saab komt in maart en dan...?

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
raalegov
Donateur
Donateur

saab komt in maart en dan...?

Bericht door raalegov » zo 22 feb, 2009 20:57

het erop of eronder van SAAB las als een feuilleton. ik heb een daaraan gerelateerd probleem: mijn nieuwe SAAB wordt medio maart afgeleverd.
Wat zijn, in de huidige omstandigheden, de consequenties voor bijv. de garantie??

hannes85
Geregistreerd lid

Bericht door hannes85 » zo 22 feb, 2009 21:00

maak je je daar alsjeblieft geen zorgen om, dat zit wel goed, je behoudt gewoon de 2 jaar die Saab garandeert.

Sikke
Geregistreerd lid

Bericht door Sikke » ma 23 feb, 2009 14:13

Hoy raalegov
eerst en vooral gefeli met je nieuwe aankoop.
ik mag mijn nieuwe straks gaan oppikken bij de dealer en die heeft mij gegarandeerd dat de 2 jaar garantie zowiezo blijft. Dat is bij een Belgische dealer dan toch.

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » ma 23 feb, 2009 14:58

dat garantie-probleem heb ik nou nooit :cry:

groet

Marius

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » ma 23 feb, 2009 18:09

hannes85 schreef:maak je je daar alsjeblieft geen zorgen om, dat zit wel goed, je behoudt gewoon de 2 jaar die Saab garandeert.
Ook GM heeft die bevestigd, dus maak je niet druk! :)

Coby01
Geregistreerd lid

Bericht door Coby01 » ma 23 feb, 2009 18:49

Ik vind persoonlijk dat GM er nogal vaag over doet, op hun site staat bijvoorbeeld dat je je geen zorgen hoeft te maken over de garantie tijdens de reorganisatie, maar over garatie bij een eventueel faillissement, daar kan ik niets over vinden

vanderzanden
Geregistreerd lid

Re: saab komt in maart en dan...?

Bericht door vanderzanden » ma 23 feb, 2009 18:54

raalegov schreef:het erop of eronder van SAAB las als een feuilleton. ik heb een daaraan gerelateerd probleem: mijn nieuwe SAAB wordt medio maart afgeleverd.
Wat zijn, in de huidige omstandigheden, de consequenties voor bijv. de garantie??
Kan je aan de dealer vragen om schriftelijk te verklaren, indien Saab in garantiegebreke blijft, de garantieverplichtingen over te nemen. Dan slaap jij in ieder geval beter.

raalegov
Donateur
Donateur

garantie nieuwe saab

Bericht door raalegov » ma 23 feb, 2009 19:58

bedankt voor jullie reactie!
toch ben ik er niet helemaal gerust op. bij een faillisement vervallen de schulden, maar ook de verplichtingen. de fabriek houdt op te bestaan.
bij een her/doorstart hangt het er maar van af of de nieuwe fabriek de verplichtingen van de oude overneemt.
goed idee is in ieder geval de dealer te vragen of hij, garant staat voor de garantie.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » ma 23 feb, 2009 22:39

vogelaar,
de auto wordt hier in NL geimporteerd en de importeur is dus verantwoordelijk voor de garantie - naast de dealer.
Voor het geval de fabriek geen fabrieksgarantie geven kan is dat toch wat.
Als je auto tenminste nog komt...

raalegov
Donateur
Donateur

garantie nieuwe saab

Bericht door raalegov » ma 23 feb, 2009 22:48

lees net op www.z24.nl dat de garantie een dubieus gebeuren is.

bob_z
Geregistreerd lid

Re: garantie nieuwe saab

Bericht door bob_z » di 24 feb, 2009 14:16

raalegov schreef:lees net op www.z24.nl dat de garantie een dubieus gebeuren is.
Al die negatieviteit verschrikkelijk, je moet wel een beroeps-chagerijn wezen om zo'n site samen te stellen(of hem te willen lezen...).

No offense, just IMHO. Echt overal wordt iets negatievs achter gezocht tegenwoordig:
NUON overgenomen door Vattenfall wat stelt die site ter discussie??? Hoe schoon is Vattenfall eigenlijk??? Goeiemorgen dan ZOEK je toch naar negatief nieuws? Sorry hoor ik wordt er echt sch#t-ziek van...

Oeps, sorry mensen off-topic ZWAAR off topic....(zal het nooit weer doen)

hannes85
Geregistreerd lid

Bericht door hannes85 » di 24 feb, 2009 14:38

Ik heb het de hele tijd voor me gehouden Bob, maar ik ben het volledig met je eens. :)

En, of Saab rijders zijn ontzettend goed gelovig, of ze houden er van om te zeiken\ pessimistisch te denken... Verbitterde zielen I guess :)

jvhecke
Geregistreerd lid

Re: saab komt in maart en dan...?

Bericht door jvhecke » di 24 feb, 2009 15:18

raalegov schreef:het erop of eronder van SAAB las als een feuilleton. ik heb een daaraan gerelateerd probleem: mijn nieuwe SAAB wordt medio maart afgeleverd.
Terug "on topic": laat je vooral niks wijsmaken, NIEMAND weet momenteel hoe het zal uitdraaien met Saab. Afwachten is de boodschap, paniek is nergens goed voor (evenmin als sussende woorden dat het allemaal wel goed komt). In geval van nood is er nog altijd de garantie verzekering die je zelf kunt afsluiten.

Jo

hannes85
Geregistreerd lid

Bericht door hannes85 » di 24 feb, 2009 15:41

Oww netjes willeme1, als we allemaal zoals jij waren dan weten we zeker dat Saab het niet overleeft.

jvhecke
Geregistreerd lid

Bericht door jvhecke » di 24 feb, 2009 15:52

hannes85 schreef:Oww netjes willeme1, als we allemaal zoals jij waren dan weten we zeker dat Saab het niet overleeft.
:roll: met optimisme zal saab het niet redden hoor!

Terug on topic nu: je kan het ook positief zien, en er nog vlug eentje kopen nu het nog kan :lol:

Plaats reactie