Spyshots 9-5 facelift

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
9-3SS
Geregistreerd lid

Spyshots 9-5 facelift

Bericht door 9-3SS » ma 18 apr, 2005 11:27

Goedemorgen,

Deze spyshots kwam ik tegen.. vooral de achterkant vind ik persoonlijk erg jammer (doet me denken aan de vorige generatie Nissan Primera)

wat is jullie idee hierover?

Afbeelding

Afbeelding

bron: autoscoops.nl

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: Spyshots 9-5 facelift

Bericht door gj900 » ma 18 apr, 2005 12:24

Dit lijken shots van binnen de fabriek, dus betrouwbaar. Als de kont er inderdaad zo uit komt te zien dan is dat geen vooruitgang :( , beetje 'mainstream'. De neus lijkt op eerdere prototypen, zeer glad zonder geprononceerde bumper wat toch altijd een typisch Saab item is geweest. Neuzen en konten zijn dermate bepalend voor de looks dat er, zeker bij Saab, wat meer aandacht aan gegeven had mogen worden.... Maar ja, hopelijk geven de officiële foto's een positiever beeld....

PS: waar cameramobieltjes al wel niet goed voor zijn :roll:

baastiaan
Geregistreerd lid

Bericht door baastiaan » ma 18 apr, 2005 16:23

Aj, dit ziet er niet goed uit. Van 't front zie je niet zo erg veel, maar die achterlichten zijn ....... laten we het houden op apart.

trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » ma 18 apr, 2005 21:13

Neem van mij aan dat "DIT" het NIET wordt ;-)

EJ...............................................................STTTTTTTTTT

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » ma 18 apr, 2005 22:14

lanciachtig

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » ma 18 apr, 2005 22:26

Achterkant is niet mooi, te anoniem.
Voorkant lijkt wel goed.

Maar ja, dit hoeven nog niet de definitieve modellen te zijn.
Laat ze aub een beetje voortborduren op het ''lekkere kontje'' van de
9-3ss cabrio, als je het mij vraagt.

Niels
Geregistreerd lid

Bericht door Niels » di 19 apr, 2005 14:29

Voorkant lijikt me erg mooi omdat de zijkanten van de grille lijkt geïntegreerd te zijn met de koplampen. Beetje Alfa Romeo-achtig. Lekker gemeen!

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » di 19 apr, 2005 18:58

3de generatie 9-5 misschien?

m.a.w. we moeten nog even geduld hebben tot er echt een nieuwe komt..(?)

K Plop
Geregistreerd lid

Bericht door K Plop » wo 20 apr, 2005 10:02

Typische "goedkope" opfrisbeurt, verander motorkap, kofferklep, bumpers en wellicht de voorschermen en je hebt een "opgefrist" model. Het veranderen van de uitsparingen voor de achterlichten in de koets is een hele dure omdat matrijzen aangepast moeten worden, daarom zie je dat niet vaak.
In mijn optiek is de eerste van een model vaak de mooiste (hoewel de zalmneus een goede uitzondering is in mijn ogen), daar had de ontwerper nog de eertse hand, daarna gaan anderen met het ontwerp stoeien en dat loop vaak niet goed af.
Gelukkig is er niet gekozen voor trendy hobbels in de koplampen (Legacy maar ook A4) en rondjes in de achterlichten (V50, passat etc).
Blijft natuurlijk dat je over smaak niet kan twisten en aangezien ik een 9-5 MK1 heb....

9-3SS
Geregistreerd lid

Bericht door 9-3SS » wo 20 apr, 2005 10:36

K Plop schreef:Typische "goedkope" opfrisbeurt, verander motorkap, kofferklep, bumpers en wellicht de voorschermen en je hebt een "opgefrist" model. <snip>
Oip zich wel vreemd, omdat er was aangekondigd dat het een "stevige facelift' zou worden. met alleen bumpers/koplampen en achterlichten kom je niet echt ver...

Swedish_90
Geregistreerd lid

Bericht door Swedish_90 » wo 20 apr, 2005 13:37

Volgens de dealer (ASM Hoogeveen) wordt het interieur ook vernieuwd! Het zo een beetje meer 9-3 stijl worden (zowel binnenin als buiten). De voorkant lijkt mij wel mooi, alleen van die achterkant word ik niet vrolijk
:(

RG-64
Geregistreerd lid

Bericht door RG-64 » wo 20 apr, 2005 16:24

Het lijkt wel of de basis een 9-3 ss is! Op de eerste foto lijkt voor de gefacelifte 9-5 immers ook een 9-3 op de band te staan! Lijkt me niet dat ze die door elkaar assembleren, toch?!

Rob

RG-64
Geregistreerd lid

Bericht door RG-64 » wo 20 apr, 2005 16:25

Ik bedoel natuurlijk op de tweede foto..... :oops:

AeroMan
Geregistreerd lid

Bericht door AeroMan » wo 20 apr, 2005 17:17

Wat wordt er nu met "té anoniem" bedoeld? Dat is toch juist het mooie van Saab. En ook de redenen waarom wij Saab rijden..

En vraag maar eens iemand op straat of hij als niet-Saab kenner bijv. een 9000CS zou herkennen.....Dénk het niet!

Als ik eerlijk moet zijn vind ik hem van achteren prachtig. Zouden ze zo mogen laten staan wat mij betreft.

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » wo 20 apr, 2005 18:05

De grille van deze 9-5 is wel een opzienbarende evolutie. Waar deze decennia lang werd opgedeeld in vier stukken, twee grote horizontale vlakken in het midden en twee kleine verticale vlakken aan de zijkanten, heeft deze 9-5 een grille die slechts bestaat uit de twee horizontale vlakken.

Plaats reactie