Top Gear en de 9-3 sport estate

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
RG-64
Geregistreerd lid

Top Gear en de 9-3 sport estate

Bericht door RG-64 » do 28 jul, 2005 11:27

Ook de kritische verslaggever van Top Gear is wel te spreken over SAAB's nieuwste modelletje

http://www.topgear.com/drives/D9/B7/roa ... 26/01.html

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » do 28 jul, 2005 12:26

Dit zal wel geschreven zijn door een van de vele redakteuren van het TopGear magazine. Kan me niet voorstellen dat Jeremy, James of Richard van het gelijknamige TV programma hier de hand in hebben gehad. Trouwens, hoe kunnen ze in godsnaam schrijven dat er ´plenty of room for long legs´ is. Als er iets echt te kritiseren valt is het wel het gebrek aan enige fatsoenlijke beenruimte achterin de 9-3.

baastiaan
Geregistreerd lid

Bericht door baastiaan » do 28 jul, 2005 20:05

Het tijdschrift staat los van de serie. Wat je overigens ook kan zien aan de commentaren.
Trouwens, de serie (Clarkson enzo) vinden de 9-5 en de 9-3 cool. Je weet wel, van het cool en uncool bord.
http://www.bbc.co.uk/topgear/coolwall/cool.shtml

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » do 28 jul, 2005 21:19

baastiaan schreef: Trouwens, de serie (Clarkson enzo) vinden de 9-5 en de 9-3 cool.
Ik ook 8)

puude
Geregistreerd lid

Bericht door puude » vr 29 jul, 2005 10:24

baastiaan schreef:Het tijdschrift staat los van de serie. Wat je overigens ook kan zien aan de commentaren.
Trouwens, de serie (Clarkson enzo) vinden de 9-5 en de 9-3 cool. Je weet wel, van het cool en uncool bord.
http://www.bbc.co.uk/topgear/coolwall/cool.shtml

bedankt voor deze link. Op het kantoortje waar ik mijn tijd doorbreng hebben we ook een cool wall, nu kunnen we die eindelijk vergelijken met de echte van de BBC. (Een tip voor iedereen op een kantoortje: een eigen cool wall zorgt voor veel vertier!)

N2024
Geregistreerd lid

9-3 Sport Combi

Bericht door N2024 » di 02 aug, 2005 14:03

Op deze link staat nog een leuk stukje over de nieuwe Sport Combi:

http://www.aftonbladet.se/atv/player.ht ... clipID=933

Het is in het Zweeds, maar ja.

Nog een paar weekjes en dan komt de mijne. Verwacht er eind september in te gaan rijden. Hoop dat hij mooi is want ik heb hem nog nooit gezien.

Kenny
Geregistreerd lid

Bericht door Kenny » di 02 aug, 2005 14:35

Hola... Die Aero V6 klinkt lekker :twisted:

Groetjes,
Kenny

shearwater
In memoriam †

Re: 9-3 Sport Combi

Bericht door shearwater » di 02 aug, 2005 14:51

N2024 schreef:Nog een paar weekjes en dan komt de mijne. Verwacht er eind september in te gaan rijden. Hoop dat hij mooi is want ik heb hem nog nooit gezien.
Probeer de Engelse Saabsite maar eens daar kun je je eigen saab builden en heb je een plaatje van hoe die er uit gaat zien. Alle kleuren en uitvoeringen. Ik heb nog geen andere site gevonden waar je de estate al kunt samenstellen. Maar ik verzeker je, hij IS mooi!

Shearwater

N2024
Geregistreerd lid

Sport Combi

Bericht door N2024 » di 02 aug, 2005 16:03

Heb daareven geprobeerd en krijg inderdaad zo`n plaatje.

Hoop dat het inderdaad zo mooi wordt. Mijn huidige 9-3 heb ik net verkocht. Kreeg er echt heel weinig voor. Maar ja, de koper vindt natuurlijk dat hij weer een hele hoge prijs betaald heeft.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 02 aug, 2005 17:57

ff voor mijn beeld- en prijsvorming een zeer indiscrete vraag: wat voor 9-3 had je dan en wat heb je nog gebeurd dan?

shearwater
In memoriam †

Re: Sport Combi

Bericht door shearwater » di 02 aug, 2005 19:02

N2024 schreef:Heb daareven geprobeerd en krijg inderdaad zo`n plaatje.
Wat voor uitvoering/motor heb je besteld? Zelf heb ik een zwarte 1.9tid Linear met de nodige extra's in de bestelling. Zo te zien istie blauw met vector velgen, of heb je een aero gekocht?

Shearwater

N2024
Geregistreerd lid

Sport Combi

Bericht door N2024 » di 02 aug, 2005 20:41

Nou ik heb Nocturne Blue metallic besteld, dit komt het dichtste bij het Midnight Blue wat ik nu heb. De tor is een 1.8t met 195pk Hirsch. De 9-3 Hatch die ik nu heb is handgeschakeld, maar de nieuwe heeft een automaat. De bekleding is gewoon grijs (Barathea noemen ze dat). Dit komt dan weer het dichtste bij het grijze velours van de huidige 9-3 (vond ik eigenlijk mooier). Leer wilde mijn vrouw niet, wordt nogal snel lelijk als je een kinderstoel gebruikt (aangespen elke keer van de riemen e.d.). De bumpers, dorpelbeschermers e.d. worden in kleur gespoten, CD speler en een paar paketten (Basis, NAV/TEL2 en Vision). Dat laatste pakket kwam er later bij omdat inklapbare spiegels niet meer apart besteld konden worden. Zodoende kwam er ook Xenon, parkeersensor en stoelverwarming bij. Eerst zou de parkeersensor standaard zijn bij Business, maar dat is dus nu niet meer zo. De velgen die ik nu heb vind ik eigenlijk mooier, maar die hebben ze niet meer. Zodoende hebben we velgen uitgezocht die er het dichtste bij komen.

Welke heb jij besteld? En heb je het ook ASAP besteld?

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » di 02 aug, 2005 20:47

Style&Co schreef:ff voor mijn beeld- en prijsvorming een zeer indiscrete vraag: wat voor 9-3 had je dan en wat heb je nog gebeurd dan?
Ik heb nu een 9-3 Hatch Business van juli 2002. Veel toeters en bellen (ingebouwde dvd navigatie met display, telefoon en armleuning etc.). Omdat ik erg zuinig op de auto ben (als het sneeuwt of het is glad bijv. pak ik een andere auto) staan er nog maar 30.000 kilometertjes op. Als je dan nog geen 16 duizend Euries kan vangen vind ik dat bar weinig. Volgens Melse (garage) is de auto iets te luxe, een particulier geeft niet zoveel om dit soort dingen. Ook weten deze mensen niet het verschil tussen een gewone 9-3 en een business.

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » di 02 aug, 2005 20:49

Kenny schreef:Hola... Die Aero V6 klinkt lekker :twisted:

Groetjes,
Kenny
Hoorde wel een paar reacties dat hij inderdaad wel rumoerig is. Ook zou het Vectra onderstel het vermogen van de Aero niet zo goed aankunnen. Kan wellicht beter tussen de 180 en 200pk zitten dacht ik.

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » di 02 aug, 2005 21:38

De V6 maakt een fantastisch geluid, en die 250 pk zet ie prima weg. De tractie van de V6 is beter dan een Aero van het vorige model 9-3.

Plaats reactie