Binnenkort open: Saab Museum in Overschild

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Willy en Peter
Geregistreerd lid

Binnenkort open: Saab Museum in Overschild

Bericht door Willy en Peter » wo 12 mar, 2008 16:22

utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » wo 12 mar, 2008 16:31

Ik heb vorige week al even gekeken, Harm schijnt nog een mooie GLE te zoeken :wink:

Het wordt (en is eigenlijk al) een hele mooie ruimte in Zweedse sfeer. Er zit veel werk in en de saabliefde zal er mooi tot zijn recht komen!

Jurson
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Jurson » do 13 mar, 2008 20:53

Ik was afgelopen zaterdag nog even bij de firma...
Er komen zo'n 22 auto's te staan, van een Saab 92 t/m de Saab 90.

marcelgerry
Geregistreerd lid

Bericht door marcelgerry » do 13 mar, 2008 21:24

Jurson schreef:Ik was afgelopen zaterdag nog even bij de firma...
Een Saabbilmuseum naast de deur :applause: Iemand van het forum nog zijn auto beschikbaar gesteld. Een leuke manier om je auto te stallen. Als ze dezelfde policy hanteren als in Trollhättan dan is dat dik voor elkaar :wink:

TurboGat
Geregistreerd lid

Bericht door TurboGat » vr 21 mar, 2008 0:01

Als ze open zijn ga ik er zeker even kijken.

ps. leuk voor een meeting.

Gr. ronald

TurboGat
Geregistreerd lid

Bericht door TurboGat » vr 21 mar, 2008 0:02

marcelgerry schreef:
Een Saabbilmuseum naast de deur :applause: Iemand van het forum nog zijn auto beschikbaar gesteld. Een leuke manier om je auto te stallen. Als ze dezelfde policy hanteren als in Trollhättan dan is dat dik voor elkaar :wink:
Trouwens: Bofkont

marcelgerry
Geregistreerd lid

Bericht door marcelgerry » vr 21 mar, 2008 0:09

TurboGat schreef:
marcelgerry schreef:
Trouwens: Bofkont
Dank je wel :wink:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » za 05 apr, 2008 20:47

Leuk. Zo'n SAABmuseum in Nederland.

Ik zie ook dat ze die 95 diesel uit Zweden gehaald hebben?

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » za 05 apr, 2008 21:38

Echt de meest ideale locatie is het niet.. Voor veel mensen wel erg uit de buurt.

marcelgerry
Geregistreerd lid

Bericht door marcelgerry » za 05 apr, 2008 22:01

Rutger schreef:Echt de meest ideale locatie is het niet.. Voor veel mensen wel erg uit de buurt.
Rutger, maak er straks een leuk uitje van :D We mogen blij zijn met zo'n initiatief. Altijd beter nog dan ff op en neer karren naar Trollhättan. En wat is nu Amsterdam-Overschild voor een afstand.

carelson
Geregistreerd lid

Bericht door carelson » zo 06 apr, 2008 8:30

Daarom zou ik nooit in Amsterdam wilen wonen, het ligt overal zo,n eind uit de buurt :wink:

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » zo 06 apr, 2008 10:42

Rutger schreef:...de meest ideale locatie is het niet.. Voor veel mensen wel erg uit de buurt.
Randstedelijk egocentrisme...

( :) = voor de duidelijkheid.)

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » zo 06 apr, 2008 10:59

72sonett3 schreef:
Rutger schreef:...de meest ideale locatie is het niet.. Voor veel mensen wel erg uit de buurt.
Randstedelijk egocentrisme...

( :) = voor de duidelijkheid.)
Haha, tja. Momenteel woon ik zelf weer even in Hoevelaken. Ook dan kun je het egocentrisme noemen maar geef toe: een plek in midden-NL is voor méér mensen dichtbij dan een plek in Groningen, toch? :D

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » za 31 mei, 2008 22:20

wat de website van van der Laan schreef: Binnen afzienbare tijd kunt u in Overschild het SAAB Museum bezoeken. Wij zijn sinds enkele maanden bezig
met de bouw van dit museum, en de bedoeling is dat we rond de zomervakantie de eerste mensen
kunnen verwelkomen.

In ons museum zullen de oudere SAAB modellen tentoongesteld worden. Het gaat hierbij om vrijwel alle modellen
vanaf 1950 tot en met 1985. Ook kunt u in een aparte ruimte een grote collectie miniatuur modellen bekijken en
een groot aantal SAAB boeken en folders.

Verder zullen er een hoop andere SAAB gerelateerde dingen te bezichtigen zijn. In het museum zullen
ook een aantal bijzondere auto´s staan, zoals een SAAB 95 pick-up, een SAAB 99 pick-up die u al op de onder-
staande foto kunt zien, een SAAB 99 EMS race uitvoering, een SAAB 95 diesel en een heleboel
andere auto´s.

Via deze pagina houden wij u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen met betrekking op ons SAAB museum.
Afbeelding

Die SAAB 95 Diesel, zou dat die ene zijn die gj9000 had gespot in Zweden en voorzien is/was van een Peugeot
1900cc Diesel-motor?? :roll:

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 31 mei, 2008 22:23

Jammer dat het in zo'n uithoek ligt. :lol:

Plaats reactie