bmw motoren in de saab ?

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » za 05 apr, 2008 21:59

Ik denk niet dat SAAB snel aan de BMW-motoren zal gaan. Wellicht dat de sterkere diesels in de toekomst bij BMW weg zullen komen, maar de viercilinder benzinemotoren zie ik niet snel voor BMW-viercilinders ingewisseld worden.

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » za 05 apr, 2008 22:09

Mooie Saab 9-35d zie ik wel zitten

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » za 05 apr, 2008 23:53

Of een 9-M5? :lol:

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » zo 06 apr, 2008 0:04

Een droomscenario voor veel autofabrikanten..
BMW maakt de fijnste motoren imho. :P

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » zo 06 apr, 2008 9:10

BMW maakt goede motoren, ben ik met iedereen eens. De motor vormt het hart van de auto, en is daardoor zeer bepalend voor het karakter.
Wil GM SAAB als premiumbrand karakterloos door het leven laten gaan en dus niets leren uit het verleden?

Maar goed: altijd nog beter een BMW blok, dan 1 van bijv. Daewoo. 8)

brammelo
Geregistreerd lid

Bericht door brammelo » ma 07 apr, 2008 6:28

SAAB heeft niet meteen de motoren van BMW nodig. Als ze leentjebuur willen spelen, kunnen ze veel beter proberen het onderstel en het stuurgevoel over te nemen (rechtuit sturen in een 9-3, iemand?). Of de trucjes die BMW uithaalt met hun efficient dynamics. Dat zou nuttig zijn. Die moteren, ach, daar hoeven ze SAAB niet zoveel over te leren.

Sverige uppe!
Geregistreerd lid

Bericht door Sverige uppe! » ma 07 apr, 2008 12:02

Henk-Jan schreef:Ik denk niet dat SAAB snel aan de BMW-motoren zal gaan. Wellicht dat de sterkere diesels in de toekomst bij BMW weg zullen komen, maar de viercilinder benzinemotoren zie ik niet snel voor BMW-viercilinders ingewisseld worden.
De spijker op z'n kop denk ik! In navolging van Opel die ook grote diesels "leent" van BMW

blafwoef
Geregistreerd lid

Bericht door blafwoef » ma 07 apr, 2008 22:09

De beste 6 cylinder in lijn is van BMW. Verder: sturen en wegligging... perfect. Heb zelf BMW gereden. Kan het goed vergelijken met de Saab. (9-3).
Tja, de motor is misschien niet de eerste keuze, maar als ik me bedenk dat ik zo'n mooie 6 pits grom van BMW onder mijn kap vandaan zou kunnen laten komen.

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » ma 07 apr, 2008 23:00

16 jaar geleden ook bmw gereden 5 serie 520i (kon de 900 turbo toen nog niet betalen)....ongevalletje.... en onmiddellijk een 900 T gezocht en gevonden, een rode '84 turbo 8 met intercooler... sindsdien nooit meer behoefte gehad aan de duitse saaiheid.... :D

harteman
Donateur
Donateur

Bericht door harteman » ma 07 apr, 2008 23:41

Qua stuurgevoel, afwerking, automaten en dieselmotoren kan Saab nog heel wat van BMW leren. En BMW heeft natuurlijk de aandrijving op de goede wielen (bij 200+ pk). 8)

Omgekeerd kan BMW weer een hoop leren van de stoelenbouwers uit Zweden. Die harde Duitse stoelen kunnen mij slecht bekoren. En qua image kan Saab mij ook vele malen meer bekoren.

Groet,

Harteman

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » ma 07 apr, 2008 23:50

Van de 4 cylinder motoren ook denk ik.
Een 1/320i trekt als een elektromotor, 170 PK zonder T. (ga maar eens mee rijden.. :wink: )
Daarbij een lage uitstoot .

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » di 08 apr, 2008 11:04

BMW is in heel veel dingen veel sterker dan SAAB

Ik rij regelmatig in beide merken maar het dynamische karakter van BMW is fantastisch. hoe zo'n 3 serie bijv. op de weg ligt is ongekend! echter als je dan plaats neemt in een 9-5 dan stap je niet gebroken uit en de stoelen van BMW zijn mi ook iets te hard. en de achterwielaandrijving is fenomenaal te noemen!

SAAB blijft altijd wat ouderwets vind ik.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » di 08 apr, 2008 17:56

Nou zijn een BMW 3 serie en een SAAB 9-5 qua ruimte ook niet helemaal met elkaar vergelijkbaar qua ruimte, maar goed. Daar waar de Beamer wat wint met rijgedrag, verliest 'ie ook weer qua comfort en ruimte.
Het is dus maar waar je voor gaat. :)
Het misschien wat 'minder spannende' karakter van SAAB wordt vast wel gekilled door de Turbo 9-X. :twisted:

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » di 08 apr, 2008 18:00

Reub schreef:Nou zijn een BMW 3 serie en een SAAB 9-5 qua ruimte ook niet helemaal met elkaar vergelijkbaar qua ruimte, maar goed. Daar waar de Beamer wat wint met rijgedrag, verliest 'ie ook weer qua comfort en ruimte.
Het is dus maar waar je voor gaat. :)
Het misschien wat 'minder spannende' karakter van SAAB wordt vast wel gekilled door de Turbo 9-X. :twisted:
Ben ik met je eens verkeerde vergelijking de drie serie en de 9-5. maar goed ik rijd ook regelmatig in de 5 serie deze is inderdaad aanzienlijk ruimer dan de drie serie maar zeker vergelijkbaar met de 9-5. en comfort van de 5 serie is ook goed te noemen hoor maarja die harde stoeltjes....

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » di 08 apr, 2008 18:15

Het is ook best lastig vergelijken: BMW bouwt achterwielaandrijvers; SAAB niet. BMW bouwt geen geblazen 4 pits benzinemotoren; SAAB wel.
De vraag is dus: zouden BMW motoren een aanwinst zijn voor SAAB?
En waarop ga je dan toetsen? Vermogen, koppel, levendigheid, inhoud, cilinderaantal, duurzaamheid, onderhoudsinterval, kostprijs?
Schiet maar op een criterium! 8)

Plaats reactie