Saab 9-1 & 9-X BioHybrid

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
nacra 93
Donateur
Donateur

Saab 9-1 & 9-X BioHybrid

Bericht door nacra 93 » za 08 dec, 2007 12:13

De 9-1 zit er [schijnbaar] aan te komen

http://www.trollhattansaab.net/archives ... y/saab-9-1

alvast een voorzetje, dit is natuurlijk gewoon de 9-x maar toch

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

mangox
Geregistreerd lid

Bericht door mangox » za 08 dec, 2007 13:13

ik d8 dat die 9-1 op de bovenste foto het hybride model van saab zou worden of heb ik het dan verkeerd vind hem wel mooi uitzien :)

staggie
Geregistreerd lid

Bericht door staggie » za 08 dec, 2007 13:22

1e foto: begint er op te lijken, ziet er aardig uit.
2e foto: oude 9-3SS-neus met Volvo C30 achtige achterkant, vind ik niets.
3e foto: Opel Astra 3 deurs met SAAB-front erop geshopt, dus ook waardeloos.

jvhecke
Geregistreerd lid

Bericht door jvhecke » za 08 dec, 2007 13:24

:cry: ik heb genoeg van dat Opel-gedoe (foto 3), en foto 2 mag naar het rijk der fabelen, want dat is een Subaru-prototype met (oude) Saabneus :roll:
Je kan zeggen dat Audi of Skoda ook VW's zijn met een ander jasje, of dat de nieuwe Volvo's eigenlijk Fords zijn, maar die zijn wel gebaseerd op keigoede moderne onderstellen, en niet op keusjes!

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » za 08 dec, 2007 13:51

deze is best ok:
Afbeelding

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » za 08 dec, 2007 13:56

@ Da Vinz; Die shop geef ik weinig kans van slagen. Zo te zien is die shop al een jaar of vier oud. Daar het in feite een Subaru B5-TPH is met een pre-MY2008 9-3 SportSedan/-Estate front.

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » do 20 dec, 2007 10:32

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
we zullen zien 8)

jvhecke
Geregistreerd lid

Bericht door jvhecke » do 20 dec, 2007 17:31

pffff schoendoosdesign :roll: :roll: :roll:

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 20 dec, 2007 21:12

ben erg benieuwt ik heb in Zweden maar dat was al voor er sprake van was op ons forum in een auto blad een schets zien staan van wat zij de nieuwe 9-1 noemde en zag er om kort te beschrijven uit als een verkorte 9-3 wagon en leek op de onderste schets als saab die uit brengt weet ik wat mijn volgende saab moet worden

Pluseight
Geregistreerd lid

Bericht door Pluseight » do 31 jan, 2008 14:21

Zojuist gezien op Autoblog.nl:
Saab 9-1 Concept volgende maand in Genève

Saab is sinds de middeleeuwen al bezig met een model onder de 9-3, maar de Zweedse designers hebben nu eindelijk tijd gevonden om iets fatsoenlijks in elkaar te zetten. Althans, dat mogen we hopen. We schreven onlangs dat Saab een conceptversie van 9-1 op de motorshow in Londen (juli) zou presenteren, maar een onthulling in Genève (maart) is aannemelijker en dat is inmiddels ook bevestigd door Saab-designer Anthony Lo.

Deze uitspraak staat op de zweedse site van auto motor & sport. De nieuwe compacte Saab is gebaseerd op het platform van de Opel Astra en moet gaan concurreren met auto’s zoals de VW Golf, BMW 1 serie en Volvo C30.

De 9-1 Concept zal waarschijnlijk een 1,4-liter turbomotor krijgen, goed voor ongeveer 200pk. Uiteraard zal er, net zoals andere recente concepten van Saab, een hybride biopower dinges gebruikt worden.
Ik ben erg benieuwd naar deze concept. Zijn er nog mensen die van plan zijn richting Geneve te gaan? Ik ga namelijk in de zomer naar London, ik kijk er naar uit! 8)

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » do 31 jan, 2008 14:47

Wanneer is geneve precies?

Edit: 6 ror 16 maart, helaas, ik ben er 3 weken later...

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » do 31 jan, 2008 15:50

Nog een stukje, op/uit Autoweek: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8186

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » do 31 jan, 2008 15:57

Van de autoweek-site:
"Dat meldt het Zweedse Auto, Motor & Sport en inmiddels heeft de Nederlandse importeur aan ons bevestigd dat er in Genève een kleine concept-car komt te staan. Saab Nederland benadrukt dat de concept-car zeker niet 9-1 Concept komt te heten. Volgens Auto, Motor & Sport krijgt de concept-car een 1,4-liter turbomotor met ongeveer 200 pk, gecombineerd met een elektromotor."

Gaat Saab nu op meerdere paarden wedden?

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » do 31 jan, 2008 16:08

N207 schreef:Van de autoweek-site:
"Dat meldt het Zweedse Auto, Motor & Sport en inmiddels heeft de Nederlandse importeur aan ons bevestigd dat er in Genève een kleine concept-car komt te staan. Saab Nederland benadrukt dat de concept-car zeker niet 9-1 Concept komt te heten. Volgens Auto, Motor & Sport krijgt de concept-car een 1,4-liter turbomotor met ongeveer 200 pk, gecombineerd met een elektromotor."

Gaat Saab nu op meerdere paarden wedden?
Misschien een hybrid op ethanol? :naughty:

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » do 31 jan, 2008 16:32

Krijg je in je dashboard een ethanol-benzine-voltmeter :P .

Serious, ik hoop dat ze die onzin van Toyota niet gebruiken: dat je steeds op een schermpje ziet met welke aandrijving je op dat moment rijdt. Nutteloze info.

Plaats reactie