Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
-
Rutger
- Geregistreerd lid
Bericht
door Rutger » zo 22 jun, 2008 23:43
Autoblog schreef:De huidige Saab 9-5 heeft een paar faceliftjes te veel gehad. Net als bij een oude taart dame, gaat het je op een gegeven moment opvallen dat de lijnen niet helemaal natuurlijk lopen. Gelukkig zijn ze in Zweden druk bezig om een nieuw topmodel te ontwikkelen.
De vorige impressies van de nieuweling leken op de nu verschenen foto en insiders hebben al bevestigd dat deze foto inderdaad lijkt op de nieuwe 9-5. De koplampen schijnen iets minder scherp te worden, maar de rest van de proporties kloppen aardig. De schets is verschenen in Auto Motor und Sport, die verder melden dat de 9-5 4,9 meter lang wordt en verkrijgbaar zal worden met heads-up display. (via Trollhattansaab.net)

-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » ma 23 jun, 2008 9:40
Heel veel impressies waren soortgelijk aan deze. En ik vind deze impressie ook wel mooi. Maar! Ik zie niets dat ook maar een klein beetje radicaal anders is dan de concurrentie. Waar is de cockpit-voorruit? Waar is die enorme wigvorm?
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » ma 23 jun, 2008 13:14
Het front is in ieder geval wel dik, maar die 9-3ss Aero wielen kennen we nu wel...

-
jelger
- Geregistreerd lid
Bericht
door jelger » ma 23 jun, 2008 13:15
davidjoost schreef:Het front is in ieder geval wel dik, maar die 9-3ss Aero wielen kennen we nu wel...

is dat een verwijt aan Saab of aan de kristallen bol tekenaar?

-
renaat mattheus
- Geregistreerd lid
Bericht
door renaat mattheus » do 26 jun, 2008 0:05
Als ze nog lang wachten met het lanceren van de nieuwe 9-5, dan koop ik een Jaguar XF.
-
Rutger
- Geregistreerd lid
Bericht
door Rutger » do 26 jun, 2008 0:13
renaat mattheus schreef:Als ze nog lang wachten met het lanceren van de nieuwe 9-5, dan koop ik een Jaguar XF.
Lijkt me sowieso geen slechte keuze

-
renaat mattheus
- Geregistreerd lid
Bericht
door renaat mattheus » do 26 jun, 2008 0:20
alles zal afhangen van het uiteindelijke design van de nieuwe 9-5. hoedanook zal het zoals het er nu uitziet een 'tweestrijd' worden tussen de pseudo-Zweed (want Amerikaan) en de pseudo-Engelsman (want Indiër).
-
jelger
- Geregistreerd lid
Bericht
door jelger » do 26 jun, 2008 0:23
dus een Opel Vectra is ook een (pseudo-)Amerikaan?
ik zie een trendbreuk in de redeneringen...
de 9-5 staat volgens mij nog steeds voor modeljaar 2009 (of laatst 2010) op de planning, dus nog 1 a 2 jaar.
-
Reub
- Geregistreerd lid
Bericht
door Reub » do 26 jun, 2008 6:46
renaat mattheus schreef:alles zal afhangen van het uiteindelijke design van de nieuwe 9-5. hoedanook zal het zoals het er nu uitziet een 'tweestrijd' worden tussen de pseudo-Zweed (want Amerikaan) en de pseudo-Engelsman (want Indiër).
Lijkt me een duivels dilemma....

-
De Teng
- Geregistreerd lid
Bericht
door De Teng » do 26 jun, 2008 9:11
renaat mattheus schreef:Als ze nog lang wachten met het lanceren van de nieuwe 9-5, dan koop ik een Jaguar XF.
In de omgeving Zeist heb ik er al een aantal zien rijden. 't Is echt een headturner... supermooie wagen. Zal wel een tikkeltje meer kosten dan de nieuwe 9-5..? Ik denk dat het nog wel even duurt als ik zo inschat hoe snel men iha is met geheel nieuwe modellen.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » do 26 jun, 2008 10:04
jelger schreef:davidjoost schreef:Het front is in ieder geval wel dik, maar die 9-3ss Aero wielen kennen we nu wel...

is dat een verwijt aan Saab of aan de kristallen bol tekenaar?

De tekenaar uiteraard...

-
reinout900
- Geregistreerd lid
Bericht
door reinout900 » do 26 jun, 2008 16:57
renaat mattheus schreef:alles zal afhangen van het uiteindelijke design van de nieuwe 9-5. hoedanook zal het zoals het er nu uitziet een 'tweestrijd' worden tussen de pseudo-Zweed (want Amerikaan) en de pseudo-Engelsman (want Indiër).
Dat laatste is niet helemaal waar, de XF is nog onder de vleugels van Ford ontwikkeld. Daar heeft Tata nog niks mee te maken gehad. Beetje flauw van mij, maar ik snap wat je bedoeld.
-
reinout900
- Geregistreerd lid
Bericht
door reinout900 » do 26 jun, 2008 16:58
Dat laatste is niet helemaal waar, de XF is nog onder de vleugels van Ford ontwikkeld. Daar heeft Tata nog niks mee te maken gehad. Beetje flauw van mij, maar ik snap wat je bedoeld.
-
reinout900
- Geregistreerd lid
Bericht
door reinout900 » do 26 jun, 2008 16:58
-
jelger
- Geregistreerd lid
Bericht
door jelger » do 26 jun, 2008 17:09
ach.. er is wat dat aangaat in de hele automobiel industrie weinig "zuivere koffie" meer te vinden..