De Saab 9-3 Turbo X nu op de nieuwe site van Autogetest.nl!

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
davidjoost
Geregistreerd lid

De Saab 9-3 Turbo X nu op de nieuwe site van Autogetest.nl!

Bericht door davidjoost » di 30 jun, 2009 0:38

Dames en heren Saab-liefhebbers,

Bij deze wijs ik jullie graag op de rijtest die heb gemaakt over de Saab 9-3 Turbo X en uiteraard ben ik ook zeer benieuwd naar de reacties op onze nieuwe website.

Voor de nieuwe homepage ga je dus naar:
http://www.autogetest.nl

Een directe link naar de test van de Turbo X:
http://www.autogetest.nl/home/item/root ... menttabs=0

Afbeelding

Via deze weg wil ik Auto Schaap nogmaals bedanken voor hun medewerking aan deze test! :D Ik lees de reacties wel...!

Groeten,

David Joost

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » di 30 jun, 2009 5:50

Los van een enkele spelfout een aardig verslag.
Ik zou het persoonlijk niet op mijn geweten willen hebben om de nijvere bouwers van de 9-3X te vergelijken met die stripfiguren uit Armorica.

Voor de rest is het een helder en vlot geschreven stuk.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » di 30 jun, 2009 23:56

Dank voor je reactie! Is dit topic een beetje ondergesneeuwd door alle sticky's, of vinden jullie een test van de Turbo X niet meer boeiend...? :P

Ben ook nog steeds benieuwd hoe jullie de nieuwe website vinden... :wink:

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » wo 01 jul, 2009 2:37

davidjoost schreef:Ben ook nog steeds benieuwd hoe jullie de nieuwe website vinden...
- Grafisch best leuk. Denk voor velen aantrekkelijk.
- Alt teksten van de images naar de linkjes van de foto's / filmpjes per auto kloppen niet. Idem Lees meer linkje.
- Menu bovenin werken de hover images niet lekker. Net alsof de site de muis niet kan volgen.
- Site voelt log aan. Kan aan het tijdstip liggen (backup misschien)
- Site valideert niet. Slordig.
- Veel javascript. Minder goed voor zoekmachines. (of zet het in ieder geval onderaan in de source)
- Slideshow bovenin lijkt iedere keer opnieuw geladen te worden
- Joomla based ? Waar zijn de credits dan ?

Ik zou de home pagina wat korter maken, linkpartners schrappen van de homepage (voor bezoeker niet relevant / te nadrukkelijk aanwezig), blur op de minifoto's minderen.
Verder wat betreft het Turbo X artikel vind _ik_ het wollig en niet plezierig lezend.

Sitemap toevoegen, en datum toevoegen aan de artikelen.
Artikel/linkje doorsturen aan bekende/vriend is ook een suggestie.

Je vroeg een mening... ;)
Had er niet bij gezegd dat het alleen maar positieve reacties mochten zijn :twisted:

jaapdeunk
Geregistreerd lid

Bericht door jaapdeunk » wo 01 jul, 2009 10:57

Leuk stukje en mooie foto's.
Komt echter niet echt 'objectief' over. De voorliefde voor Saab straalt er van af..! (en terecht ;-) )

en deze zin kan twee kanten op geinterpreteerd worden:
De unieke en exclusieve uitstraling van deze Saab kan de Duitser echter slechts benaderen en het is nog maar de vraag in welke van de twee je na vier jaar nog gezien wilt worden
Wie is er nou exclusiever, de Saab of de BMW..:-)

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 01 jul, 2009 11:13

Azul, volgens mij moet je je onderschrift wijzigen... slaps DJ with a huge trout. ;)

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 01 jul, 2009 11:52

Ik zal het commentaar doorgeven aan de webmaster, Azul... (die is er vast blij mee... :lol: ) Heb je overigens de oude site wel eens gezien?

Je bent wel de eerste die het een niet plezierig lezend artikel vind, maar dat mag. :wink: Overigens staat er wel een datum bij de artikelen hoor, rechtsbovenaan.

