Binnenkort open: Saab Museum in Overschild
-
utan
- Geregistreerd lid
-
Jurson
- Donateur (2x)

-
marcelgerry
- Geregistreerd lid
Een Saabbilmuseum naast de deurJurson schreef:Ik was afgelopen zaterdag nog even bij de firma...
Er komen zo'n 22 auto's te staan, van een Saab 92 t/m de Saab 90.
-
TurboGat
- Geregistreerd lid
-
TurboGat
- Geregistreerd lid
Trouwens: Bofkontmarcelgerry schreef:Een Saabbilmuseum naast de deurJurson schreef:Ik was afgelopen zaterdag nog even bij de firma...
Er komen zo'n 22 auto's te staan, van een Saab 92 t/m de Saab 90.Iemand van het forum nog zijn auto beschikbaar gesteld. Een leuke manier om je auto te stallen. Als ze dezelfde policy hanteren als in Trollhättan dan is dat dik voor elkaar
-
marcelgerry
- Geregistreerd lid
Dank je welTurboGat schreef:Trouwens: Bofkontmarcelgerry schreef:Een Saabbilmuseum naast de deurJurson schreef:Ik was afgelopen zaterdag nog even bij de firma...
Er komen zo'n 22 auto's te staan, van een Saab 92 t/m de Saab 90.Iemand van het forum nog zijn auto beschikbaar gesteld. Een leuke manier om je auto te stallen. Als ze dezelfde policy hanteren als in Trollhättan dan is dat dik voor elkaar
-
Henk-Jan
- Donateur

-
Rutger
- Geregistreerd lid
-
marcelgerry
- Geregistreerd lid
-
carelson
- Geregistreerd lid
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
-
Rutger
- Geregistreerd lid
Haha, tja. Momenteel woon ik zelf weer even in Hoevelaken. Ook dan kun je het egocentrisme noemen maar geef toe: een plek in midden-NL is voor méér mensen dichtbij dan een plek in Groningen, toch?72sonett3 schreef:Randstedelijk egocentrisme...Rutger schreef:...de meest ideale locatie is het niet.. Voor veel mensen wel erg uit de buurt.
(= voor de duidelijkheid.)
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
wat de website van van der Laan schreef: Binnen afzienbare tijd kunt u in Overschild het SAAB Museum bezoeken. Wij zijn sinds enkele maanden bezig
met de bouw van dit museum, en de bedoeling is dat we rond de zomervakantie de eerste mensen
kunnen verwelkomen.
In ons museum zullen de oudere SAAB modellen tentoongesteld worden. Het gaat hierbij om vrijwel alle modellen
vanaf 1950 tot en met 1985. Ook kunt u in een aparte ruimte een grote collectie miniatuur modellen bekijken en
een groot aantal SAAB boeken en folders.
Verder zullen er een hoop andere SAAB gerelateerde dingen te bezichtigen zijn. In het museum zullen
ook een aantal bijzondere auto´s staan, zoals een SAAB 95 pick-up, een SAAB 99 pick-up die u al op de onder-
staande foto kunt zien, een SAAB 99 EMS race uitvoering, een SAAB 95 diesel en een heleboel
andere auto´s.
Via deze pagina houden wij u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen met betrekking op ons SAAB museum.
Die SAAB 95 Diesel, zou dat die ene zijn die gj9000 had gespot in Zweden en voorzien is/was van een Peugeot
1900cc Diesel-motor??