na die 1ne nu deze,

http://www.saabsunited.com/2010/02/ny-t" onclick="window.open(this.href);return false; ... e-car.html

Ik ben hier zó niet mee eens. Er is niks mis met een zekere hang naar het verleden. Ik denk dat er een enorme vraag zou zijn voor een nieuwe retro Saab met eventueel hedendaagse techniek. Dat geeft de hele discussie, over wat ook nog maar een echte orginele Saab is, wel aan. (voor GM)millerman schreef:Ik heb het al eerder gezegd, wat mij betreft is retro een hang naar het verleden. Saab moet naar de toekomst kijken. Innovatie moet weer een kenmerk zijn.

Ben het helemaal met je eens. Ik denk dat het Saab-dna zeker niet gelijk is aan een re-introductie van een 900 classic. Dan zouden een aantal forummers en klassieker liefhebbers hem rijden, maar Saab ermee redden lukt niet. En daarnaast: hij zou nooit beter worden dan hun 'echte' 900. Dus dat is een missie die gedoemd is te falen.millerman schreef:Is dit forum representatief? Zeker nu Saab los is van GM moeten ze laten zien naar de toekomst te kijken. Laten zien dat ze zelf vooruit kunnen gaan. Een retromodel is leuk als speciaal model later, maar niet in deze cruciale fase. Dat zou alleen maar bevestigen dat Saab vergane glorie is en teert op haar verleden.
Het verleden kan overigens wel een inspiratie zijn. Het Saab-dna zoals dit zo vaak genoemd wordt, dient zeker terug te komen. Dat is echter iets anders dan een retromodel.