Er zijn hier nog meer mensen op het forum die met de Turbo X hebben gereden, ik ben erg benieuwd of die zich kunnen vinden in mijn beoordeling van de auto. Dat het een positief stuk is geworden lijkt me niet raar, het is gewoon een erg goede auto, misschien wel de beste SAAB ooit. Er staat wel degelijk kritiek in mijn stuk, over de besturing, het constant aanwezig geluid, het nepgaas in de diffusor, de prijs t.o.v. een 335i...

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » wo 01 jul, 2009 13:37

Ik herken wat je schrijft, het is een feestje op wielen, maar toch eentje waarbij je wakker moet blijven. Mijn rit in een X gaf me een hoop plezier, maar ook wat kanttekeningen, o.a. af en toe wat onverwacht reageren op sporen in de weg (te licht stuurgevoel) en inderdaad, het geluid is iets waar je aan mag wennen. Vroeg me toen al af of ik dat zou willen...

verder leuk verhaal, je kunt zien waar je graag in rondrijdt ;-)

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » do 02 jul, 2009 18:09

Die Saab 9.3X is al veel langer te koop, dus niet pas geïntroduceerd, maar al begin 2008. die 40 waren toen nog snel verkocht. In de USA zijn er nog genoeg te vinden, want daar is de meerderheid naar toegegaan en was de verkoop niet zo'n succes wegens de economische teruggang.
Wie last heeft van de sonore uitlaat, die Hirsch variant schijnt een betere spectrum te hebben. Er kan ook ng een grotere intercooler in en een andere ruimere luchtfilter, dus de 280 pk worden er dan 300 pk. Maar 325 pk zitten er ook gemakkelijk in, want dat heeft de Opel Insignia OPC met deze motor ook.
Wie er trouwens scherp mee wilt gaan sturen, dat is een beetje lastig met die iets zwaardere motor, zal nog wat aan het chassi moeten sleutelen, daarnaast moet er ook een "e-LSD" die de aandrijfkrachten iets beter verdeeld, dus nog minder onderstuur.
Dat chassi is duidelijk wat meer op comfort gericht, daar moet nog watt aan gesleuteld worden.
Dat hij ook nog wat sporen wilt volgen komt mede door die te grote wielen en iets te brede banden. Standaard zijn dan ook 18 inch velgen, hetzelfde model, de banden hebben dan een hiel van 45% i.p.v. 40% bij dezelfde breedte, namelijk 235 mm.
Die trapezium vormige uitlaateinden zijn trouwens gewoon opzet stukken, daarachter zit gewoon een ronde pijp.

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » do 02 jul, 2009 18:16

carlsson, no offense, maar vanwaar ineens het etaleren van deze uitgebreide kennis?

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » do 02 jul, 2009 19:04

David Joost: Weer een lekker lezend, enthousiast verhaal! Leuke vondsten in de tekst. Slechts één opmerking. Waak voor al te veel lyriek en metaforen.

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » do 02 jul, 2009 22:07

Im zal wel gek zijn, maar dat e-diff ding zit gewoon onder de turbo X of heb ik het nou verkeerd begrepen? En dat betekend dat carlsson er weer eens naast zit.

grippen
Geregistreerd lid

Bericht door grippen » do 02 jul, 2009 22:23

leuk stukje maar het hat wat spontaner gekunt. tis een beetje voorlezen

Yellow_Fender
Geregistreerd lid

Bericht door Yellow_Fender » do 02 jul, 2009 22:42

Zelf vind ik het best wel een amusant stukje leesvoer to be honest. Als neutrale lezer kan je achteraf toch een beter beeld schetsen van de Turbo X, en daar draait het toch om.

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » do 02 jul, 2009 23:03

Ik vind het geen verkeerd stukje, doet me denken aan een turbo-x-rijder die verzuchtte dat-ie er eigenlijk niet normaal mee kon rijden, zo snel en gretig. Als opbouwende kritiek: een enkele spel/vervoegingsfout en met wat minder metaforen wint het verhaal naar mijn mening aan kracht en vaart.

Test ze!

Plaats reactie