Volgende Saab 9-3 uit Korea?

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
FuTuReMaN
Geregistreerd lid

Volgende Saab 9-3 uit Korea?

Bericht door FuTuReMaN » vr 11 mar, 2005 10:00

Mijn zweeds is niet zo goed maar als ik het goed begrijp komt de volgende 9-3 uit Korea :? . Correct me if i'm wrong!

Ska Saab 9-3 byggas i Korea?

Nästa generation Saab 9-3 kan bil en koreansk historia. GM:s produktchef Bob Lutz avlöjar planerna för nya 9-3 - den komma att byggas i Korea.

Förra veckan kom beslutet från GM att förlägga huvudproduktionen av nästa generations mellanklassbilar, modeller som bygger på den gemensamma plattformen Epsilon, till Rüsselsheim. Nu gör uppgifter från Automotive News gällande att Saab 9-3 kan komma att produceras på samma tillverkningslinje som Daewoo och Chevrolet i Korea, parallellt med tillverkningen i tyska Rüsselsheim.
- Vi kommer att kunna tillverka Buick Epsilon i Kina, Saab Epsilon i Korea eller USA, säger GM:s produktchef Bob Lutz till Automotive News.
Detta är resultatet av GM:s nya globaliseringsstrategi som innebär att grundkonstruktionerna ska vara utformade så att samtliga modeller ska kunna konstrueras på vilken GM-fabrik som helst.
- I dag är det för stora skillnader mellan exempelvis Saab 9-3 och Opel Vectra. Det ger höga kostnader för såväl utveckling, tillverkning och inköp av komponenter, säger Lutz.

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=20025

verde900
Donateur
Donateur

Re: Volgende Saab 9-3 uit Korea?

Bericht door verde900 » vr 11 mar, 2005 11:12

Tja, Korea is imagotechnisch idd niet helemaal in orde.
De zonnige kant is dat ze goedkoper zouden worden, als er al een zonnige kant aan deze boodschap zou zitten.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 11 mar, 2005 11:25

ik zou zeggen..wen er maar aan...

we hebben toch ook niet de illusie dat de Philips gloeilamp in onze gezellige kneuterige spruitjes woonkamers nog uit NL komt?

:?

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » vr 11 mar, 2005 11:31

In Houthalen zijn dat al gewoon. :wink:

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » vr 11 mar, 2005 12:45

Misschien wat kort door de bocht, maar ik hoef geen Saab uit Korea, ook niet 2e hands. :x
Voor mij is de lol er dan toch echt af...

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 11 mar, 2005 12:58

Ruud schreef:Misschien wat kort door de bocht, maar ik hoef geen Saab uit Korea, ook niet 2e hands. :x
Voor mij is de lol er dan toch echt af...
Dat gevoel heb ik nou ook :?
Ik zie achter SAAB (en ook achter Volvo) een Scandinavische filosofie ten aanzien van milieu, veiligheid en andere waarden die ik vanuit Korea zelfs met geestverruimende middelen niet ga zien.
Dan is er (relatief gezien) met Rússelheim toch minder mis.

brammelo
Geregistreerd lid

Bericht door brammelo » vr 11 mar, 2005 13:03

Een vriend van me was in de USA ergens in een boerengat aan de praat geraakt met een "local". 't Ging onder andere over motorfietsen. Alles ging goed tot mijn vriend zij dat hij met een Honda reed. De reactie van de local op het vermelden van een Japans merk: "overhere we didn't forget the war, sir!" - en weg was hij.

Waarom deze anecdote? Omdat er vaak emotionele reacties in het forum staan op berichten over de plaats waar de volgende Saab in elkaar wordt gezet.

Als je je huidige Saab uit elkaar haalt: hoeveel onderdelen worden dan door Saab zelf gemaakt? En als iemand die Saab terug in elkaar zet: denk je niet dat iemand uit Duitsland het even goed kan als iemand uit Korea of iemand uit Zweden?

Hetzelfde geldt voor het ontwerp van je Saab. Denk je nu echt dat de ontwerpers die koetswerk en interieur uittekenen allemaal van Zweedse origine zijn? Think again, Sam.

Ik kan begrijpen dat je graag hebt dat je Saab er blijft uit zien en blijft aanvoelen als een Saab. Maar dat ga je niet garanderen door de Saab in Zweden de laten ontwerpen en te laten bouwen. Hij is dan weliswaar Zweeds, maar of hij daarom meer of minder Saab is?

Met vriendelijke groeten,
Bart.

FuTuReMaN
Geregistreerd lid

Bericht door FuTuReMaN » vr 11 mar, 2005 13:30

Als alleen de productie in Korea zou zijn was er nog geen probleem. Maar nu GM bijna alle indentiteit bij Saab weghaalt (ontwikkeling, design etc.) blijft er weinig meer van Saab over.

Bij een auto hoort een stuk emotie, zo ook bij Saab.
Voor mij is een Saab uit Korea (of Duitsland) geen echte Saab meer en al helemaal niet meer als GM verantwoordelijk is voor het design en de techniek!

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » vr 11 mar, 2005 13:40

Zou de saabbaas hierom opgestapt zijn?
Voordat alle klanten dat ook doen?

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » vr 11 mar, 2005 13:57

't Vel van de beer niet verkopen,voor dat hij geschoten is,laat staan als je nog niets eens weet hoe dat vel er zal uit zien...
Ik loop er ook niet echt warm van,maar Koreaanse produkten zijn daarom niet minderwaardig.
Nike & Fender bijv...

FuTuReMaN
Geregistreerd lid

Bericht door FuTuReMaN » vr 11 mar, 2005 14:01

erwin mertens schreef:'t Vel van de beer niet verkopen,voor dat hij geschoten is,laat staan als je nog niets eens weet hoe dat vel er zal uit zien...
Ik loop er ook niet echt warm van,maar Koreaanse produkten zijn daarom niet minderwaardig.
Nike & Fender bijv...

Het zullen ongetwijfeld goede producten worden maar de emotie is wel weg, en bij de aanschaf van luxe artikelen speelt emotie een grote rol.

Ranja
Geregistreerd lid

Bericht door Ranja » vr 11 mar, 2005 15:13

Mijn Saab een 99 is gemaakt in Finland. Het ontwerp is zeker Zweeds maar gebouwd is hij er niet. Ik denk dat het gevoel ook bij de ontwerpers blijft. Anders ga je wel bij volvo ontwerpafdeling blokkendoze tekenen. :wink:
Waar de auto gemaakt is heeft bij mij emotioneel geen waarde.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 11 mar, 2005 15:26

FuTuReMaN schreef:
erwin mertens schreef:'t Vel van de beer niet verkopen,voor dat hij geschoten is,laat staan als je nog niets eens weet hoe dat vel er zal uit zien...
Nike & Fender bijv...

Het zullen ongetwijfeld goede producten worden maar de emotie is wel weg, en bij de aanschaf van luxe artikelen speelt emotie een grote rol.
Misschien ook een reden dat prestigieuze auto's uit het verre oosten hier nooit echt succesvol zijn, ze missen "iets".

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » vr 11 mar, 2005 16:03

prestigieuze auto's uit amerika wel dan?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 11 mar, 2005 16:16

Oosthoek schreef:prestigieuze auto's uit amerika wel dan?
Hoe je het went of keert die hebben meer prestige.

Plaats reactie