Nieuwe "foto's"van de SAAB 9-5

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
HeHaShDe
Geregistreerd lid

Nieuwe "foto's"van de SAAB 9-5

Bericht door HeHaShDe » do 28 aug, 2008 3:58

En weer zijn er nieuwe "foto's" ( fotoshop) van de nieuwe 9-5.

Ik moet zelf wel een beetje wennen aan de achterkant, mocht die er zo uit gaan zien.
voor de rest laat maar komen, zou ik zeggen.

http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... ab_95.html

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » do 28 aug, 2008 6:29

En hierbij de afbeeldingen. :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » do 28 aug, 2008 7:36

Bah, wat een fop alfa

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » do 28 aug, 2008 8:35

't Is een richtlijn he.. kan nog van alles aan veranderen, artist-impression.... De tekeningen zijn nog wat rommelig, maar ach... niet alles is al besloten (of juist bekend). Direct gaan piepen dat het waardeloos is heeft niemand wat aan. Dat doen ze op het Autovisie forum wel. :P

De voorkant zal wel goedkomen, in lijn met de huidige 9-3. Lekkere smoel kan het worden. Moet nog wat optimalisatie krijgen om'm een soortement voornaam uiterlijk mee te geven. 't Begin is er!
De zijkant ben ik nog niet kapot van, maar de station uitvoering mag wel wat wijzigingen ondergaan.. idd wel erg 159 suggererend. Blijkbaar vond de tekenaar dat een mooie auto, wel jammer dat ie dat als referentie heeft gebruikt.

De achterkant van de sedan (of wordt het hatchback ? ;) ) vind ik wel wat hebben hoor, ff heel wat anders dan je gewend bent. Goede zaak. Zoiets kan ik me ook herinneren uit andere tekeningen.

Andere impressies (al vind ik de laatste een soort opgeblazen 9-3, maar goed)

Afbeelding
Afbeelding

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 28 aug, 2008 9:03

ja ja, zo lust ik er ook nog wel een paar. Het begin is er al een jaar of 4.
Die station lijkt inderdaad zo van een Alfa gehaald.

De signalen duiden toch echt op een intro (cq presentatie) in de loop van volgend jaar, wat dus inhoudt dat de vormen al aardig vast moeten staan.

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » do 28 aug, 2008 9:13

Saab moet idd wel goed oppassen wat ze doen, ik heb een beetje het gevoel dat het erop of eronder is voor ze. Wat spanning in de zaak kunnen ze goed gebruiken. :teleporter:

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » do 28 aug, 2008 9:14

moederbedrijf zit in de problemen he, dus denk dat ze alle merken wat proberen op te leuken voor het grote publiek

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » do 28 aug, 2008 9:27

De Teng schreef:Saab moet idd wel goed oppassen wat ze doen, ik heb een beetje het gevoel dat het erop of eronder is voor ze. Wat spanning in de zaak kunnen ze goed gebruiken. :teleporter:
Eens, spanning hebben ze idd heel hard nodig tussen de huidige modellen!

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » do 28 aug, 2008 19:51

Voorkant is i.i.g. stukken beter als de huidige. Stop eens met dat gemopper zeg. De huidige 9-5 trekt volle zalen! Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Alfa 159 mooier vind als de 9-5 van nu (dan heb ik het met name over de voorkant).

Wellicht dat mijn 9-3 estate straks toch ingeruild wordt op een nieuwe 9-5. Deze plaatjes zijn toch nog niet definitief.

jvhecke
Geregistreerd lid

Bericht door jvhecke » do 28 aug, 2008 19:59

:shock: aha, de Austin Princess is terug :roll: Afbeelding
Afbeelding

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » do 28 aug, 2008 20:10

jvhecke schreef:aha, de Austin Princess is terug
Vind je?? :roll:
Nou, ik herinner mijn eerste auto heel erg goed, was met het kenteken: 36 - VT - 19, een 1800HL versie, die ik
zelf geheel had omgebouwd naar een 2200HLS, inclusief de motor, het interieur, het getinte glas e.n.z., e.n.z.
en ik vind de gelijkenis met de (gefotochopte) foto's/tekeningen van de 'nieuwe SAAB 9-5' ver te zoeken. :wink:

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » do 28 aug, 2008 20:11

jvhecke schreef::shock: aha, de Austin Princess is terug :roll: Afbeelding
Afbeelding
Achterkant van sedan (dat moet het toch voorstellen) is inderdaad niet geweldig. Ik zou toch meer voor de estate gaan denk ik. Bevalt toch wel.

jvhecke
Geregistreerd lid

Bericht door jvhecke » do 28 aug, 2008 20:27

De900C-GAS schreef:
jvhecke schreef:aha, de Austin Princess is terug
Vind je?? :roll:
Nou, ik herinner mijn eerste auto heel erg goed, was met het kenteken: 36 - VT - 19, een 1800HL versie, die ik
zelf geheel had omgebouwd naar een 2200HLS, inclusief de motor, het interieur, het getinte glas e.n.z., e.n.z.
en ik vind de gelijkenis met de (gefotochopte) foto's/tekeningen van de 'nieuwe SAAB 9-5' ver te zoeken. :wink:
ach ja, de achterlichten en de lijn over de deurklinken deden mij aan "jouw" auto denken :wink:

Ik hou mijn hart vast voor de nieuwe 9-5 :? , ik wil géén Insigna of Cruze zien met een ander stel lampen op.

Ibanez
Geregistreerd lid

Bericht door Ibanez » do 28 aug, 2008 22:15

Ik ben nog niet wildenthousiast. Te Italiaans van voren en zijwaarts (Alfa en Maserati) en te Spaans van achteren (Seat) wat mij betreft.

Gelukkig zeggen art impressions vaak nog niet zo heel veel.

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » do 28 aug, 2008 22:29

jvhecke schreef::shock: aha, de Austin Princess is terug :roll: Afbeelding
Afbeelding
ben ook niet overtuigd...maar hij gaat er in ieder geval beter uitzien als dat in het plaatje links boven (avatar) :D

en ok die BL princess was technisch 0, maar qua design ok...wordt zeker nog een klassieker

Plaats reactie