saab versus honda
-
nacra 93
- Donateur

saab versus honda
in de nieuwe autoweek nr6 legt een saab 93 ss 1.9 tid het af tegen een honda accord i-ctdi huu

-
Ruud
- Geregistreerd lid
Re: saab versus honda
Bij Autoweek keuze komt Honda er net wat beter uit vanwege strakkere wegligging en de motor draait stagionair lekkerder en prijs, voor de rest is de Saab aan kop, qua interieur / exterieur, tussenacceleratie, luxe e.d.
close finish...
Geef mij maar die 9-3
close finish...
Geef mij maar die 9-3
-
op
- Donateur (4x)

Kan je zien hoe goed Honda geworden is. Jammer dat die autobladen nooit aandacht besteden aan veiligheid en duurzaamheid.
Al die autos waar de bladen mee weglopen zijn over 7 jaar, tien jaar of vijftien jaar niets meer.
Doe dan die test maar eens over!
Al die autos waar de bladen mee weglopen zijn over 7 jaar, tien jaar of vijftien jaar niets meer.
Doe dan die test maar eens over!
-
Gele aero
- Donateur (8x)

De auto loop stationair beter
Vond de autoweek altijd al creatief in het vinden van verschillen....
-
Pearl Aero
- Geregistreerd lid
Yuck, autoweek... Goed toiletpapier, verder heeft er volgens mij nog nooit een degelijke test in gestaan..
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Het dashboard kastje is natuurlijkruimer, en de asbak groter.................
O ja en als klap op de vuurpijl er zaten op de Honda 2 SLEEPOGEN
Ja daar kan ook ONZE SAAB niet tegenop
EJ
O ja en als klap op de vuurpijl er zaten op de Honda 2 SLEEPOGEN
Ja daar kan ook ONZE SAAB niet tegenop
EJ
-
op
- Donateur (4x)

een voor heen slepen en de ander voor terugslepen?
-
Jochen
- Geregistreerd lid
Inderdaad. Ik heb het nooit gehad op dat "bladje"Pearl Aero schreef:Yuck, autoweek... Goed toiletpapier, verder heeft er volgens mij nog nooit een degelijke test in gestaan..
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Ze voorspellen trouwens in dezelfde Autoweek dat de Saab 900classic een gewilde Klassieker zal worden.
Advies, nu kopen en goed onderhouden, later kun je de winst plukken.
Gewilde Klassiekers zijn vaak wagens met een eigen karakter en/of uitstraling.
Ik denk bijv. dat de nieuwe Renaults (Avantime, Megane etc) over 20-25 jaar gewilde klassiekers kunnen zijn. Mits ze nog rijden...
Ik denk bijv. dat de nieuwe Renaults (Avantime, Megane etc) over 20-25 jaar gewilde klassiekers kunnen zijn. Mits ze nog rijden...
-
elentinos
- Geregistreerd lid
Hmmm, ik vermoed dat de Honda in vergelijking met de Saab helemaal geen slecht figuur slaat, in tegendeel...op schreef:Jammer dat die autobladen nooit aandacht besteden aan veiligheid en duurzaamheid.
-
Oosthoek
- Donateur

Ben het met je eens, behalve dan dat de Avantime een klassieker gaat worden, want die is het in mijn ogen al door het staken van de productie. Potentiële gewilde klassiekers zijn imho ook de Lancia Thesis, Mercedes CLS en de BMW M coupé. (Z3 met kont)Ruud schreef:Ze voorspellen trouwens in dezelfde Autoweek dat de Saab 900classic een gewilde Klassieker zal worden.
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Dat zijn ook van die autos idd. Met name de CLS vind ik erg geslaagd.Oosthoek schreef: Potentiële gewilde klassiekers zijn imho ook de Lancia Thesis, Mercedes CLS en de BMW M coupé. (Z3 met kont)
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
En dan te bedenken dat ik wel eens wordt uitgemaakt voor Saab-fundamentalist. Als Autoweek de Honda prefereert, deugt het blad niet....?! Kom nou, de Honda is minder duur, completer uitgerust, en de dieselmotor is state of the art. Bij Saab moet je voor een cd-spelertje meer betalen dan bij de audiobuur voor een puike radio/cd-combinatie. ACC niet standaard... De interieurruimte in de Saab 9.3ss houdt ook niet over, de afwerking is hier en daar matig (kofferruimte!), de stoelen zijn niet wat je van een Saab verwacht, en de audio is peperduur en onvoorstelbaar beroerd van klank. 5 Sterren in veiligheidstest worden tegenwoordig ook door Honda gehaald, en de reputatie van Honda op het gebied van duurzaamheid en betrouwbaarheid staat buiten kijf.
Helaas, Saab is Saab niet meer, en Honda bouwt nog steeds auto's met een eigen stijl en gezicht die een erg goede reputatie hebben en steeds goed gestest worden.
GM gooit de reputatie van Saab te grabbel met opgeleukte producten van volumemerken. En bij Saab in Zweden is het blijkbaar ook tobben, getuige de weinig hoopgevende berichtgeving over een grote terugroepactie.
Jammer jongens, maar Saab kwijnt weg, en Honda doet het goed. GM babbelt al jaaaren over uitbreiding van het gamma van Saab, maar ik heb bij de dealer nog niks gezien.
Als ik nu een opvolger voor mijn 9.3 zou kopen gaf ik ook de voorkeur aan de Honda Accord. Bovendien kun je daarvan een wagon kopen, terwijl Saab nu al tijden lang leurt met oud nieuws over de 9.3 wagon die-je-nog-niet-op-de-Rai-kunt-zien.
Maar: mijn 900 classic houd ik!
En dus blijf ik jullie lastig vallen.
Moppersmurf
Helaas, Saab is Saab niet meer, en Honda bouwt nog steeds auto's met een eigen stijl en gezicht die een erg goede reputatie hebben en steeds goed gestest worden.
GM gooit de reputatie van Saab te grabbel met opgeleukte producten van volumemerken. En bij Saab in Zweden is het blijkbaar ook tobben, getuige de weinig hoopgevende berichtgeving over een grote terugroepactie.
Jammer jongens, maar Saab kwijnt weg, en Honda doet het goed. GM babbelt al jaaaren over uitbreiding van het gamma van Saab, maar ik heb bij de dealer nog niks gezien.
Als ik nu een opvolger voor mijn 9.3 zou kopen gaf ik ook de voorkeur aan de Honda Accord. Bovendien kun je daarvan een wagon kopen, terwijl Saab nu al tijden lang leurt met oud nieuws over de 9.3 wagon die-je-nog-niet-op-de-Rai-kunt-zien.
Maar: mijn 900 classic houd ik!
En dus blijf ik jullie lastig vallen.
Moppersmurf
-
John
- Geregistreerd lid
Wat bedoel je precies? Dat ze goed verkopen? Dat idee heb ik niet.....tenminste niet als ik bij ons werk in de parkeergarage kijk zie ik bijna nooit een Honda (ik werk bij een adviesfirma waar typisch 80% een leaseauto heeft). Terwijl ik bij ons regelmatig Saab, BMW, Volvo e.d. zieMoppersmurf schreef:en Honda doet het goed