Opvolger 9-3 in 2011?

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
92B
Donateur
Donateur

Opvolger 9-3 in 2011?

Bericht door 92B » ma 26 jan, 2009 12:51

Op onderstaande site wordt gespeculeerd over een opvolger van de nieuwe 9-3 in 2011:

http://www.saabhistory.com/2009/01/26/s ... e-by-2011/

Hoop van harte dat SAAB dan nog bestaat!

Yellow_Fender
Geregistreerd lid

Bericht door Yellow_Fender » ma 26 jan, 2009 16:48

Lijkt me fantastisch nieuws! (als het allemaal doorgaat :wink: ). Maar zou het niet wat langer kunnen duren voor de nieuwe 9-3 er komt... Het zijn boeiende tijden voor een Saabist.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 26 jan, 2009 16:50

Liever eerst een 9-1 dan een 9-3. Al heb ik er geen problemen mee als de 9-3 in 2011 op de markt zou komen.

92B
Donateur
Donateur

Bericht door 92B » ma 26 jan, 2009 16:57

De nieuwe 9-3 wordt volgens het artikel kleiner en zou daarmee misschien een 9-1 overbodig maken.

Lijkt me een goede zet, anders krijgt SAAB wel erg veel modellen in verhouding tot het volume en wordt het financieel waarschijnlijk niet erg haalbaar.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 26 jan, 2009 17:07

Lijkt me deels speculatie, nav een paar keer wat door Saab officials roepen over 9-3 opvolging.

In de wandelgangen afgelopen weken aangaande de ontwikkelingen rondom Saab vs GM, is duidelijk geworden dat Saab bezig is om die kredietgarantie los te peuteren. Daarvoor zal men dus business-cases bij de Zweedse overheid moeten indienen.

Men wil die kredietgaranties met name voor de ontwikkeling van de 9-3 opvolger gebruiken, althans in de laatste media uitingen. (Logisch, want de beoogde opvolger van de 9-3 zou sowieso al in de laatste plannen in Zweden gemaakt worden). Er is dus duidelijk gesproken over het nodig hebben van kredieten om te kunnen starten van de volgende generatie 9-3 ontwikkeling. Ergo: 2011 is wel heel snel voor een 9-3 opvolger, want de financiering van een dergelijk project hangt eigenlijk af van de Zweedse overheid (althans, zo is het gepresenteerd door Saab).

Of een 9-1 overbodig wordt geacht.....

De 9-5 wordt groter dan de huidige, staat namelijk op het verlengde Epsilon-II chassis (waar de Buick en anderen ook op staat, de Insignia staat op het kortere normale Epsilon-II chassis)

In een aantal opzichten zit Ryan niet ver naast de waarheid......

Plaats reactie