Autoweek: 9-4x in januari
-
Nightpanel
- Geregistreerd lid
Autoweek: 9-4x in januari
Beste mensen,
Zie http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7241 voor een interessant nieuwsbericht over ons aller Saab...
Groeten,
Np
Zie http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7241 voor een interessant nieuwsbericht over ons aller Saab...
Groeten,
Np
-
gj900
- Donateur (9x)

-
Nightpanel
- Geregistreerd lid
Ik had die associatie eigenlijk ook gelijk... Maar we moeten niet te snel oordelen, Saab-baaS (leuk woord trouwens...) Jan-Ake Jonsson zei immers laatst nog dit:gj9000 schreef:Dat zal wel "Van de Cadillac verschijnt ook een Saab-zustermodel" moeten zijn (analoog aan de 9-7X story)...Autoweek schreef:Van de auto verschijnt ook een Cadillac-zustermodel.
Natuurlijk hij noemt hier de 9-2x en niet de door jouw genoemde 9-7x, maar het we mogen hier m.b.t. de 9-4x toch enige hoop uit putten, lijkt mij..."Een fout als de 9-2X zullen we niet meer maken. Er komen geen Saabs meer die alleen maar een omgemerkt model zijn van een andere fabrikant."
Groeten,
Np
-
Oosthoek
- Donateur

Ik vraag me af of er onder Saabkopers een grote markt is voor dit soort modellen. Saabrijders/kopers zijn zich over het algemeen redelijk goed bewust van het soort auto dat ze rijden. Een ongedefinieerde vorm zoals een crossover is denk ik wat te vaag qua profilering om tot een succes te komen bij een merk als het onze. Wat dat betreft hadden ze er imho veel beter aan gedaan om zsm een kleine auto zoals de A3 of C30 te produceren. Dat zit in een veel duidelijker omlijst segment dan een vaag begrip als 'crossover' (bovendien vind ik die bijna zonder uitzondering allemaal emotieloos, eenheidsworst en voor burgerlullen, het opel meriva gevoel zeg maar...)
Maargoed we wachten geduldig af.... Voorlopig hebben we de nieuwe 9-3 waarmee we in onze handjes mogen klappen. Dat gaat zeker verkoopcijfers opleveren.
Maargoed we wachten geduldig af.... Voorlopig hebben we de nieuwe 9-3 waarmee we in onze handjes mogen klappen. Dat gaat zeker verkoopcijfers opleveren.
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
-
edwardk
- Geregistreerd lid
-
tanisha
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
van de Trailblazer familie zijn inmiddels bijna alle derivaten uit produktie.
De Oldsmobile (doordat het merk de das om werd gedaan) - de Buick sinds afgelopen jaar omdat die een opvolger heeft, de Isuzu is inmiddels ook kassie wijlen.
Dat de 9-7X geen lang leven beschoren was, was al vanaf het begin duidelijk want de produktielijn / model zat al halverwege levenstermijn toen de 9-7X variant gelanceerd werd.
wat de 9-4 / Caddy betreft:
Ach ja.. je kan ook zeggen dat de Saab 9000 een afgeleide is van de Alfa 164. Ik zie geen toegevoegde waarde van een 9-4 "cross-over" voor het merk Saab. Wellicht is het commercieel gezien wel toevoegend.
De Oldsmobile (doordat het merk de das om werd gedaan) - de Buick sinds afgelopen jaar omdat die een opvolger heeft, de Isuzu is inmiddels ook kassie wijlen.
Dat de 9-7X geen lang leven beschoren was, was al vanaf het begin duidelijk want de produktielijn / model zat al halverwege levenstermijn toen de 9-7X variant gelanceerd werd.
wat de 9-4 / Caddy betreft:
Ach ja.. je kan ook zeggen dat de Saab 9000 een afgeleide is van de Alfa 164. Ik zie geen toegevoegde waarde van een 9-4 "cross-over" voor het merk Saab. Wellicht is het commercieel gezien wel toevoegend.
-
Marc van Beek
- Geregistreerd lid
-
Marc van Beek
- Geregistreerd lid
Maar de Saab 9000 heeft wel een eigen (Saab) gezicht. Hier is niet zomaar een andere badge opgeplakt met wat kleine cosmetische aanpassingen.jelger schreef: wat de 9-4 / Caddy betreft:
-
jelger
- Geregistreerd lid
dan pak ik de Croma erbij en dan ehm.... mwa..
je snapt wel wat ik bedoel. we weten allebei dat de 9000 niet een afgeleide is van die 2, maar eerder andersom, of een parallelle ontwikkeling.
we zien wel in hoeverre de 9-4 badge engineering wordt.
Je wil toch niet zeggen dat een compacte Caddy een echte caddy is? dus tja.. wie is er dan zichzelf het meeste aan het verloochenen?
Als de keuze moet zijn tussen produktielijnen delen met chevy/buick/isuzu/opel of met alleen met Caddy dan is denkik de keuze wel makkelijk gemaakt.
je snapt wel wat ik bedoel. we weten allebei dat de 9000 niet een afgeleide is van die 2, maar eerder andersom, of een parallelle ontwikkeling.
we zien wel in hoeverre de 9-4 badge engineering wordt.
Je wil toch niet zeggen dat een compacte Caddy een echte caddy is? dus tja.. wie is er dan zichzelf het meeste aan het verloochenen?
Als de keuze moet zijn tussen produktielijnen delen met chevy/buick/isuzu/opel of met alleen met Caddy dan is denkik de keuze wel makkelijk gemaakt.
-
jelger
- Geregistreerd lid
gewaagd? eerder achterhaald. de wielkasten die geen onderdeel uit maken van de zijgevel zijn vrij Amerikaans.
overigens vind ik het merkwaardig dat er nog geen enkel wegexemplaar gezien is (in ingepakte staat) afgezien van 1 mogelijke mule een poosje geleden (een 9-7X waar een ander onderstel onder leek te zitten)
overigens vind ik het merkwaardig dat er nog geen enkel wegexemplaar gezien is (in ingepakte staat) afgezien van 1 mogelijke mule een poosje geleden (een 9-7X waar een ander onderstel onder leek te zitten)
-
Nightpanel
- Geregistreerd lid
Beste mensen,
Op (alweer) Autoweek.nl staat trouwens een stukje om ons Saabliefhebbers een hart onder de riem te steken. Volgens de schrijver is de komst van de 9-4x een voorzichtige blijk van de herwaardering bij GM van Saab. Ik ben het niet in alles met de schrijver eens, maar het is toch grappig om te lezen (zeker gezien discussie eerder op dit topic...). Zie http://www.autoweek.nl/weblog.php?id=926&cache=no
Groeten,
Np
Op (alweer) Autoweek.nl staat trouwens een stukje om ons Saabliefhebbers een hart onder de riem te steken. Volgens de schrijver is de komst van de 9-4x een voorzichtige blijk van de herwaardering bij GM van Saab. Ik ben het niet in alles met de schrijver eens, maar het is toch grappig om te lezen (zeker gezien discussie eerder op dit topic...). Zie http://www.autoweek.nl/weblog.php?id=926&cache=no
Groeten,
Np