9-3 SS Cabrio met Dieselmotor
-
Speed4Life
- Geregistreerd lid
9-3 SS Cabrio met Dieselmotor
Saab gaat de 9-3 Cabriolet leveren met een dieselmotor. De nieuwe variant zal naar verwachting in het najaar zijn opwachting maken. Voorlopig houdt Saab het in de showroom spannend met de 9-3 Linear Business.
Steeds meer fabrikanten zien brood in cabriolets met dieselmotoren. In navolging van merken als BMW, Audi, Opel en Renault komt nu ook Saab met een diesel cabriolet. Voor het modeljaar 2006 maakt de 150 pk 1,9 TiD zijn opwachting. Overigens zal deze krachtbron ook zijn opwachting maken in de vernieuwde Saab 9-5, die waarschijnlijk tijdens de IAA in Frankfurt debuteert. Die beurs wordt in het najaar gehouden.
9-3 Sport Sedan Linear Business
Op het moment heeft Saab een actie met de 9-3 Sport Sedan. Kopers van de Saab 9-3 Sport Sedan Linear Business kunnen kiezen uit lederen bekleding of een geïntegreerd navigatiesysteem. Beide opties vertegenwoordigen een waarde van ruim 2000 euro; Saab biedt ze op de Linear Business gratis aan. De speciale Saab heeft een vanafprijs van 24.490 euro voor de versies met benzinemotor. Een diesel kost minimaal 35.590 euro. Wie kiest voor beide opties betaalt 1.500 euro bij. De actie van Saab duurt tot 13 augustus.
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3488
Steeds meer fabrikanten zien brood in cabriolets met dieselmotoren. In navolging van merken als BMW, Audi, Opel en Renault komt nu ook Saab met een diesel cabriolet. Voor het modeljaar 2006 maakt de 150 pk 1,9 TiD zijn opwachting. Overigens zal deze krachtbron ook zijn opwachting maken in de vernieuwde Saab 9-5, die waarschijnlijk tijdens de IAA in Frankfurt debuteert. Die beurs wordt in het najaar gehouden.
9-3 Sport Sedan Linear Business
Op het moment heeft Saab een actie met de 9-3 Sport Sedan. Kopers van de Saab 9-3 Sport Sedan Linear Business kunnen kiezen uit lederen bekleding of een geïntegreerd navigatiesysteem. Beide opties vertegenwoordigen een waarde van ruim 2000 euro; Saab biedt ze op de Linear Business gratis aan. De speciale Saab heeft een vanafprijs van 24.490 euro voor de versies met benzinemotor. Een diesel kost minimaal 35.590 euro. Wie kiest voor beide opties betaalt 1.500 euro bij. De actie van Saab duurt tot 13 augustus.
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3488
-
elentinos
- Geregistreerd lid
Re: 9-3 SS Cabrio met Dieselmotor
Tja, logisch als je de concurrentie ziet, maar het zou niet mijn keus zijn.
-
Hanm
- Lid van verdienste
Dat lijkt me sterk, volgens mij is het een uitermate logische zet om de Cabrio met dieselmotor uit te rusten. Veel Cabrio's in deze prijsklasse worden zakelijk gereden, en daarbij moet gesteld worden dat de huidige 1.9 TiD een geweldig alternatief is voor de benzinemotoren. Ik rijd nu zelf enkele weken met een 150 pk 1.9 voorzien van 6traps automaat en ik kan je verzekeren dat, mocht ik voor de keuze komen te staan, een afweging tussen diesel en benzine i.g.v. de SportSedan niet louter op economische gronden in het voordeel van de diesel uit zou kunnen komen!AeroHank schreef:1 april ?
-
jelger
- Geregistreerd lid
het is commercieel gezien logisch, gevoelsmatig niet.
-
MarioS
- Geregistreerd lid
Een cabrio met een vrachtwagenmotor erin ?
Het is even wennen...
Maar dan kunnen ze ook even meegenieten van hun eigen uitlaatgassen en andere troep die eruit komt.
Het is even wennen...
Maar dan kunnen ze ook even meegenieten van hun eigen uitlaatgassen en andere troep die eruit komt.
-
RG-64
- Geregistreerd lid
Prima zet van Saab. Nu nog een 200+ pk dieselversie door heel de modellenserie heen en de verkoopcijfers gaan stijgen!
-
Bart B
- Geregistreerd lid
achjah Audi had t toch ook al wel een poosje met hun 80 Cabrio 1.9 tdi, en Volkswagen met de golf. En met de huidige diesels heb je qua vermogen ook weinig te klagen 
-
MarioS
- Geregistreerd lid
Ter verduidelijking, ik ben het ermee eens dat dit de verkoop wel zal aanzwengelen en bijgevolg juich ik het ook ergens toe, maar het lijkt me gevoelsmatig compleet tegengesteld aan waar cabriorijden (in mijn ogen) voor staat.
Zoals ik schreef, zal het voor mij wel gewoon een kwestie van wennen zijn.
Zoals ik schreef, zal het voor mij wel gewoon een kwestie van wennen zijn.
-
RG-64
- Geregistreerd lid
Toch rijden die moderne diesels wel verrekte fijn hoor
Of het aanslaat? We gaan het allemaal meemaken.......
Rob
Of het aanslaat? We gaan het allemaal meemaken.......
Rob
-
hitcham
- Geregistreerd lid
Mooi draaiende moderne diesels hoor je bijna niet als je weinig toeren maakt. En toeren maken gaat het niet om bij het cabrio rijden.
De enorme trekkracht bij lage toeren staat ook rustig cruisen toe in een hoge versnelling...
De enorme trekkracht bij lage toeren staat ook rustig cruisen toe in een hoge versnelling...
-
Stef cabrio
- Geregistreerd lid
Ik ben een grote voorstander voor een diesel in de cabrio, en dit zal dan ook de reden zijn om mijn lome en niet zo zuinige (10 liter/100km) 2.0 liter lpt met 154 pk in te ruilen.
Ik denk dat zo een diesel een heel stuk vlotter,soepeler en daarbovenop nog eens een pak zuiniger zal zijn.
Heel lang geleden, toen de dieren nog spraken, was een diesel in een cabrio taboe, maar de huidige diesels zijn nu éénmaal veel sneller dan de huidige slome benzinemotoren die meestal niks koppel hebben. En volgens Saab zelf zouden de hernemingen van de diesel minstens die van de Aero moeten evenaren
Ik denk dat zo een diesel een heel stuk vlotter,soepeler en daarbovenop nog eens een pak zuiniger zal zijn.
Heel lang geleden, toen de dieren nog spraken, was een diesel in een cabrio taboe, maar de huidige diesels zijn nu éénmaal veel sneller dan de huidige slome benzinemotoren die meestal niks koppel hebben. En volgens Saab zelf zouden de hernemingen van de diesel minstens die van de Aero moeten evenaren
-
Jochen
- Geregistreerd lid
Dat zegt meer over de Aero dan over de JTD euh... TiDStef cabrio schreef:Ik ben een grote voorstander voor een diesel in de cabrio, en dit zal dan ook de reden zijn om mijn lome en niet zo zuinige (10 liter/100km) 2.0 liter lpt met 154 pk in te ruilen.
Ik denk dat zo een diesel een heel stuk vlotter,soepeler en daarbovenop nog eens een pak zuiniger zal zijn.![]()
-
brammelo
- Geregistreerd lid
Ach ja, 't is weer eens wat anders dan een grasmaaiermotor in een auto. Oh juist, die zit nu al in de meeste SAAB'sMarioS schreef:Een cabrio met een vrachtwagenmotor erin ?
Het is even wennen...