, mede dankzij de kleur: matzwart!!!!!!!!
Achterkant heeft idd rechthoekige uitlaten maar bijvoorbeeld ook een 'diffuser'. Side-skirts zijn duidelijk anders, voorbumper ook, interieur ook.
DE reden voor de Turbo X is om een knallende introductie te geven aan de nieuwe Aero en het nieuwe XWD systeem (mn. gezien de introductie in Duitsland)
Hij komt in een gelimiteerde oplage van 1000 stuks op de markt, daarna wordt het gewoon de Aero 280pk XWD.
Nog eeeven geduld: het is bijna 13 september...
-
marq101
- Geregistreerd lid